The Tomb (1986)

Horror / Fantasy

geregisseerd door Fred Olen Ray
met Cameron Mitchell, John Carradine en Sybil Danning

Een dief steelt oude voorwerpen uit een onbekende tombe ergens in Egypte en verkoopt ze aan verschillende archeologen in Amerika. De tombe is ontheiligd en een eeuwenoude vrouw ontwaakt en volgt de voorwerpen naar Amerika. Hier neemt ze wraak voor de diefstal van deze voorwerpen uit haar tombe.

avatar van zombie
Het acteerwerk valt zeker in de categorie horror...de rest niet zo zeer.
Voor de echte Pulp liefhebbers valt er (naast de stroeve dialogen en het waardeloze script) misschien nog wel wat te beleven, zoals de striptease act en de foute muziek.

avatar van alexspyforever
Ik moet het helaas eens zijn met bovenbuur zombie. Ik had nog ergens gehoopt dat het een so bad it's good movie zou kunnen worden, maar daarvoor is het verhaal gewoon te zwak en het acteerwerk te stijf. Misschien was het beter geweest als ze het allemaal niet zo serieus hadden genomen of wat meer op grafische horror hadden gefocust. De scène met de scarabee is leuk al blijft het hoogtepunt wel de topless dansscène van busty Kitten Natividad.