Piggy (2012)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Kieron Hawkes
met Martin Compston, Paul Anderson en Neil Maskell

Wanneer de broer van Joe omgebracht wordt, vindt hij troost bij Piggy, één van de vrienden van zijn broer. Piggy helpt Joe om te gaan met zijn verdriet en wil hem helpen de dood van zijn broer te wreken. De vriendschap tussen Piggy en Joe wordt intenser. Joe beseft dat hij zich in een wereld van geweld en wraak bevindt die alsmaar erger wordt.

avatar van Movie-Addicted
Redelijk revenge filmpje! best aangenaam. Compston is goed in het spelen van een watje, zou mij niet verbazen of hij in reallife een nicht is. Maar goed;

*3.25

ipman-99
"The New Clockwork Orange ... Phenomenaal" !!! "A New Breed Of Vigilante"!!!

Fantastische Wraakfilm van Europese klasse !!! Een spannende wraakfilm die me in de ban hield van de eerste tot laatste seconde ! De film kent harde brutale scènes die echt in je geheugen blijven gegrift !!! Geweldige sfeer die past bij een geweldige film ! Europese klasse !

avatar van Kakihara
Ziek en harde film. Aanrader !

avatar van perceived
Aardig.

Script vond ik wat mat en valt teveel in de herhaling zonder echt spannend te worden. Acteurs zijn redelijk. De film kijkt best nog lekker weg, te danken aan het fijne camerawerk en de redelijke muziek. 5.5/10*

avatar van tattoobob
jullie maken mij erg benieuwd met jullie reacties op deze film.....vanavond ga ik em checken.
Ik heb er zin in.

avatar van tattoobob
Redelijk filmpje met wat leuke kills!!
Ziek en hard???ik vond wel meevallen...ik had erger gehoopt

avatar van Oliveri
Ik vind de film wel degelijk hard, maar dat is te verwachten in een revanche-movie. Tempo ligt vrij laag, maar de film kijkt goed weg.

Erg mooie film, had iets harder gemogen.

avatar van StevenMighty
Een goeie wraak film.

Kwam wat traag op gang het eerste half uur, maar vanaf dan is het bij momenten best heftig.

Jammer was wel een beetje het einde, je krijgt heel de film wraak op de medeplichtigen te zien maar uiteindelijk niet op de dader zelf. Hier moest de eigen verbeelding het even overnemen.

In z'n geheel niet slecht terwijl ik geen liefhebber ben van Britse films.

3 sterren

avatar van vranque
Dit was juist een film waar de verbeelding heel belangrijk is. Zo niet het belangrijkste.
Verder matig uitgewerkt maar toch niet heel erg slecht.

avatar van Shinobi
De eerste 20 minuten vond ik best sterk, maar vanaf het moment dat Piggy zijn intrede maakt vond ik er helaas vrij weinig meer aan. Wat een irritant mannetje vond ik dat zeg.

Piggy is er min of meer om Joe bij het handje te nemen en hem te helpen om wraak te nemen op de moordenaars van zijn broer.
Helaas wordt het nergens al te bijzonder en het geweld wordt negen van de tien keer veelal buiten beeld gelaten, waardoor er veel aan de suggestie overgelaten wordt.

Daarnaast is het ietwat middelmatig uitgewerkt, zoals al eerder is gezegd. Veel hangt van het toeval af, zelfs Piggy komt vanuit het niets binnenvallen. Zeker als later duidelijk wordt dat hij geen connecties heeft met Joe zijn broer. Dan had ik veel liever gehad dat Piggy een hersenspinsel van Joe was. Naast het feit dat de film eindigt met een open einde, waarin de kijker zelf moet verzinnen hoe Joe uiteindelijk wraak neemt op de hoofddader.

Overigens vond ik het visuele stijltje best interessant te noemen, de manier waarop er met kleurenfilters wordt gewerkt en de mooie score.

