All the Money in the World (2017)

Verenigde Staten / Italië
Thriller / Mystery

geregisseerd door Ridley Scott
met Michelle Williams, Christopher Plummer en Mark Wahlberg

Het waargebeurde verhaal van de ontvoering van de rebelse tiener John Paul Getty lll. In 1973 wordt John Paul Getty lll, de kleinzoon van de miljardair en oliemagnaat John Paul Getty, in Rome ontvoerd. De rijke oliemagnaat weigert vervolgens de grote som losgeld die de kidnappers eisen te betalen, waardoor de moeder van de tiener er alles aan moet doen om het geld op tijd bij elkaar te krijgen.

avatar van Brabants
Ridley Scott weet dit waargebeurde verhaal om te toveren tot een zeer boeiende film. Cinematografisch sterk met mooie beelden en verhaaltechnisch dus zeer interessant. Karakters worden goed neergezet met een uitzonderlijk goede prestatie van Christopher Plummer.

avatar van Rodger
Mooie film, prima shots,.. lekker jaren 70 sfeertje..
Film bouwt een bepaalde spanning op tot het laatst.
4.0 ****

avatar van nadrin
Goeie onderhoudende film. Met evenwel enkele scenes die er duidelijk ingebracht zijn om spanning en dramatiek toe te voegen

Goede film, gebaseerd op een ware gebeurtenis.
Prima rollen van Wahlberg, Plummer en Williams.
Dat oorspronkelijk de uit gratie gevallen Kevin Spacey de hoofdrol zou vertolken wisten we, maar Christopher Plummer lijkt me desondanks beter geschikt voor de rol, gezien zijn leeftijd.
Goede film dus, al vind ik de duur iets té lang.

Uitstekende film van Ridley Scott.
Is het begin wat aarzelend, daarna volgt een boeiende verfilming van de kidnapping van de kleinzoon van miljardair J. Paul Getty.
Intrigerijk verhaal vol suspense.
Opvallende acteerprestatie van Christopher Plummer, als de keiharde zakenman met zijn even keiharde opvattingen zoals "rijk worden is niet moeilijk, rijk zijn is dat wel" en "als ik zie hoe ik gans mijn leven door een pak hielenlikkers werd omringd, dan heb ik meer aan kunstvoorwerpen dan aan mensen. Ge weet wat ge er aan hebt en ze veranderen niet." en natuurlijk zijn onverbiddelijke houding tov het gebeuren.
Daarnaast is ook Michelle Williams (wanneer slaagt ze er eens in een Oscarnominatie te doen verzilveren ?) zeer gevat in haar rol. Nuchter en kordaat en zonder tranerigheid, en toch niet emotieloos.
Romain Duris had ik echt niet herkend.
Vlotte film met ook veel oog voor dialoog en detail.

avatar van Fisico
Een film waarover al veel geschreven is. Niet zozeer over de kwaliteit of de inhoud, maar zoals iedereen wellicht weet door het opzijschuiven van Spacey die uiteindelijk werd vervangen door Christopher Plummer. Plummer die uitstekend gestalte geeft aan de oude kille miljardair Getty. Een Oscarnominatie als beste acteur vind ik vreemd (omdat de film zelf erg matig is), maar de omstandigheden hebben hem wellicht geholpen. Al is het eveneens niet evident om op zeer korte tijd gestalte te geven aan zijn personage. Een verfoeilijk personage, maar met enkele uitspraken sloeg hij toch nagels met koppen zoals “Rijk worden is niet moeilijk, rijk zijn is dat wel” of zijn liefde voor kunst en objecten omdat die onveranderlijk zijn in tegenstelling tot de mensen die alleen maar uitzijn op zijn geld. Zielig eigenlijk om zo door het leven te moeten ...

