Niemand in de Stad (2018)

Nederland

geregisseerd door Michiel van Erp
met Jonas Smulders, Chris Peters en Sofie Porro

Drie jonge vrienden worden met vallen en opstaan volwassen tijdens hun studententijd in Amsterdam. De plotselinge dood van één van hen zet daarbij alles op scherp. In deze turbulente periode proberen zij los te komen van hun ouders en achtergrond, ervaren wat de betekenis is van vriendschap en ontdekken wie ze werkelijk zijn.

avatar van schumacher
Lakte schreef:

Dick Maas!!

Die kennen we in Belgie heel goed . Die maakt goeie films.
Flodder vind ik het beste . Ook de serie heb ik gezien, die was ook goed.

avatar van Redlop
schumacher schreef:
Flodder vind ik het beste . Ook de serie heb ik gezien, die was ook goed.

De serie is/was vreselijk slecht. Uitmelken van een geinig en succesvol idee.

avatar van schumacher
Redlop schreef:

De serie is/was vreselijk slecht. Uitmelken van een geinig en succesvol idee.

Ieder zijn mening, ik vond het nog goed.

De dikke 7.5 op IMDB is mij een raadsel.
Ik had ook heel veel positieve reacties gehoord over deze film dus had wel enige verwachtingen.
Maar wat een teleurstelling is deze "Niemand in de Stad" geworden.
Het acteerwerk is "Goede tijden slechte tijden" niveau.
Hoop gebral en seks ( ja ik weet dat het om studenten gaat) op een geforceerde en gemakte manier.
Merkwaardige bijrol van Huub van der Lubbe als vader.
Kim Feenstra als zijn vriendin was tenenkrommend, de paar regels die het mokkel uitkraamde.
Alleen de piepkleine rol van Hans Kesting ( ook vader) was geloofwaardig.
Nogmaals dus veel gebral en wat geforceerde en wat mij betreft mislukte pogingen wat diepte in de film te brengen met wat eveneens geforceerde toegevoegde dramatische momenten.

avatar van AmazingPP
Prachtig geacteerde film die laat zien dat er ook nog geweldige Nederlandse films gemaakt kunnen worden in plaats van al die Nijenhuis rotzooi. Van Erp laat een realistisch beeld zien van het studentenleven in de eerste instantie, maar dan gaat het verhaal dieper. Sterk acteerwerk, sterke regie, sterke editing. Enorm van genoten! 4*

avatar van blurp194
Niemand in de stad, met een bijrol voor Huub van der Lubbe

Bij mij ligt de film wel goed eigenlijk, met een behoorlijk goede cast waarbij de gebruikelijke club BN-ers redelijk goed vermeden is - Feenstra, zie ik hier genoemd worden, maar wie is dat ook alweer. Het helpt als je alleen maar films kijkt, denk ik dan maar. De hoofdrollen doen het in ieder geval prima.

En tsja, een meesterwerk is het zeker niet, maar wel met kop en schouders boven het gemiddelde dat in NL geproduceerd wordt. Heel moeilijk is dat dan ook weer niet misschien - de lat ligt niet bijster hoog tenslotte. Maar toch, de film weet het wat chiche-achtige verhaal toch fris te brengen, het is prima in beeld gebracht, er wordt eens niet al te calvinistisch zuinig met het bloot en de sex omgesprongen, en er zit een net einde aan. Dat's al heel wat. De paar onwaarschijnlijkheidjes in het plot neem ik dan wel op de koop toe.

avatar van Baboesjka
Een aantal dagen geleden op DVD gezien. Ik kan mij er niet veel van herinneren, dus dat zegt wel wat. Vooral seks en studenten. Het zal wel aan mij liggen. Ik kwam er niet in. Wel prima acteerwerk, leuk meisje, Sofie Porro, en het overlijden van de jongen deed wat met mij, maar verder heeft de film mij niet tot nauwelijks geraakt. Jammer. 2,5*