East Is East (1999)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Damien O'Donnell
met Om Puri, Linda Bassett en Jordan Routledge

De oudste is homo, de tweede versiert vrouwen bij de vleet en zuipt als een ketter, en de derde is een geflipte kunstenaar. Zo heeft het gezin Khan zeven nakomelingen rondlopen op deze aardkloot. Nu is er maar een probleem in de familie en dat is Pa! De oude Khan probeert uit alle macht van ze te houden aan de streng Pakistaanse religieuze moslim regels. De besnijdenis van de jongste zoon is nog maar kinderspel bij wat de oude man voor ogen heeft: het uithuwelijken van zijn zonen! Dat levert natuurlijk de nodige problemen op bij dit bonte gezin..

MFEO
Leuke film. In deze film kan je ook goed ziek dat somige imigranten niet goed intergreren en aanpassen aan de cultuur.

MFEO
De trailer van deze film kan je hier vinden: link

avatar van Sjan
Viel tegen! Goodness Gracious Me is leuker, veel leuker...

Dat Kenny-achtige jongetje is wel grappig

Geweldige film , met veel detail voor de Pakistaanse gemeenschap. Soms leuk en soms ontroerend 4.5*.

avatar van Purmerend
Zeker een leuke film. Vooral dat gene wat die gefilpte kunstenaar ontwerpt is lachen. 3,5*

avatar van narva77
Grappige film ja. Dat kunstwerk van die kunstacedemie-student is inderdaad erg eh.......naturel.

Soms wel aardig, maar vooral een erg hoog soap-gehalte.

Zeer sterke Engelse film die het leed van een Pakistaanse familie in Engeland op een grappige manier in beeld brengt. Origineel (camerastandpunt uit de capuchon van het jongste kind) en zwarte humor bij de vleet.

avatar van TerryA
de film ANITA AND ME vond ik iets beter, maar deze film (ook een social comedy drama) is ook een goede film en aan te raden.

avatar van TerryA
trouwens, hier de link om het makkelijker te maken ...

moest meteen aan kenny denken toen ik die bontmuts zag

Ik zou em graag kopen maar kan deze niet vinden... iemand een tip?

Omdat de humor vrij mild is, is East is East meer een wrang drama dan een grappige komedie. En wat is Engeland toch altijd goed in zijn films over de 'recht voor z'n raap' lagere arbeidersklasse vermengd met allochtone problematiek. Je wordt er zo nu en dan koud van.

Hilarische film, met een dramatische ondertoon. Een aanrader voor iedereen, die kennis wil maken met de psychische problemen van tweede generatie allochtonen.

avatar van Uzza_Sparta
vreemde beschrijving hier op mm. Dan vind ik die op IMDB, en hun poster, een stuk duidelijker

"In 1971 Salford fish-and-chip shop owner George Khan expects his family to follow his strict Pakistani Muslim ways. But his children, with an English mother and having been born and brought up in Britain, increasingly see themselves as British and start to reject their father's rules on dress, food, religion, and living in general"

East Is East (1999) - IMDb

over de poster hier te zien op mm: US poster obscuring the film's British Pakistani character by featuring a blond woman.