• 8.300.302 stemmen

Geregisseerd door: Drew Pearce

Met onder meer: Jodie Foster, Sterling K. Brown en Sofia Boutella

Releasedatum: 28 juni 2018

Plot Hotel Artemis

"No guns. No cops. No killing the other patients."

In de nabije toekomst worden in Los Angeles sinistere criminelen verzorgd in een ondergronds ziekenhuis dat zich bevindt in het hotel genaamd Artemis. We volgen de verpleegkundige Jean Thomas die aan het hoofd staat van het hospitaal. Ze ontdekt dat één van de patiënten zich heeft laten opnemen om een andere gewonde te vermoorden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van huiguh

huiguh

• 2034 stemmen

Originele film, met een matige uitwerking. Toch 90 minuten geboeid zitten kijken. Mede dankzij een sterke rol van Jodie Foster.

avatar van Leno

Leno

Het begin is prima waarin de sfeer goed wordt getroffen en het verhaal qua uitgangspunt de nodige mogelijkheden biedt. Toch komt het verhaal nooit lekker op gang en is de climax uiteindelijk ook helemaal niet meer boeiend. Foster speelt een wat misplaatste rol, waar ze zelf weinig aan kan doen, als gevatte tante. De overige karakters krijgen daarnaast weinig lading mee waardoor je je niet tot nauwelijks om hun lot bekommert.

scorsese

Matige film waarin een oud hotel fungeert als een ziekenhuis voor criminelen. De film speelt zich af in een futuristisch Los Angeles dat geteisterd wordt door rellen (echter wordt hier maar weinig mee gedaan). De personages weten ook niet echt te boeien en spannend wordt het al helemaal niet. Het ziet er wel redelijk sfeervol uit en leuk om Jodie Foster weer eens te zien in een enigszins vermakelijke rol.

john mcclane 2

De omgeving en de situatie , samen met mega talenten als foster en goldblum , moeten dit boven het gemiddelde tillen .

Gebeurt helaas niet .

Erg dun verhaal , bijna geen zelfs .

En het is lang wachten op een fijne geweld climax . Die is voelbaar onvermijdelijk , maar ook deze stelt teleur . Sterker nog, het is een anti climax , alsof het verhaal waar over het zou moeten gaan , de gebeurtenissen buiten het hotel zouden moeten zijn .

Toch kijkt het prima weg , Want het ziet er aardig uit .

Maar toch wel teleurstellend .

avatar van Psycho-M

Psycho-M

De setting is wel cool.

Het kleurgebruik is pakkend.

Maar het verhaal ondanks het originele uitgangspunt grijpt je niet echt.

Je voelt dat het verhaal ergens naartoe werkt, maar eindigt als een leeglopende ballon.

Jammer, er had meer ingezeten.

avatar van Goldie63

Goldie63

john mcclane 2 schreef:

Gebeurt helaas niet .

Erg dun verhaal , bijna geen zelfs .

Toch kijkt het prima weg , Want het ziet er aardig uit .

Maar toch wel teleurstellend .

Foster en Goldblum "mega talenten"?

Goldie63 schreef:

Foster en Goldblum "mega talenten"?

nou ja,,,goldblum is vooral een grote bekende naam , die wel op de A-list staat , maar ik geef toe geen mega talent.

Maar foster heeft haar strepen wel verdiend in o.a silence lambs en The Accused, beide oscar winners dan wel kandidaten.

avatar van Goldie63

Goldie63

john mcclane 2 schreef:

Ik bedoelde eigenlijk dat ze hun sporen allebei wel verdiend hebben. Bij talenten denk ik meer aan bijvoorbeeld Eddy Redmane of Elle Fanning.

Goldie63 schreef:

Snap je punt , zie dat meer als beloftes , en iemand met bijvoorbeeld gitaartalent Jan akkerman of jimi hendrix .

Verder niet super belangrijk . toch ?

avatar van snarfje5508

snarfje5508

Wat een sof. Jody Foster blijft een fantastische actrice maar deze rol wordt snel afgeraffeld. Goldblum is niet mijn favoriet maar dit lijkt helemaal nergens op. Stupide actie thriller met een fantasieverhaal welke slecht wordt uitgewerkt. Gelukkig duurt het ook maar 90 minuten. Geen aanrader.

avatar van n00r

n00r

Meh zesje..

Wat een heerlijk wijf is die Sofia Boutella toch.

Oh oh oh wat ben ik jaloers..

avatar van El ralpho

El ralpho

Just another Wednesday...

