Hotel Artemis (2018)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Drew Pearce
met Jodie Foster, Sterling K. Brown en Sofia Boutella

In de nabije toekomst worden in Los Angeles sinistere criminelen verzorgd in een ondergronds ziekenhuis dat zich bevindt in het hotel genaamd Artemis. We volgen de verpleegkundige Jean Thomas die aan het hoofd staat van het hospitaal. Ze ontdekt dat één van de patiënten zich heeft laten opnemen om een andere gewonde te vermoorden.

Vanaf 26 juli in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Hotel Artemis | Trailer Annoucement - YouTube

avatar van Justinvdk
Dit ziet er nog best vermakelijk uit eigenlijk

avatar van Flitskikker
Zo veel fouten in de ondertiteling van de trailer alleen al... Het zal Dutch FilmWorks weer eens niet zijn.

avatar van Soldier-Joey
Leuke en originele film! Heb me prima vermaakt

avatar van Shinobi
"This is America."

Drew Pearce levert geen onaardig debuut af.

Het uitgangspunt van een afgeleefd hotel dat heimelijk als ziekenhuis fungeert in de nabije toekomst biedt een hoop potentie, zeker als je bedenkt dat de klandizie hoofdzakelijk bestaat uit zware criminelen. Het doet mij veel denken aan het Continental Hotel uit 'John Wick', gezien men ook soortgelijke huisregels hanteert.

Er wordt veel tijd besteed aan het scheppen van de wereld waarin water een schaars goed is te midden van een aanstaande burgeroorlog, echter gaat daarmee de focus verloren op verscheidene plotpunten die nooit een pay-off krijgen. Zo wordt er aan het personage van Jodie Foster een dramatisch achtergrondverhaal meegegeven dat halfslachtig uitgewerkt wordt.

'Hotel Artemis' bevat namelijk een hoop genres en ideeën die op meerdere gedachten hinkt; is het nou een slimme thriller of een campy actiefilm? Op deze manier weet je als kijker nooit goed waar je aan toe bent. Nochtans is het een onderhoudend geheel met voldoende actie en Batista die voor de zoveelste keer aangeeft dat hij een zorgverlener is, gaat nooit vervelen. Om vooral Sofia Boutella niet te vergeten, die ik graag zie in dergelijke films.

Al met al best een vermakelijke thriller, zolang je maar niet te veel let op alle plotgaten.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van mrklm
IJzersterk basisidee komt onvoldoende uit de verf, ondanks een welkome hoofdrol van Jodie Foster, die duidelijk geniet van haar a-typische rol als de alcoholische zuster die een hotel/ziekenhuis runt voor criminelen. Dave Bautista is ook prima als een 'gediplomeerd verpleger' die haar op onconventionele wijze assisteert. Er zijn voldoende vermakelijke momenten om een kijkje te rechtvaardigen, maar regisseur/scenarist Drew Pearce weet komedie, actie en drama niet tot een beklijvend geheel te verwerken. De keuzes voor de soundtrack zijn lang niet zo hip als Pearce zelf lijkt te denken en het is vooral jammer dat Jeff Goldblum - een geniale keuze voor de misdaadkoning Wolf King - zo''n beperkte bijdrage levert. Uiteindelijk is het best aardig, maar er had zoveel meer in gezeten!

avatar van Zwolle84
Jammer vooral dat Foster erin speelt. Het uitgangspunt lijkt me nog best aardig, maar ze is zo godsgruwelijk slecht. Bij het zien van de trailer kwamen de Elysium-irritaties direct weer naar boven.

avatar van John Milton
Trailer trok mij ook ook totaal niet, moet ik zeggen. Ik verwacht een kneiterharde flop bij de box office.

avatar van Justinvdk
John Milton schreef:

Zoveel zat het niet gekost hebben lijkt me.

avatar van John Milton
Justinvdk schreef:
Zoveel zat het niet gekost hebben lijkt me.
Ik lees 15 miljoen. Dat is inderdaad heel weinig voor een film met zulke ambities en acteurs.

