All the Money in the World (2017)

Thriller / Mystery

geregisseerd door Ridley Scott
met Michelle Williams, Christopher Plummer en Mark Wahlberg

'All the Money in the World' vertelt het waargebeurde verhaal van de ontvoering van de rebelse tiener John Paul Getty lll. In 1973 wordt John Paul Getty lll, de kleinzoon van de miljardair en oliemagnaat John Paul Getty, in Rome ontvoerd. De rijke oliemagnaat weigert vervolgens de grote som losgeld die de kidnappers eisen te betalen, waardoor de moeder van de tiener er alles aan moet doen om het geld op tijd bij elkaar te krijgen.

• vanaf dinsdag 8 mei te koop op dvd en blu-ray
avatar van orko82
Vooral veel mooie scenes in Italïe die mooi aangekleed waren (kleding en auto's). Maar wat mij vooral mij aan het denken zette: hoe zou Spacey dit gedaan hebben? Plummer was top als ouwe miljadairskrent. Spacey is ook goed en kan ook een gemeen smoelwerk trekken, maar ziet er wel minder oud uit dan Plummer. En oud + vrekkig zette wel een mooi beeld neer van die ouwe Getty.

avatar van nathaniel177
Gisteren in de bioscoop gezien. Zeker een goede film, boeiend, goed acteerwerk en goed geregisseerd.

avatar van Captain.janek
Een goede film !
Locaties en acteren zijn top, zoals we altijd van Ridley Scott kunnen verwachten!
Mooie beelden van ROME, echt heel fraai in beeld gebracht..
en tja, wat werd er veel afgepaft in die dagen, vrijwel iedereen staat continu met een peuk in de hand.

Het verhaal is beklemmend en naar het einde toe spannend. de ruim twee uur zijn voorbij voor je er erg in hebt....

Goede cast ook: Plummer is geweldig, evenals Williams en Wahlberg....
een mooi gefilmd drama!

avatar van Rosicky
Erg matig. Door het rommelige begin, kom je nooit echt lekker in het verhaal. Geloof dat we in het eerste kwartier alleen al tien keer van locatie en jaartal veranderen. Daarna wordt het niet veel beter met tweedimensionale karakters en wel érg gedramatiseerde momenten. Ook de rol van de pers en papperazi, nochtans prominent aanwezig op veel posters van de film, komt amper terug. Dit verhaal leende zich volgens mij veel beter voor een tv-serie.

avatar van Psycho-M
De film waar Kevin Spacey uit weggeknipt werd.
In de oude trailer, waar Spacey nog in zat, zag je dat de grimeur goed zijn best had gedaan.
Nu dat hij vervangen is door Plummer, had de grimeur iets minder werk. Hoe goed Spacey was in de rol van de oude Getty zullen we nooit weten, maar Plummer speelde deze rol in ieder geval met verve.
Verder een degelijke film met degelijk acteerwerk van Williams en Wahlberg.
Mooie shots van Rome en Italie.
De weergave van het tijdsbeeld vond ik ook opvallend goed in deze film.

12 Years a slave vond ik echt een boutfilm maar die ging over slavernij

Als ik zoals jou redeneer dan kan je wel een film over de trans-atlantische slavernij maken maar mogen de slaven er niet uitzien als slaven want slavernij is heden ten dage verboden (in het westen). Of een film over wo2 waar de nazi's geen hakenrkuizen dragen omdat het anders het fascisme zou verheerlijken, etc..

Maar goed, ik zit erover te denken deze film te gaan zien maar twijfel nog en de recensies hier helpen niet echt want ze lopen behoorlijk uiteen. Bedankt hoor

avatar van vranque
martijnk schreef:
Weer een film gesponsored door de tabaksindustrie, heel de film lang wordt er ingezoomed op mensen die sigaretten aan het roken zijn en wordt er constant mee voor de camera gezwaaid want roken is toch zo lekker dus begin er vooral zelf mee.

Heerlijk meegepaft. Ach ja. Het gaat om de beleving. Tegenwoordig alles in 3d en schuddende stoelen en een een wind in je gezicht en gefriemel aan je handen en wat er nog meer komt. Dus ik steek er ook een op. Puur voor de beleving. Wel thuis hoor. . Begrijp je punt wel overigens.
Sterke film. 4*

Nou, heb de film gezien en vind het een goeie film, goed geacteerd, degelijk gemaakt. Alleen de hereniging vond ik afgeraffeld en dat is toch wel zo'n beetje de climax waar naartoe geleefd wordt lijkt me en daarom een 3 ipv een 3,5.

