Screaming in High Heels: The Rise & Fall of the Scream Queen Era (2011)

1 stem

Documentaire / Horror

geregisseerd door Jason Paul Collum
met Linnea Quigley, Brinke Stevens en Michelle Bauer

Drie meiden die in Los Angeles wonen beleven de cult-roem van de jaren 80 en veranderen ''per ongeluk'' van modellen in B-film actrices. Dit valt samen met de direct-to-video horrorfilm-golf van dit tijdperk. Linnea Quigley (The Return of the Living Dead), Brinke Stevens (The Slumber Party Massacre) en Michelle Bauer (The Tomb), bekend als “The Terrifying Trio”, mochten in meer dan 10 films per jaar meedraaien; van mannen in rubberen monsterpakken afweren tot dodelijke douches. Toen stortte het allemaal in. Deze documentaire laat zien hoe slim ze waren door zich dom voor te doen.

avatar van BlueJudaskiss
Klinkt erg interessant! Als iemand weet hoe ik dit te pakken krijg hou ik me aanbevolen.

avatar van BlueJudaskiss
Leuke documentaire voor de liefhebber. Jammer dat 63 minuten erg kort is: ik had graag nog meer willen horen over bijvoorbeeld de ondergang van de videotheek en de ontwikkeling van films als Hollywood Chainsaw Hookers. Fred Olen Ray vertelt ontzettend leuk.