Dan nog moet hij het maar op zien te brengen: op dit moment staat hij op plekje 110 in de top 200 van slechtste gemiddelde openingen ooit (per theater)

avatar van Shadowed
Ok tussendoortje.

Alleen gekeken omdat Tag geen optie was gisteren, en ik had geen zin in de 160 minuten van Redbad. Wat blijft er dan over? Hotel Artemis, dat overigens met zijn 93 minuten geen erg lange speelduur was. De dag dat hij uit was was de zaal overigens erg leeg.

Foster speelt niet haar beste rol, maar wel zo'n beetje de beste van de cast. Boutella bakt er al helemaal weinig van. De looks mag ze dan wel hebben, het acteren is ronduit slecht en stroef. Bautista was er ook alleen maar voor zijn uiterlijk.

De actie was dan wel leuk gedaan, visueel en sets in orde. Lekker vlotte actie die niet erg verveeld. Day speelt ook een van zijn betere rollen, Goldblum helemaal niet. Wat dan wel jammer was was het onbevredigde einde. Laat te veel gaten achter.

avatar van EW101
Geinige film.

Qua concept zeker sterk. De film begon lekker met de muziek die Jean (de zuster) luistert. De Mama's en Papa's met California Dreamin'- erg leuk om dat weer eens te horen. Iets dat ik ook leuk vond in Atomic Blonde (2017)-muziek gebruiken om meteen de sfeer neer te zetten. .
Foster speelt goed in deze film als een gepijnigde zuster die criminelen oplapt.
De film zag er ook goed verzorgt uit en de beelden van de stad waren sfeervol en indrukwekkend.
Heel erg veel leuke dingen zitten in deze film en kan makkelijk als basis staan van een nieuwe film franchise. Heerlijke world-building dus. (waarin ook andere hotels naar voren komen bijvoorbeeld)
Jammer dat er meer uit de film gehaald kon worden. Er zaten genoeg dingen in, maar alles was een beetje half af; zo voelde het een beetje. Bijvoorbeeld de gepantserde politie- daar had ik meer van willen zien of wat meer dreiging van the Wolf King , gespeeld door Jeff Goldblum. Hij had sowieso langer in beeld moeten zijn.

Maar ik moet niet te veel klagen, het was zoals degene voor mij zei, inderdaad een lekker tussendoortje.

avatar van RoyDeSmet
Gister gezien in Pathé Zaandam, waar behalve ikzelf nog één andere bezoeker in de zaal zat.
Ik had een interessante spanning verwacht tussen Jodie Foster als verpleegster en executive van het members-only ziekenhuis voor criminelen waar enkele interessante regels nodig blijken te zijn als "No killing the other patients" om alles in het gareel te houden, en een dreigende maffiabaas die het ziekenhuis wil binnentreden.
Als de film begint zien we eerst een scene die aanleiding geeft aan te kloppen bij Hotel Artemis. Er wordt een bezoeker geweigerd en er komen nog een aantal 'gasten'. Al deze gasten vond ik maar mager en oppervlakkig uitgewerkt. De eerste drie kwartier gaat het niet echt ergens over, en de laatste drie kwartier eigenlijk ook niet. Een politie-agente doet nog een poging iets van verhaal toe te voegen aan deze film en Jeff Goldblum wordt nog even voor max 20 minuutjes aangevoerd, maar de dreiging waar ik op had gehoopt blijft uit.

Het Hotel is mooi in beeld gebracht in Tuschinski-achtige architectuur en Jodie Foster luistert (in 2028) op haar walkman naar muziek van The Mamas and the Papas uit 1966 en mijmert over het verleden, over de schoonmaakster die al sinds 1979 het hotel heeft verlaten en de laatste keer dat iemand met haar flirtte in 1986. Natuurlijk heeft dat allemaal te maken met de dood van haar zoon maar echt uitgewerkt wordt het allemaal niet en spannend wordt het ook niet.