Al met al een redelijke thriller die wel de potentie had om uit te groeien tot een solide film, maar door de plotgaten, een irritante Piggy en een open einde het helaas niet red.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van Barry83
Een totaal mislukte "wraakfilm" die na een sterke start dramatisch instort. Film is saai, langdradig en Piggy speelt ontzettend slecht. Snel vergeten dit B-filmpje

avatar van Piratje
Ook al is het verhaal in één zin te vertellen en gelijklopend.
Toch de moeite om eens te zien.
Criminaliteit en naief vertrouwen reiken hier mekaar de hand. Tot op het absurde abnormale af.

Buiten enkele technische en tegenstrijdige verhaalfoutjes eindigt het script voorspelbaar zoals ik dacht. Dus veel denken was bij deze film niet nodig.

Weinig over te vertellen. Vanaf het begin wandelt deze film naar zijn einde. Een beetje gebrek aan tempo.

Movie-Addicted schreef:

*3.25

En wat dan nog, waarom toch altijd dat soort onzin opschrijven, tjezus je gaat toch ook niet elke x benoemen dat iemand hetero is?
B.v: Rocky slaat in dit deel (toch alweer de 17e) weer ouderwets om zich heen, hij is dan wel wat ouder maar owee wat laat die malle spring in 't veld hier toch weer zijn gietijzeren knuisten spreken zeg, Rocky blijft hiervoor het eerst de gehele film op de been ondanks dat hij enkele ferme klappen krijgt te verduren van Buster ''ik hoeffff geen bitje'' Donderveld. Die overigens net als Stallone 100% hetero is.

avatar van Movie-Addicted
Film ben ik allang vergeten man. Ik snap überhaupt niet waarom jij mij "quote". Wellicht voel je je aangesproken. Het is in ieder geval niet zo bedoeld, wel toegevend dat het destijds een domme opmerking van mij was Ik zou er verder niet zo zwaar aan tillen. Bij deze sorry

avatar van mayhemblik
Ik was allang vergeten dat ik dit had geschreven .
Nee hoor, maar bedankt voor je reactie die overigens erg boos begint maar naarmate het berichtje vordert blijk je toch een aardige man/vrouw?? te zijn. Dat man/vrouw was een grapje hoor.
Ook wil ik je onwijs bedanken voor ''Love Liza'' want ik was al tijden op zoek naar die titel omdat ik die film nog eens wil herzien.
Is toch dat ie benzine snuift ?
Geweldig vond ik die.
En ''The Return'' was magistraal!!

avatar van bjerik76
Brute film met veel kraak en sopgeluiden van geweld.
door de donkere filter op de camera komt de film ook vrij somber en depressief over
Ik was wel verast over het einde in het huis van piggy.

Wat er nou precies in het plastic tasje zat kon ik niet achterhalen ( ook niet toen ik het beeld op pauze zette) ik kon het niet definieren.
wel een idee, maar wat het precies was ben ik toch wel benieuwd naar.

aardige wegkijker, verassend eind en wel redelijk geacteerd Martin Compson vond ik wel iets overtuigender in Alice Greed.

avatar van schumacher
Ondanks er wat gaten enzo in zaten en het tempo niet hoog lag vond ik die best leuk om gezien te hebben, keek nog goed weg. Zeker oke om eens gezien te hebben.

Piggy acteerde mss niet goed maar ik vond het wel fun wat die deed.

ramonbrenda
goede actie film met harde stukken erin en verrassend einde 3,5 ster waard

mayhemblik schreef:

Duidelijk op je pikkie getrapt (als je die nog hebt tenminste...).

isostar schreef:
Duidelijk op je pikkie getrapt (als je die nog hebt tenminste...).

Meerdere artsen en geleerden hebben zich over mijn "erogene" zone gebogen en ze komen er maar niet uit of dat ik een heel klein pieltje heb of dat ik een uit de kluiten gewassen cl*t heb.
Dus je zit dichter bij de waarheid dan je denkt.

avatar van fritsje
Vermakelijke britsche wraakfilm,had een half puntje meer gekregen als er wat meer vaart in had gezeten.tikje onwaarschijnlijk was het verhaal ook wel maar het is ook maar fictie.