Shooting Fish (1997)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Stefan Schwartz
met Dan Futterman, Stuart Townsend en Kate Beckinsale

De zelfverzekerde Dylan en verlegen techneut Jez hebben geen baan, geen toekomstperspectieven en vooral geen geld. Hun grote droom is een eigen landhuis. De twee beginnen een zwendelpraktijk, waarbij zij op inventieve wijze geld en eigendommen aftroggelen van hebberige en onnozele Londense welgestelden. De ingehuurde typiste Georgie heeft ook geldzorgen en probeert op haar beurt een oplossing voor haar problemen te vinden.

Super grappig, knusse film !!
Niet afgezaagd, wel origineel.

Moet, na een 2de kijkbeurt, toch mijn
mening een beetje herzien.

***' 3,5 op 5 ***'

avatar van tijmengozer
mwah, was wel aardig...

avatar van Sjan
Leuke, frisse engelse komedie! 3.5*

Leuke film zonder pretenties. Redelijk "naturel" geacteerd en vermakelijk. 3 sterren.

Leuke film met Stuart Townsend in alweer een goeie rol.

avatar van MarkFish
Leuk, aardig, gaat wel. Het concept is wel aardig, maar het verhaal had weinig om het lijf. Het kon me nergens echt pakken, ondanks de redelijke prestaties van de cast. 3 sterren is genoeg.

geweldige film!
net als alien autopsy!

avatar van moviemafketel
Zat erg leuk in elkaar. Ook een aantal keer moeten lachen. Vooral vanaf het moment dat blijkt dat de 50 pond-biljetten niks meer waard zullen zijn als ze de gevangenis uitkomen. Die zogenaamde begrafenis met die opblaaspoppen vond ik leuk gevonden. Lijkt me zwaar frustrerend als je zoveel geld hebt en het op deze manier elke keer weer kwijtraakt.
Kate Beckinsale maakt het door haar schoonheid ook erg prettig om naar te kijken. Wat had ze nog een jong koppie hier zeg! Verder is goed te zien dat het geen doorsnee Amerikaanse romcom is. Die Engelse humor is minder grof en daardoor vaak ook gewoon grappiger.
Een aanrader als je gewoon eens lekker wil lachen en niet teveel wil nadenken. 3 sterren.