Anon (2018)

Duitsland
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Andrew Niccol
met Clive Owen, Amanda Seyfried en Sonya Walger

In de nabije toekomst kent onze wereld geen privacy, onwetendheid en anonimiteit. De levens die men leidt zijn doorzichtig, traceerbaar en uitgestippeld door de autoriteiten. Vooralsnog lijkt er een eind gekomen te zijn aan de criminaliteit. Sal Frieland ontdekt dat een jonge vrouw geen digitale voetafdruk heeft en compleet onzichtbaar is voor de politie. Hij realiseert zich dat dit net het begin van criminaliteit kan betekenen, niet het eind zoals men veronderstelde.

broncode schreef:

Precies, is voor mij ook een raadsel. Gewoon een enorme plothole..

Het lijkt inderdaad een plothole. Je ziet Owen naar die toren kijken en visueel een lijn trekken naar het appartement. Als ze haar hacken zie je op het einde nog net het uitzicht uit haar raam. Wel raar dat de rest van de politiemannen hebben zitten suffen en Owen het ook niet benoemt dan.

Na 1 uur 19 zegt ze wel dat iedereen naar haar zat te kijken (als ze in haar blote tieten staat?) maar dat er iets was in de reflectie. Als ik die scene terugkijk (1 uur 15) zie ik echter geen toren in de verte of wat dan ook.

avatar van Rodger
Redelijke film,.. gewoon 1x keer zien,.. en dan is het prima...
niet dat het een vervelende film is,.. maar ook niet echt bijzonder..
2.5 **

avatar van Noodless
Leuk gefilmd, interessant mysterieus verhaal en een degelijke cast waaronder Amanda Seyfried die met haar uitstraling en grote ogen je aandacht weet te trekken. Uiteindelijk is de plot gezien de technische hoogstandjes en ingewikkelde mediamaterie ( voor een leek ) best simpel, maar wel aanvaardbaar. Dat er plotholes aanwezig zijn zal zeker waar zijn, maar deze zijn mij gezien de hoogstandjes dan toch voorbij gegaan.
Vermakelijke techno-thriller. 7/10

IH88 schreef:
Seyfried (wel een verschrikkelijke pruik)

Totaal mee oneens! Net als in Malin Akerman in Watchmen vind ik haar met zwart haar gewoon veel lekkerder. Komt denk ik door het contrast met de blekere huid die blondines hebben.

Verder duidelijk de muze van Niccol, getuige In Time (2011). Een beetje de nieuwe Uma Thurman voor hem?

FlorisV schreef:

Op 0:44:07 zie je links een toren uit het raam. Ze is dan ook naakt en kijkt in de spiegel.

Geen plothole maar vaag waarom Owen het later opmerkt. Grootste plothole blijft het undercover gaan van Owen terwijl Seyfried al weet hoe hij eruit ziet.