The Beach House (2019)

Horror

geregisseerd door Jeffrey A. Brown
met Liana Liberato, Noah Le Gros en Jake Weber

Emily en Randall hopen hun relatie nieuw leven in te blazen en opteren voor een weekendje weg. Op hun bestemming aangekomen ontdekken ze dat hun verblijf reeds bewoond wordt door een eigenaardig ouder koppel en het viertal besluit het huis te delen. De volgende ochtend moeten ze vrezen voor hun leven, wanneer ze in een nachtmerrie terechtkomen.

avatar van tattoobob
Klinkt wel leuk....

avatar van schenkowiets
Geen touw aan vast te knopen,vreemde film.

avatar van umbra
Zeer povere film met slechte acteurs. Film kabbelt tergend traag vooruit en er kwam nooit verbetering of een opflakering naar het einde toe. Wordt wat vreemd in gedaan, maar niet op de boeiende manier, eerder irritant. Horror onwaardig.

Vreemd filmpje, geen enkele aanwijzing waar de oorzaak van het onheil nou eigenlijk vandaan komt?

avatar van Macmanus
Low budget.

Weer even uitkijken met dit gemiddelde want zo slecht is deze film nou ook weer niet. De film heeft iets wat te lijden onder het kleine budget. Zo is de film in het eerste deel iets wat flets. Maar er hangt wel een onheilspellend sfeertje. De acteurs zijn geen geweldenaren, alleen Jake Weber is een iets betere acteur. Maar ze voldoen wel redelijk. Film leeft gelukkig wel wat op als men gaat veranderen. Brown gaat redelijk slim om met de locaties, en heeft ook wel wat oog voor body-horror. Het is nog niet zo geweldig allemaal om het echt naar een voldoende te brengen. Daarvoor mist het net dat extra beetje ik denk toch visueel talent, zoals Pi wel heeft. Maar goed dan heb je ook wel gelijk een vergelijking.

Maar een sympathieke poging dat zeker. Als je beetje feeling hebt met de kleine horrorfilm is dit nog best je aandacht waard.

2.5 sterren.

avatar van joolstein
Dit is een horrorfilm die trage momenten kent maar als de horror wordt losgelaten, krijg je wel een paar goede huiveringwekkende geweldige praktische momenten. Het begin als een personagedrama waardoor ik even dacht dat ik belandt was in de verkeerde film. (er bestaan namelijk ook een zo'n film) Toch hing ervan het begin af aan al een unheimische onbehagelijk gevoel. En uiteindelijk kwam er horror die echo's van HP Lovecraft's "The Colour Out of Space" bevat. Waarbij de dodelijke kleur is vervangen voor mist. Terwijl men voor de eco-wezens inspiratie lijken te halen uit de jaren '50 sciencefictionfilms. Het is erg sfeervol en het verandert een eenvoudige ding als de oceaan in gevaarlijke terreur. Door doom en wanhoop te combineren met trippy beelden is dit een boeiende en verontrustende kleine film geworden, niet overal even bevredigend, maar voor een eerste film werkt het vaak genoeg erg goed.