Y&T
aparte leuke film.....niet meer en niet minder....

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een film die niet helemaal goed uit de verf komt maar tegelijkertijd ook niet te veel de bekende hoeken op zoekt. Het is duidelijk dat de makers creatiever probeerde te zijn dan de standaard Hollywood meuk en dat kan ik dan wel weer waarderen!

Jodie Foster steelt met gemak de show, ook haar grote gespierde vriend was niet als de macho neergezet die je in het begin van de film wel verwacht.

Het verhaal gaat eigenlijk helemaal nergens heen, maar ik heb mij tegelijkertijd niet geërgerd aan tenenkrommende clichés en oersaaie voorspelbaarheid dus dat vind ik ook wat waard.

Gelukkig geen film die 2 uur duurt, 93 minuten is precies genoeg.

Matige film. De film begint leuk en de sfeer is ook erg goed, maar uiteindelijk is het meer een cliché film waarbij het verhaal dan toch vrij karig en leeg aanvoelt. Ook het hele verhaal rondom het overleden kind voelt niet passend aan en ik was ook niet echt geïnteresseerd naar het hele voorval.

avatar van DreamTech
Nou prima vermaakt lekker aparte film had ik niet verwacht !

avatar van zoutzak
Geen onaardige actiefilm. Prima cast, tikkeltje futuristisch echter ook een tikje ongeordend helaas.

avatar van stormfox
Deze film is helemaal aan mijn aandacht ontgaan, maar wat een aangename verassing zeg.
Hoewel het verhaal niet zo bijzonder is, is de cast uitmuntend goed.

De vechtscenes met Sofia Boutella maken de film al het kijken waard.

Hoewel het uitgangspunt goede mogelijkheden biedt voor een spannende en meeslepende actie-thriller, is het dat totaal niet. Ik wist niks van deze film en had dus ook geen verwachtingen. En dat is misschien ook maar goed, omdat ik betwijfel of Hotel Artemis daar aan had kunnen voldoen. Desalniettemin heb ik me geen seconde verveeld. Ondanks dat het allemaal niet veel om het lijf heeft, keek de film toch prima weg. Zeker geen spijt dus dat ik hem gekeken heb. Maar volgende week ben ik hem waarschijnlijk al weer vergeten.

avatar van james_cameron
Alleraardigst, licht futuristisch aktiewerkje, vooral de moeite waard door het leuke concept en de geïnspireerde casting. Met name Jodie Foster, als verlopen en wereldvreemde arts, geeft de film een flinke meerwaarde. Iemand als Charlie Day is dan helaas weer even irritant als altijd. Visueel is de film niet heel bijzonder en qua stijl zwalkt het een beetje alle kanten uit, maar de film steekt in ieder geval zeer vlot en onderhoudend in elkaar. Jammer van het wat matte laatste kwartier.

avatar van Left4Dead
Een ietwat slap begin met niet bijzonder overtuigend acteerwerk.
De heist is een feit maar daar gaat het niet om, het gaat in het verhaal om het onderkomen waar de bankrovers toevlucht zoeken. Ook al ben ik echt geen fan van Jodie Foster, ze staat er meteen wel en dat heeft de regisseur maar mooi voor elkaar zeg.

Maar het wil allemaal iets te stoer aandoen wat voor mij storend werkte. Daarnaast is het syfy gehalte ook niet het sterkste punt van de prent, had het ook helemaal niet verwacht. Maar het grootste minpunt is wel dat de personages je niet veel tot niets doen. Het mysterieuze rond de Wolfking en Beau werken tegen, je aandacht wordt verslapt terwijl de minuten voorbij slepen. Er gebeurt gewoon te weinig en het personage dat Foster neerzet wordt per minuut lachwekkender.

