• 10.578 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: John Quinn

Met onder meer: Betsy Russell, Leif Garrett en Lucinda Dickey

Gesproken taal: Engels

Plot Cheerleader Camp

"Some girls would kill to be Cheerleaders."

Een aantal meisjes gaat op cheerleader kamp om mee te doen met een wedstrijd. Wanneer één van de meisjes een lijk vindt, breekt er paniek uit bij de hele groep. Iedereen wil de lugubere plaats direct ontvluchten, maar Alison en haar vrienden blijven achter. In de donkere nacht zijn de vrienden het doelwit van de onbekende moordenaar.

logo tmdbimage

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Prachtige titel, uitzinnige poster. Zo maken ze ze niet meer

avatar van damon

damon

Heb het net gezien. Tis echt een 80s cheesy film. Volledig met wulpse dames en natuurlijke de befaamde "dikke" jongen! Er zitten een paar goede moordpartijen in, maar het hoort zeer zeker niet bij de klassiekers uit de jaren 80.

Ben je een fan van dit soort films, dan kom je absoluut aan je trekken!

avatar van Joetje

Joetje

Een erg amusante film, zo worden ze inderdaad niet meer gemaakt. Er zat een gigantische hoeveelheid niet-functioneel bloot in en een befaamde "dikke sukkel", de film was eigenlijk geen moment serieus. Het einde verraste me wat niveau betreft wel in positieve zin, maar voor de rest stelde het horror-gehalte van het verhaal niet zoveel voor. Maar nogmaals, ik vond het erg amusant ingepakt.

kappeuter (crew films)

Leuke alternatieve titel dttom! Bloody Pom Poms, dat krijg jij zeker ook vaak te horen.

avatar van niethie

niethie

Echt zo'n typisch cheesy jaren 80 horror filmpje met al de bekende stereotype personages zoals de vrolijke oversekste dikzak en de leeghoofdige rondborstige dames die vaker zonder kleren rondlopen dan met, toch stijgt deze film net ietsjes boven de gemiddelde low budget horrorfilm uit doordat de film je toch wel van begin tot eind in spanning weet te houden en dit alles gemixt met een hoop zwarte humor een beetje in de trent van de sleepaway camp films, al met al prima vermaak. 3 sterren

avatar van Vascago

Vascago

Heerlijke cheese slasher zo aan het eind van het gouden tijdperk. Een vlot lopend script met hilarisch slechte dialogen, ontzettend foute humor (vooral die dikke is hilarisch), geweldige muziek, slecht acteerwerk, een paar blote borsten en een aantal mooie kills waarvan een paar met lekker wat gore. En een mooie plotwending waarbij je toch echt op het verkeerde been wordt gezet. Houdt de spanning er goed in. Ik heb iig weer geweldig genoten van deze film. Werden ze nu nog maar zo gemaakt. Aan de andere kant zou dat ook wel het nostalgische gevoel wegnemen. En dat maakt toch dat ik zo van dit soort films hou: Die typische 80's sfeer. Geweldig !!

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Erg leuke vergeten slasher die wel zijn tijd neemt in het begin, maar eens over de helft wordt het best wel goed met een "verrassend" einde.

En inderdaad, een erg leuke poster!

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Filmcritici maken films als deze met de grond gelijk, maar ik geniet hier verschrikkelijk van. Na jaren horrorfan te zijn ben ik er inmiddels wel achter dat het slashergenre me het meeste weet te vermaken. Heerlijke vergeten slasher.

avatar van 606

Aparte film met een open einde de ik niet goed snapte,

Rest is de mix met komedie aardig gedaan.

Acteren was wat zwakjes,

3 sterren

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Mix van slasher en tienerkomedie à la 'Porky's' etc. met een paar prachtige meiden letterlijk uit de Playboy en Penthouse geplukt, dus dat zit wel goed. Leuk voor tussendoor deze, maar qua sfeer en uitvoering was het hier en daar zeker wat karig. De nachtmerries van Alison, een paar creepy stukjes en het laatste half uur zetten er echter wel wat moois tegenover. De platte humor moet je voor lief willen nemen, het geeft de film in elk geval wel een 'weer-eens-wat-anders'-tintje.

