All the Money in the World (2017)

Verenigde Staten / Italië
Thriller / Mystery

geregisseerd door Ridley Scott
met Michelle Williams, Christopher Plummer en Mark Wahlberg

Het waargebeurde verhaal van de ontvoering van de rebelse tiener John Paul Getty lll. In 1973 wordt John Paul Getty lll, de kleinzoon van de miljardair en oliemagnaat John Paul Getty, in Rome ontvoerd. De rijke oliemagnaat weigert vervolgens de grote som losgeld die de kidnappers eisen te betalen, waardoor de moeder van de tiener er alles aan moet doen om het geld op tijd bij elkaar te krijgen.

avatar van Brabants
Ridley Scott weet dit waargebeurde verhaal om te toveren tot een zeer boeiende film. Cinematografisch sterk met mooie beelden en verhaaltechnisch dus zeer interessant. Karakters worden goed neergezet met een uitzonderlijk goede prestatie van Christopher Plummer.

avatar van Rodger
Mooie film, prima shots,.. lekker jaren 70 sfeertje..
Film bouwt een bepaalde spanning op tot het laatst.
4.0 ****

avatar van nadrin
Goeie onderhoudende film. Met evenwel enkele scenes die er duidelijk ingebracht zijn om spanning en dramatiek toe te voegen

Goede film, gebaseerd op een ware gebeurtenis.
Prima rollen van Wahlberg, Plummer en Williams.
Dat oorspronkelijk de uit gratie gevallen Kevin Spacey de hoofdrol zou vertolken wisten we, maar Christopher Plummer lijkt me desondanks beter geschikt voor de rol, gezien zijn leeftijd.
Goede film dus, al vind ik de duur iets té lang.

Uitstekende film van Ridley Scott.
Is het begin wat aarzelend, daarna volgt een boeiende verfilming van de kidnapping van de kleinzoon van miljardair J. Paul Getty.
Intrigerijk verhaal vol suspense.
Opvallende acteerprestatie van Christopher Plummer, als de keiharde zakenman met zijn even keiharde opvattingen zoals "rijk worden is niet moeilijk, rijk zijn is dat wel" en "als ik zie hoe ik gans mijn leven door een pak hielenlikkers werd omringd, dan heb ik meer aan kunstvoorwerpen dan aan mensen. Ge weet wat ge er aan hebt en ze veranderen niet." en natuurlijk zijn onverbiddelijke houding tov het gebeuren.
Daarnaast is ook Michelle Williams (wanneer slaagt ze er eens in een Oscarnominatie te doen verzilveren ?) zeer gevat in haar rol. Nuchter en kordaat en zonder tranerigheid, en toch niet emotieloos.
Romain Duris had ik echt niet herkend.
Vlotte film met ook veel oog voor dialoog en detail.

avatar van Fisico
Een film waarover al veel geschreven is. Niet zozeer over de kwaliteit of de inhoud, maar zoals iedereen wellicht weet door het opzijschuiven van Spacey die uiteindelijk werd vervangen door Christopher Plummer. Plummer die uitstekend gestalte geeft aan de oude kille miljardair Getty. Een Oscarnominatie als beste acteur vind ik vreemd (omdat de film zelf erg matig is), maar de omstandigheden hebben hem wellicht geholpen. Al is het eveneens niet evident om op zeer korte tijd gestalte te geven aan zijn personage. Een verfoeilijk personage, maar met enkele uitspraken sloeg hij toch nagels met koppen zoals “Rijk worden is niet moeilijk, rijk zijn is dat wel” of zijn liefde voor kunst en objecten omdat die onveranderlijk zijn in tegenstelling tot de mensen die alleen maar uitzijn op zijn geld. Zielig eigenlijk om zo door het leven te moeten ...

Degelijk film met eveneens een goede Michelle Williams, zoals altijd. Zoals meestal ook een beperkte Mark Wahlberg. Zijn toppers zijn op één hand te tellen. De film zelf vond ik overigens vrij matig en er nergens echt uitspringen, behoudens de oude Plummer dan. Weinig vernieuwend en nergens ook echt spannend. Alleen bij het deponeren losgeld kwam de film echt een beetje op gang. Eigenlijk had men beter een film gemaakt over Getty zelf en de ontvoeringszaak in de marge gezet. De bleke prestatie van Charlie Plummer en saaie ontvoerders hielpen de film niet vooruit. De persoonlijkheid van Getty zelf had stof genoeg om een boeiende film te maken, of het nu met Spacey of Plummer was deed er niet toe. Jammer dat we Spaceys rol nooit meer zullen kunnen aanschouwen.

avatar van bjerik76
mooie sfeer, mer beelden.
het 2e deel is wel beter / spannender dan het eerste uur.

vind het meestal ook wel fijn als er op het eind wat meer info met foto's of beelden van de werkelijke personen in beeld komt.
Helaas was dat hier niet zo.
Even gegoogeld, en eigenlijk is het hele drama erna alleen maar slechter gegaan en een film op zich.
Maar hier word het allemaal toch positief tot een eind gebracht.

avatar van Filmkriebel
Hallucinant verhaal over de gemediatiseerde kidnapping van de kleinzoon van de rijke oliemagnaat John Paul Getty. De oude Getty is hier het interessantst: hoe geld een mens kan obsederen... al het geld van de wereld hebben maar het losgeld van de kleinzoon niet willen betalen. Ik had ooit nog het verhaal gehoord vroeger maar de film werpt een interessante blik op de familiale omgeving van de Getty's. En ja het is Ridley Scott met alles erop en eraan: prachtig geschoten, meeslepend, sterke karakteruitwerkingen ... All the Money in the World is een film die twee uur lang op hoog niveau bleef.

avatar van clubsport
Plummer steelt eigenlijk wel een beetje de show als de gierige miljardair alleen maar in geld denkt .
Toch blijf ik wel een beetje benieuwd hoe spacey het zou hebben ingevuld .
Zou het zeer interessant vinden om beide acteurs in dezelfde rol naast elkaar te kunnen leggen .
Het verhaal verder is zeker wel boeiend en de andere rollen worden goed ingevuld .

avatar van Groover86
Het was op zich wel een goed verhaal maar ook niet echt heel spannend! Het feit dat het een waargebeurd verhaal is maakt het nog wel boeiend. Wel de moeite waard om gezien te hebben daardoor