Met een paar oude rotten in het vak van vervlogen tijden heb je meteen een goede set kaarten in handen. Maar met die oude rotten heb je meteen niet een topfilm in huis, helaas wordt dat wederom duidelijk in deze film. Nee het miniscule verhaal is te simpel en tijdrovend om echt interessant te worden. Daarnaast helpt het script niet, misplaatste poging tot droge humor is een fail. Het opvangidee van criminelen is ook niet erg vernieuwend te noemen.

Het is allemaal erg weinig voor je geld te noemen, ondanks een aardige cast lukte het de film niet om mij volledig in het verhaal te slepen. Matig is daarom mijn eindconclusie.

Lijkt in eerste instantie een vette film, maar uiteindelijk gebeurd er vrijwel niks.

avatar van Brabants
Film met veel potentie maar het geheel schiet al draaiende snel in vaste patronen. De strakke verhaallijn loopt precies zoals je verwacht dat het zal gaan. Hiermee is de potentie mijns inziens gelijk teniet gedaan en wordt het dan ook allemaal erg saai.

Bizarre film, erg apart en op zich wel creatief bedacht maar het continue naargeestige sfeertje maakte dat ik het toch niet optimaal kon waarderen. Zeker wel stijlvol, riekt wat dat betreft naar de Sin City films, maar qua verhaal tegen het einde toe ook wel voorspelbaar. Lijkt nog het meest op een verfilmd stripverhaal, maar dan wel een strip die niet door het grote publiek gelezen zou worden. Op één of andere manier heb je nooit het gevoel dat erkende sterren als Foster en Goldblum in dit soort werkjes thuishoren, en hun acteerwerk komt dan ook deze keer wat onwennig en weinig opzienbarend over. Krachtmens Bautista en vooral de spectaculaire femme fatale Boutella lijken wat meer op hun plaats, en geven Hotel Artemis met hun bijdrage in ieder geval nog wat glans. De slappe booswicht Quinto(Spock uit de Star Trek reeks) valt daarentegen hopeloos door de mand. Uiteindelijk van gemiddeld niveau deze gewelddadige thriller, had meer in gezeten.

avatar van schumacher
De eerste minuten dacht ik van dat begint goed, gaat heel leuk worden maar al vrij snel tja, al vrij snel wist ik van nee, toch niet mijn ding, rare film toch wel, niet mijn genre.
Het kon me gewoon niet echt boeien op die eerste minuten na.
Batista de (ex) wrestler vondk 1 vd weinige lichtpunten.

avatar van filmkul
Matige thriller. Het verhaal is best leuk bedacht, maar wordt slecht uitgewerkt door Pearce. De opbouw is het grootste probleem. De film begint goed maar blijft vervolgens continue in een opbouw hangen. Iedere keer denk je dat ‘het’ nu gaat gebeuren en dan gebeurt er weer niks, en dat duurt helaas tot bijna het einde. Helaas wordt ook dan het wachten niet echt beloond. Er volgt wat actie en Boutella raakt dan pas lekker op dreef. Helaas van korte duur. Qua sfeer is de film goed. Mooie beelden en passende karakters. Een film met veel potentie, maar wordt pas op het einde interessant. 2.5

Ik had de hele tijd het gevoel dat Jodie Foster met de mimiek van Michael J. Fox's filmrollen moest spelen.

avatar van mixmaster
Middelmatige film met een aardig verhaal, Jodie Foster speelt haar rol als zuster Jean Thomas goed maar de film heeft helaas te weinig echt goede actie en sensatie.
De actie scenes die er wel in zaten waren best goed, zo ook de humor, maar helaas was het allemaal net niet genoeg.

avatar van joeygamer2
Slechte film! Verhaal was bagger, slecht geacteerd, totaal geen spanning. Actie was ook niet al te goed, af en toe wel. Vond hier niks aan, maar goed dan weet ik ook weer dat dit niks is. Nooit meer zien...