Hotel Artemis gooide aanvankelijk hoge ogen bij mij door de samenstelling van zijn cast, maar stelde me uiteindelijk toch behoorlijk teleur. Jammer, want hoewel ik wel een voldoende ga geven, had ik meer verwacht dan ''gewoon een vermakelijke film''. Jodie Foster steekt met kop en schouders boven de cast uit, maar ik had met name toch meer screen time van Jeff Goldblum, en daarnaast meer toffe momenten met Sofia Boutella en Dave Bautista verwacht.

Hotel Artemis is het zoveelste bewijs dat grote namen slechts een minimale invloed hebben wanneer het script en met name de uitvoering van dit script, ondermaats zijn. Daarnaast gaven de eerste momenten mij ook sterk het idee dat ik naar een b-film zat te kijken, en kwam ik, totdat Foster in beeld kwam, er niet helemaal in. Gelukkig duurt dit niet lang, en gebeurd er de overige krappe anderhalf uur genoeg om je te vermaken, maar het gevoel dat hier veel meer in had gezeten, verliet mij niet.

avatar van merlijns sikje

merlijns sikje

Heel redelijke en originele film. Begint bouwt goed op, verhaal wordt daarna wat minder sterk. Maar als je van dit genre houdt is deze heel goed te doen.

Tarkus

Zeer matige thriller met de wel altijd goede Jodie Foster, maar vind deze film niet geschikt voor haar.

Weinig inhoud heeft het verhaal ook, zodat je je al snel verveelt, gelukkig heeft de prent een zeer goede soundtrack zodat je de film toch nog kan uitkijken.

avatar van IH88

IH88

“I kill important people…”

Aardige apocalyptische actiethriller. Qua sfeer doet Hotel Artemis heel veel dingen goed, en het hotel is fantastisch vormgegeven. Het acteerwerk is wat wisselend, maar K. Brown, Foster en vooral Boutella en Bautista zijn fantastisch. Er zit op het laatst een vechtscene in met Boutella waarin ze laat zien een actieheldin in wording te zijn. Als ze dat wil zijn natuurlijk. Meer van dit soort scenes had de film goed gedaan, want lange tijd gebeurt er weinig. De sfeer en het acteerwerk vergoeden veel, maar kunnen niet verbloemen dat er met een beter script veel meer in had gezeten.

avatar van TM Scarface

TM Scarface

Te langdradig en soms, halverwege de film vooral, wat saai. Er gebeurt veel te weinig, er hadden bijvoorbeeld veel meer gasten in het hotel gekund die onderling spanningen hadden kunnen hebben. Het hotel was erg leeg, het hotel is een groot gebouw met meerdere verdiepingen maar leek wel alsof het allemaal afspeelde op dezelfde verdieping. Wel mooi in beeld gebracht.

De actie en spannende stukken gebeuren voornamelijk in het begin van de film en het gedurende het einde.

Vind het zelf net aan wel, net aan niet een voldoende. 2,5 dan maar.

avatar van Noodless

Noodless

Matige misdaadthriller die goed opent, daarna wat inzakt en naar het einde toe weer goed op dreef komt.

Toch vond ik de goede locatie niet helemaal overtuigend gebracht. Het acteerwerk is degelijk.

Het verhaal echter wist mij niet de hele speelduur te boeien. Toch wel wat meer van verwacht. 5/10

avatar van barcam

barcam

Origineel concept en bizarre sfeer maar voor mij te langdradig om te blijven boeien.

avatar van peterjames777

peterjames777

Toen deze uitkwam trok deze mijn aandacht door namen als Sterling K. Brown, Bryan Tyree Henry en ook de rest van de cast is natuurlijk niet mis. Nu pas gezien op Netflix en het verhaal is behoorlijk flauwtjes uitgewerkt en het geheel komt pas laat op gang maar dan is de film al zowat voorbij. Er had veel meer in gezeten.

De cast is wel in orde en redt de film nog enigszins. Sterling K. Brown is altijd betrouwbaar, Jodie Foster en Sofia Boutella zijn top en Dave Bautista steelt de show. Helaas staat daar wel (wederom) een matige Charlie Day tegenover met een nikszeggende en irritante rol.

avatar van bjerik76

bjerik76

Jammer hoor.

Ondanks er diverse verhaal lijnen in zitten blijft alles maar magertjes.

Misschien had het wat spannender geweest als het iets meer in het heden had afgespeeld zonder technische toekomstige attributen en apparaten.

hoe meer richting het einde hoe onnozeler het werd.