Nog een klein puntje van kritiek; ze reden in zwaar vervuilende en benzine slurpende auto's die nadrukkelijk in beeld waren, Mark reed zelfs in een Jensen Interceptor (prachtige auto) en dat kan niet meer hè volgens onze huidige normen. Daar zal de olielobby achter zitten want anders hadden ze wel in Tesla's gereden

avatar van james_cameron
Acceptabel maar helaas nogal vlak drama met thriller-elementen van Ridley Scott. Visueel even fraai als altijd, maar inhoudelijk weet de film slechts oppervlakkig te boeien, met schetsmatige personages die nergens echt tot leven komen en een traag voortkabbelend plot. Meest opmerkelijke element is natuurlijk de last minute reshoot van de opgenomen scenes met Kevin Spacey, nu briljant vertolkt door Christopher Plummer. Afgezien daarvan een nogal standaard werkje.

avatar van HarmJanStegenga
Doodzonde dat Spacey uit de film gehaald is natuurlijk. Plummer doet het prima hoor, maar Spacey had dit wat mij betreft - denk ik - toch echt veel beter gedaan. Een rol op z'n lijf geschreven dit.

avatar van macrobody
Thriller, Mystery? Is dit niet gewoon een biografische film? Mark loopt er een beetje verloren bij en komt niet echt naar voren als de hulp waarop de moeder zo hoopvol wachtte. Tijdsbeeld werd wel aardig gevangen door de oude autootjes, maar ook hier valt Mark weer erg uit de toon.
Al met al wel een voldoende en weer wat geschiedenis opgedaan.

avatar van Drifter
Hele trage film en komt nergens op snelheid.
Urenlang wachten maar het wordt nooit beter.

avatar van max cady
Aardig filmpje! Mooie poster maar ook wel een beetje een spoiler ..

Prima ontvoerings drama.
Blijkbaar ook nog eens waargebeurd.
De jaren 70 zijn sfeervol in beeld gebracht tot in details.
Wat niet makkelijk moet zijn geweest rondom het altijd in mens drukke Colloseum.
Film kent 1 behoorlijk huiveringwekkende scene waarvoor menig kijker even de ogen af zal wenden.
Eveneens pijnlijk en confronterend is te zien hoe ver mensen gaan om geld te verdienen en/of in de zak te houden. Ten koste van alles.
3.5*/4*

avatar van baspls
All the Money in the World verteld het waargebeurde verhaal over hoe de kleinzoon van de rijke Amerikaanse oliemagnaat John Paul Getty wordt ontvoerd in Rome. Zijn moeder zet alles op alles om hem heelhuids terug te krijgen, maar zijn grootvader wil absoluut niet betalen. Een Ex-CIA onderhandelaar krijgt echter wel opdracht van Getty om de jongen zo goedkoop mogelijk terug te brengen...

Er was natuurlijk heel veel te doen rond de hele Kevin Spacey-affaire. Als eerst wil ik zeggen dat ik het behoorlijk omslachtig vind om een halve film opnieuw te filmen en digitaal aan te passen voor zo'n 10 miljoen, alleen maar omdat een acteur niet bepaald integer is. Sinds wanneer reflecteren de daden van een acteur eigenlijk op de film waar hij in speelt? Of een regisseur? Roman Polanski heeft bekend dat hij minderjarige meisjes heeft verkracht, maar maakte jaren daarna nog steeds (behoorlijke goede) films. Dat gezegd hebbende, vind ik het belachelijk dat de rol überhaupt ooit naar Spacey is gegaan. Niet alleen vind ik Christopher Plummer een beter acteur, hij is ook vele male geschikter voor de rol. Alleen al het feit dat hij daadwerkelijk 80 jaar oud is en geen make-up nodig heeft om oud te lijken.

Scott laat weer eens zien dat hij zeker geen onaardig filmmaker is. De beelden zijn allemaal prima opgenomen en vertonen het fijne kleurenpalet dat de films van zijn broer Tony Scott kenmerkt. Het acteerwerk is allemaal erg degelijk en het verhaal weet prima te boeien. Toch ontbreekt er net wat om de film echt een diepere impact te geven.

In veel opzichten is All the Money in the World de moderne Citizen Kaine, maar dan toch wat minder iconisch.