Degelijk film met eveneens een goede Michelle Williams, zoals altijd. Zoals meestal ook een beperkte Mark Wahlberg. Zijn toppers zijn op één hand te tellen. De film zelf vond ik overigens vrij matig en er nergens echt uitspringen, behoudens de oude Plummer dan. Weinig vernieuwend en nergens ook echt spannend. Alleen bij het deponeren losgeld kwam de film echt een beetje op gang. Eigenlijk had men beter een film gemaakt over Getty zelf en de ontvoeringszaak in de marge gezet. De bleke prestatie van Charlie Plummer en saaie ontvoerders hielpen de film niet vooruit. De persoonlijkheid van Getty zelf had stof genoeg om een boeiende film te maken, of het nu met Spacey of Plummer was deed er niet toe. Jammer dat we Spaceys rol nooit meer zullen kunnen aanschouwen.

avatar van bjerik76
mooie sfeer, mer beelden.
het 2e deel is wel beter / spannender dan het eerste uur.

vind het meestal ook wel fijn als er op het eind wat meer info met foto's of beelden van de werkelijke personen in beeld komt.
Helaas was dat hier niet zo.
Even gegoogeld, en eigenlijk is het hele drama erna alleen maar slechter gegaan en een film op zich.
Maar hier word het allemaal toch positief tot een eind gebracht.

avatar van Filmkriebel
Hallucinant verhaal over de gemediatiseerde kidnapping van de kleinzoon van de rijke oliemagnaat John Paul Getty. De oude Getty is hier het interessantst: hoe geld een mens kan obsederen... al het geld van de wereld hebben maar het losgeld van de kleinzoon niet willen betalen. Ik had ooit nog het verhaal gehoord vroeger maar de film werpt een interessante blik op de familiale omgeving van de Getty's. En ja het is Ridley Scott met alles erop en eraan: prachtig geschoten, meeslepend, sterke karakteruitwerkingen ... All the Money in the World is een film die twee uur lang op hoog niveau bleef.

avatar van clubsport
Plummer steelt eigenlijk wel een beetje de show als de gierige miljardair alleen maar in geld denkt .
Toch blijf ik wel een beetje benieuwd hoe spacey het zou hebben ingevuld .
Zou het zeer interessant vinden om beide acteurs in dezelfde rol naast elkaar te kunnen leggen .
Het verhaal verder is zeker wel boeiend en de andere rollen worden goed ingevuld .

avatar van Groover86
Het was op zich wel een goed verhaal maar ook niet echt heel spannend! Het feit dat het een waargebeurd verhaal is maakt het nog wel boeiend. Wel de moeite waard om gezien te hebben daardoor

avatar van joshua1988
Fisico schreef:
......De bleke prestatie van Charlie Plummer en saaie ontvoerders hielpen de film niet vooruit.....

bleek en saai???

Vond Charlie Plummer juist een overtuigende en opzienbarende rol in deze film vertolken, hij toont al veel potentie en zal het zeker zo ver kunnen schoppen als zijn naamgenoot Christopher. En saaie kidnappers lijkt me ook al behoorlijk flets weergegeven. Ridley Scott zorgde de volle 2 uur voor een boeiende en bovenal kleurrijke enscenering

Goeie film waarin de kleinzoon van één van de rijkste mannen ter wereld wordt ontvoerd voor een flinke som losgeld. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit 1973. Jean Paul Getty is een boeiend personage en het verhaal zelf ook. Het ziet er allemaal goed uit en ook het acteerwerk is uitstekend. Solide zonder dat het ergens echt indruk weet te maken. Met gemak 3.5 sterren.

avatar van Bud Spencer
Matige film. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal maar ongeloofwaardig uitgewerkt. Ook het acteerwerk was niet veel soeps.

avatar van Toontje G
Leuke film, het aanzien meer dan waard, mooie opnames, iets aan de (te) lange kant.