Jammer voor zo'n goede actrice als Jodie Foster, maar het typetje wat ze neerzette paste meer in een soort komedie.

avatar van horizons

horizons

• 2039 stemmen

Toffe film. Niet overal even sterk uitgewerkt maar eigengereid genoeg om te overtuigen. Setting is sterk.

avatar van André Borgeld

André Borgeld

Ik vond de film zo slecht nog niet. Bleef boeien en de setting is ook erg mooi (dat oude gebouw).

avatar van Elchapo

Elchapo

Eerste halfuur had ik het idee naar iets speciaals te zitten loeren,maar daarna kakte de film al snel in......jammer!!!!!!!!!!! 2 stars.(ook die vreselijke sixties soundtrack was geen toevoeging).

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Weer eens wat anders.... hou ik wel van.

Jodie Foster deed het prima en de rest kijkt lekker weg. Prima vermaak met lekkere muziek!

avatar van frans123

frans123

Ik weet het....Een serieuze komedie...Afgezet. Traag, niets boeiend Verhaallijnen??.... kan me geen moer schelen...Foster??Uitstraling van een koelkast. Goldblum??/Zegt van zich zelf dat ie "lui...en prof, geen passie heeft met acteren.. ", speelt voor het geld.Zijn sporen wel verdiend..., en dat vond ie genoeg.

avatar van Daan258

Daan258

Wat zonde zeg!

Zo'n toffe cast, leuke setting maar dan zo'n teleurstelling.

Het verhaal had sowieso niet erg veel op het lijf geschreven dus dacht ik dat de film het vooral moest hebben van de actie of iets dergelijks. Maar tot de laatste 15 min gebeurd er vrij weinig tot niks en was het een lange zit. Met het zien van de eerste 15 min had ik toch echt iets heel veel beters verwacht.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 1911 stemmen

Een prima cast met veel bekende namen en op zich verloopt het allemaal wel vlotjes, maar qua verhaallijn stelde het niet veel voor. Het voelde erg rommelig en chaotisch aan. Ook de echte spanning ontbrak voor mij en de film komt zelfs tijdens de climax wanneer er meer actie in kwam niet echt lekker los. Je blijft na afloop het gevoel houden dat er met dit gegeven veel meer in zat. Ook het einde zelf was weer behoorlijk nietszeggend. Het was mij allemaal niet bruut, spannend en boeiend genoeg.

avatar van Alexander Huber

Alexander Huber

de basis van de film is zeker origineel en klinkt leuk. Het decor zit ook wel goed. De cast zit zeker goed. Zo'n zonde dat het script als los zand aan elkaar hing. Personages kenden amper diepgang. Ik vond de conversaties ook enorm stereotiep. Ook het verhaal rond Artemis zelf, het verhaal over die rellen, ... , amper uitgewerkt.

De film is zeker te doen, maar het slechte script laat toch een wrange nasmaak achter. Zeker omdat er volgens mij enorm veel potentieel inzat.

avatar van belita

belita

Niet voor het eerst dat ik het schrijf, maar films worden gemaakt om mensen te entertainen. Wat de een geweldig vindt, vindt een ander drie keer niks. Over smaak valt imho nimmer te discussieren.

Ik heb mij geen seconde verveeld bij het kijken naar deze film. Bijzondere tijdsetting en een ijzersterke rol van Jodie. Ik vraag mij regelmatig af welke films, die door mensen hier als saai en onvoldoende worden beschouwd, dan wél van hen een dikke voldoende krijgen?

Mogelijk heeft het ook alles te maken met het feit dat ik wellicht behoor tot de voormalige Trosfamilie. Daarmee bedoel ik dat ik behoor tot die grote groep NL'ers die qua mening en beleving redelijk representatief is voor 'het volk'.

Ik vond het iig een film die buiten de lijntjes kleurde zonder absurd te zijn. Prima, vermakelijke film waarin Jodie met haar spel de show 'steelt.'

avatar van panax

panax

goeie aktiefilm over een hotel ziekenhuis voor criminelen

met o.a. goeie rollen van oude rotten als jeff goldblum en jodie foster

gewoon goeie film ,lekker donker in beeld gebracht

met weer goeie muziek!!

avatar van ILDIB

ILDIB

Leuk idee met echt wel sterke punten maar o o o wat een hoop waardeloze logica in deze film.

22 jaar niks aan de hand en op 1 avond toevalig alles wel aan de knikker.
Een super bad guy en gang met weet ik veel hoeveel power en mogelijkheden die als 10 kleuters ineens te werk gaat
Dichte deuren die vaker open dan dicht zijn
Meega rellen met 10 agentjes die t moeten tegenhouden
Straatvrees gebaseerd op wat? En ook dat is ineens over

Nee dat rellen gebeuren voegde niets toe. En verder t gedrag van werkelijk alle spelers sloeg ook nergens op..

Alexander hieronderboven zegt t prima: mooi gemaakt en sfeer enzo maar raakt kant nog wal. Vermaakt wel.