Goede film, lekker spannend zoals het hoort met aan de ene kant een lekkere Italiaanse mafia sfeer voor zover die lekker is en aan de andere kant een sfeer van extreme rijkdom en gierigheid.
De oude Getty deed me iedere keer aan Scrooge denken.
Nou ben ik best een Kevin Spacey fan maar Cristopher Plummer heeft de rol van die oude Getty prima neergezet.
Misschien moet hij Scrooge ook nog maar een keertje spelen.
Waargebeurd verhaal maar toch niet helemaal want als je achteraf Wikipedia e.d. raadpleegt zie je dat de makers hier en daar toch wat vrije interpretatie hebben gebruikt.
Kan de pret niet drukken want ik heb me goed vermaakt.

avatar van Thomas83
Aardig om een verfilming van dit verhaal te zien, maar dit is toch een beetje een film die niet helemaal een samenhangend en prettig lopend geheel vormt. Ik denk dat er ook wat duidelijker een keuze had moeten worden gemaakt tussen een spannende kidknapfilm en een karakterstudie van een toch erg interessante en aparte persoonlijkheid. Nu blijft Christopher Plummer een beetje aan de oppervlakte met zijn rol. Williams krijgt wat meer de kans haar klasse te laten zien. Ze heeft echt haar sterke momenten en een heel aardig accent, maar er is niemand die haar af en toe afremt.

Sowieso is dat wel een beetje een probleem van de film. Alles is toch een beetje aangedikt allemaal. Misschien is dat nog wel de belangrijkste reden waarom de film nooit helemaal klikt. Het voelt allemaal zo gestuurd, het gedoe over geld en familie, en de waarde van symbolen voor Getty sr. En Charlie Plummer en Wahlberg zijn ook maar wat matig. Al komt dat voor Plummer ook wel behoorlijk door een wel erg vlak geschreven rol. 3.0*.

Toch een mooie film geworden. Zou wat overdreven zijn om te zeggen dat ik deze voor al het geld in de wereld niet had willen missen maar toch goed gedaan met inachtneming dat de productieproblemen(alle scènes met Spacey waren al geschoten, en moesten opnieuw worden gefilmd met Plummer) gigantisch moeten zijn geweest. Scott heeft de gave er toch weer wat meer van te maken onder andere door mooi Italië hier visueel fraai uit te buiten. Verhaal is eigenlijk even triest als hilarisch(een soort bloedserieuze variant op de komedie Ruthless People) en word door de geroutineerde regisseur sober, solide en redelijk zelfverzekerd verteld. Ook zeker een acteursfilm want Willams(groots) en Plummer( veel respect voor deze bejaarde, wat een energie) krijgen alle ruimte om iets neer te zetten. Ook Wahlberg is goed, maar ondanks zijn ouder wordende babyface blijft hij toch altijd een beetje Marky Mark. De gedwongen keuze voor Plummer pakt ook goed uit want Spacey had ongetwijfeld meer sarcasme en ironie toegevoegd in deze ongelooflijke Dagobert Duck rol, en dat zou in contrast zijn met de serieuze toon van de film als geheel. Alles bij elkaar zeer de moeite waard, één van de betere films uit 2017.

Hm, aanvankelijk leek het verhaal me wel wat maar wat een saaie uitwerking zeg.
Buiten Plummer lijkt ook vrijwel iedereen me een enorme miscast.

Magertjes.

avatar van mixmaster
Mooie verfilming van dit waargebeurde verhaal.
De film oogt prachtig met een echte jaren ´70 gevoel en de beelden van Rome zijn schitterend gedaan.
Het acteerwerk in deze film is van hoog niveau en vooral Christopher Plummer heeft hier een uitstekende rol neergezet.

Verwacht geen actie maar een prima uitgewerkte thriller die prima wegkijkt.

avatar van IH88
“There's a purity to beautiful things that I've never been able to find in another human being.”

Onderhoudende film van Ridley Scott. Het interessante is dat het ontvoeringsubplot het zwakste gedeelte van de film is, en het verhaal over J. Paul Getty is eigenlijk veel interessanter. Christopher Plummer had eigenlijk vanaf het begin al de eerste keus moeten zijn, want hij is geweldig als geld- en machtsbeluste Getty. Michelle Williams is ook weer fantastisch, en Wahlberg is altijd degelijk. All the Money in the World is op zijn best als het zich focust op de vernietigende werking van geld en macht. De scene met een verdwaasde Getty, die door zijn riante huis dwaalt, is weergaloos.

avatar van filmkul
Redelijk sterke speelfilm met een thriller sausje. Het verhaal is best interessant en wie anders dan Scott kan het ijzersterk neerzetten. De opbouw is uitstekend en ondanks dat er een tijd niet zo heel veel lijkt te gebeuren, blijft de film prima overeind. Dat komt met name door het uitstekende acteerwerk van zowel Williams als Plummer. Scott weet de emotie prima over te brengen. Als kijker erger je je kapot aan Plummer en voel je machteloosheid van Williams. Het einde is nagelbijtend. Verder ziet de film er visueel erg fraai uit met mooi geschoten plaatjes van Italië. Topper. 4,0