• 8.485.780 stemmen

Geregisseerd door: Wes Anderson

Met onder meer: Bryan Cranston, Edward Norton en Bill Murray

Releasedatum: 10 mei 2018

Plot Isle of Dogs

"Welcome to the Isle of Dogs."

In Japan in de nabije toekomst is er een uitbraak van hondenaanvallen aan de gang. Hierdoor beslist een corrupte burgemeester alle honden naar het eiland vol afval, Trash Island, te verbannen. De twaalfjarige Atari Kobayashi reist naar deze plek, op zoek naar zijn huisdier Spots en komt er in aanraking met een meute onder leiding van Rex. Samen ondernemen ze een epische reis die de toekomst van het hele gebied zal bepalen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Major Domo (stemrol)

Tracy Walker (stemrol)

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Als best wel fan van Anderson was ik enorm benieuwd naar deze film, maar het kwam er maar niet van om hem te kijken op één of andere manier. En vandaag was het dan eindelijk zover. Niet echt mijn ding moet ik eerlijk bekennen. Het kon me gewoonweg niet boeien. Animatie is echter dik in orde, script zit ook fijn in elkaar, maar het verhaal an sich deed me niks. Twee sterren.

avatar van K. V.

K. V.

Geen verwachtingen bij deze film, maar het was wel een vermakelijke film. Een wat aparte animatiestijl, maar het is eens iets anders.

Het verhaal verveelde niet en was geschikt voor jong en oud. Fantastic Mr. Fox vond ik wel beter, maar deze was ook wel leuk.

avatar van stefan dias

stefan dias

Ik ben bijna verlegen dat ik 'maar' 3,5 punt geef voor deze film want het is echt een plaatje.

Shot voor shot kan je je ogen uitkijken naar de prachtige details. De 'oohs' en 'aahs' komen dan ook vooral daar vandaan. De details van het roestige pretpark… de travel shots… nergens wordt moeite gespaard, nergens worden 'short cuts' genomen. Hier is enorm veel tijd en liefde in gestoken (geloof me, ik heb ooit een lezing gevolgd van Andersons artdirector: de storyboarding was al om van te smullen en van een zeldzaam hoog artistiek niveau)

Helaas valt er niet veel méér te doen. Gaandeweg vervaagt het verhaal en slaagt het er echt niet in me bij de les te houden, laat staan te ontroeren… Maar ik blijf wel mijn ogen uitkijken.

avatar van Capablanca

Capablanca

Het is hier al meer gezegd: de film is lucht, met daaroverheen een prachtig laagje glazuur. En misschien zijn films van Anderson sowieso niet zo mijn ding, zit qua stemmen op hem onder het gemiddelde.

avatar van Capablanca

Capablanca