3,5*.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

606 schreef:
Aparte film met een open einde de ik niet goed snapte
Op het einde werd toch wel duidelijk dat het Cory was. Zij liet Alison denken dat het haar vriendje Brent was, die ze(Alison) vervolgens ook dood schoot. Daarna maakte ze de politie wijs, mét de info dat Alison Brent doodde, dat Alison alle moorden had gepleegd.

avatar van Halcyon

Halcyon

Leuk slashertje dat als vanouds dankbaar gebruik maakt van de zomerkamp-setting. Hoewel er wel wat gemoord wordt, is het succes duidelijk afhankelijk van de naaktscènes en de komische stukken. Toegegeven, de actrices mogen er wezen en de dikzak van het gezelschap zorgt voor de lollige noot. Pas op het uur komt er schot in de zaak en vallen de slachtoffers als vliegen. Afgezonderd van één scène (schaar in mond) wordt het nergens echt spectaculair. De huis-tuin-keuken effecten ogen soms wat knullig, maar storend is het niet. Het einde behoort dan weer tot de betere in het genre. Verplichte kost voor liefhebbers van de slasherfilm.

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Leuke slasher. Die het vooral moet hebben van de summercamp sfeer, de komische noten en de naaktscenes. Dat laatste is wel te voorspellen met Playmate Rebecca Ferratti, Penthouse Pet Krista Pflanzer en de gerenommeerde pornoster Teri Weigel. Het tempo ligt niet bijster hoog maar dat heeft geen negatief effect op Cheerleader camp door de nudeness, sfeer en komische stukken.

Na een uur loopt de bodycount wel hoog op, en in dat eerste uur hebben we alleen de schaarkill kunnen aanschouwen, wel de tofste kill uit de film. Die surreele nachtmerries van Russell zijn ook zeer de moeite waard, erg toffe scenes. Al met al erg genoten, een heerlijke adultcast met de nodige echet acteurs, leuke humor, af en toe heerlijke slasher elementen een een toffe sfeer. Voor slasher fans een must.

• 1948 stemmen

Ik vind deze helaas nergens, hoe hebben jullie hem gezien?

En bij eventueel pindakazen, welke searchrobot?

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Daar heb ik 'm ook vandaan.

• 1948 stemmen

Ok bedankt allebei. Ik heb helaas geen regiovrije DVD-speler, dus zal nog even moeten verder zoeken.

avatar van niethie

niethie

avatar van misterwhite

misterwhite

Niels die link komt goed uit, was net opzoek naar deze film voor te downloaden

• 1948 stemmen

Ik zou niets gemist hebben moest ik hem niet zien. Dat het een obscuur vergeten slashertje was, wist ik wel, maar het hele whodunnit verhaaltje is te saai voor woorden. Al na een kwartier wist ik wie de moordenaar ging zijn.

De humor geeft een extra touch (het zou vreselijk zijn moest deze film zich au serieux nemen), maar is helaas van een american pie-niveau. Scheten-grappen moeten anno 2010 erg goed zijn als ze mij nog willen doen lachen, maar misschien dat het in 1988 nog een vers geurtje had.

Moorden zijn wat saai, al zat er hier en daar toch nog een bloederig stukje tussen (de klem en de schaar-moord natuurlijk). Verder nogal ongeloofwaardig dat een dikzak in de Amerikaanse cheerleader-cultuur geaccepteerd wordt als mannelijke cheerleader, zo interpreteerde ik zijn rol althans. Verder vraag ik mij af wat iedereen zo geweldig vind aan het einde. Het einde is grandioos voorspelbaar en is bovendien een slappe rip-off van het soortgelijk einde in "Killer Party".

Verder geen sfeer of spanning opgemerkt, zeker niet van de nachtmerries met het amateuristische rode vervagende scherm. Verder biedt het cheerleader camp veel mogelijkheden, helaas erg weinig gebruik van gemaakt.

Deze film zelf krijgt geen grote "cheer" van mij, de poster is dan weer wel dik inorde.

avatar van Vascago

Vascago

Wederom zwaar genoten van deze film. Blijft 1 van mijn favoriete slashers.

avatar van FillumGek

FillumGek

Leuke titel. Leuke poster. Leuke tagline. Leuk tussendoortje. Met dit hete weer bak ik snel aan dus ik besloot even uit de zon te gaan en het zomerse weer een digitaal vervolg te geven. Natuurlijk kijk ik als eerste rond in mijn favoriete genre en zo kwam ik uit bij Cheerleader Camp.

De film is een mix van tieten, platte humor en wat bloederige moorden om het af te maken. Het is jammer dat het 'whodunnit' verhaaltje me hedendaags nog zelden weet te bekoren, dus volledig meegesleept werd ik niet. Gelukkig bestaat de cast uit een aantal Playboy-modellen wat er voor zorgt dat er genoeg te zien valt, als je door de te hoog opgetrokken broeken heen kunt kijken. Toch blijft die oubollige jaren '80 sfeer genieten.