avatar van Roger Thornhill
De scènes met de kidnappers zijn spannend en soms gruwelijk, maar het werkelijke hart van de film ligt bij het personage dat geen hart lijkt te hebben – of misschien wèl, maar dan niet in zijn borstkas maar in zijn portemonnee. Grappig genoeg wordt de man die in de film "There's a purity to beautiful things that I've never been able to find in another human being" zegt, gespeeld door een acteur die zelf ooit zei: "Unless you can surround yourself with as many beautiful things as you can afford, I don't think life has very much meaning", maar je mag hopen dat die zijn prioriteiten verder toch wat beter op orde heeft. Een briljante rol van Christopher Plummer, die wel vaker personages van of met autoriteit speelt en die in zijn uiterlijk vanzelf al een zekere kou en afstandelijkheid bezit, maar die hier qua intensiteit nog een stapje verder gaat. De film als geheel blijft constant boeien, en Williams en vooral Wahlberg overtuigen eveneens, maar voor mij is dit toch vooral de film van Plummer – het is haast jammer dat Scott heeft aangegeven dat hij niet van plan is om het materiaal met Kevin Spacey vrij te geven, want wat zou het fascinered zijn geweest om te zien wat die er van maakte...

avatar van Boneka
Fisico schreef:

Matig?

avatar van Boneka
Uitstekende film over een kidnapping van een "rijkeluis" zoontje begin jaren 70.

Hij begint met van alles en nog wat en we zien ook heel wat flashbacks om te weten hoe de familie tot stand is gekomen. Verwarrend? Nee zeker niet het is en blijft goed te volgen. De hele film heeft mij zeker niet verveeld en het aparte sfeertje begin jaren 70 deed het goed. Ook het kleurgebruik is uitstekende verfilmd. Precies goed. Had misschien wat meer van de kidnappers willen zien, want dat gedeelte zag er ook erg goed uit. Het doorverkopen van de jongen had wel wat beter gebracht kunen worden aan de andere kant mis je dan ook in spanning bij in de inval, omdat je dan al weet dat hij er niet meer is. De nieuwe kidnappers verraste mij wel en ook hun hele web in het vervalsen van spullen en alles wat daarbij kwam. De grootvader doet het goed. Het blijft natuurlijk een ijskoude vent en hoewel hij best veel sympathie voor de jongen had hij kon het maar niet verkroppen dat de eigenaarsrechten lagen bij zijn moeder. Overigens terecht als je zijn drugsvader zag. Opvallend was ook dat moment aan tafel bij de overdracht.

Afijn ik vond het tot het einde toe een heerlijke film om naar te kijken. Vooral het sfeertje in Italie, met al zijn glorie mooie auto's en kleding deed het goed. Maar toch ook een schoonheidsfoutje. Er zou vanwege de oliecrisis op een zondag niet gereden worden alleen dus die auto. In de verte zie je gewoon tientallen auto's rijden. Dat vond ik slecht gemonteerd! Voor de rest is All the Money in the world een heerlijke film. Nog een pluspunt vond ik de acteerprestaties van de jongen. Vooral op het eind wanneer hij zichtbaar vermoeid en verzwakt raakt vond ik goed gemaakt.

Film 4.0
Beeld 4.5
Geluid 4.5
Extra's geen

avatar van Fisico
Boneka schreef:

Matig?

Hoe bedoel je? Matig zoals in degelijk of redelijk. Niet super, maar ook zeker niet slecht. Wat is daar mis mee? Het is nu niet dat we spreken over een meesterwerk als pakweg Ben Hur, Schindlers list of The godfather, toch? Na bijna 6 maanden kan ik me hoogstens de grote lijnen van de film herinneren.

Matig lijkt me een heel geschikte kwalificatie bij deze film ja.

avatar van Noodless
Prima film met een sterk opgebouwd verhaal waarin de spanning gestaag verhoogt naarmate het verhaal vordert. Er zit zelfs een gruwelijke scène in de film die je hier niet zou verwachten. Degelijke cast, maar het zijn vooral Michelle Williams en Christopher Plummer die opvallen door hun overtuigende rollen. Vooral Plummer schittert als een meedogenloze vrek die geen enkel sympathie weet op te brengen. Eigenlijk wist de film mij op een zeer positieve manier te verrassen : goed verhaal, overtuigende cast, spanning, apart sfeertje en opvallend mooi kleurgebruik. 8/10