Jammer dat het ten koste van het zomergevoel, maar vanzelfsprekend spelen de belangrijkste scenes zich af in het donker. De achtergrondmuziek weet het ongemakkelijke gevoel te versterken en een aantal moorden waren leuk gedaan. Al mist het ruim twintig jaar later wel aan impact natuurlijk. Het is alleen jammer dat het tempo niet zo hoog ligt en er een aantal saaie scenes tussen zaten waardoor ik toch even op de klok keek. Maar de slasherfanaat kan deze film best een kans geven.

avatar van perceived

perceived

Niet zo denderend. De film oogt best goed maar het verhaal is nogal saai en flauwtjes. 4/10*

avatar van TheProwler020

TheProwler020

Na deze film weet ik het nu zeker......summercamp scenario's zijn mijn ding als het maar niet komedie/horror is!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van jordandejong

jordandejong

Leuk jaren 80 slashertje...

Cheerleader Camp heeft de gebruikelijke 80's slasher formule: Humor, Chicks, Naakt, Zomerkamp en een killer.

Het typische 80's sfeertje is heerlijk en om van te genieten. Het acteerwerk is vrij matig maar de actrices scoren zeker een voldoende voor hun eye-candy kwaliteiten. Natuurlijk zijn er ook weer een paar die uit de kleren gaan al gebeurd het niet overdreven veel zoals ik juist wel had verwacht.

Van spanning is vrijwel geen sprake. De moorden beginnen wat laat in de film en hebben een ''aardig'' gore niveau. Niks spectaculairs of extreem bloederigs maar af en toe wel een leuke kill. Met de humor zit het dan wel weer helemaal goed. Niet alleen de onlogische acties van de de spelers zorgen voor een glimlach maar ook de idiote dialogen en geinige one-liners zijn genieten geblazen. Zeker die extreme fat-ass was af en toe best grappig. Het einde is verder ook wel leuk gedaan en (voor mij) behoorlijk verrassend.

Cheerleader Camp is een leuk filmpje om je avond mee te vullen en zeker een aanrader voor de liefhebber van dat typische 80's slasher sfeertje.

avatar van PEN15

PEN15

Bloody pom poms hadden ze dacht ik veranderd omdat het verhaal te veel leek op een waargebeurde situatie waarin tijdens een cheerleaderkampioenschap een potentiele winnaar werd vermoord en een deelneemster werd gearresteerd die later onschuldig bleek te zijn.

De feitjes zijn toch wel leuker dan de hele film. Is dat familie van Peter Griffin?? Hemeltjelief.. De gemiddelde leeftijd van de tieners was zo'n 26 jaar en wat een enorme joekels.. van inhammen op het hoofd van Leif Garrett. Ik had de hele tijd het idee dat ik naar iets van Olen Ray aan het kijken was, wat een groots compliment zou zijn voor Fred. Hij was inderdaad erg low budget, het leek alsof al de "SE" was opgegaan aan die heggeschaar (was dat een knipoog naar the burning?) Ooh, dat moet wonderwoman geweest zijn als ze die schaar zo hard door je achterhoofd kan kwakken dat het door je mond weer tevoorschijn komt. Het nachtmerrieintro was als laatste gefilmd omdat de bodem van het budget in zicht kwam. De polssnij fragementen werden gespiegeld om de kosten te drukken.

en ja, wat betreft de kans op boobs met zoveel playboy en penthousemodellen was ik erg teleurgesteld. Dat was wel heel erg dramatisch en beperkt gebruikt

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Onverwacht fijne slasher. Het heeft allemaal weinig om het lijf, maar de personages zijn leuk genoeg om anderhalf uur mee vol te houden, de kills zijn simpel maar effectief en een prima einde.

avatar van mikey

mikey

Leuke artistiek onverantwoorde slasher. Veel lekkere dames die in uniformpjes als slachtvee door het kamp cheeren. En hoe meer salto's je maakt, hoe gruwelijker je dood. Terecht natuurlijk. En nog meer benen in de lucht, Big Hair, Elm street-achtige nachtmerries, slice&dice met een 'guess-the-killer' garnituurtje.

goedgekeurd.

avatar van Clapboy

Clapboy

Zat een flinke dosis lekkere foute humor in, daar blinkt deze wel in uit, vond hem vermakelijk, en ook wat leuke gore zo af en toe. Geinig filmpje.