Alpha (2018)

Actie / Drama

geregisseerd door Albert Hughes
met Kodi Smit-McPhee, Leonor Varela en Natassia Malthe

Het verhaal speelt zich af in Europa 20.000 jaar geleden, tijdens het Paleolithicum, de laatste ijstijd. Een dappere jonge man neemt deel aan een jacht, maar het loopt verkeerd af en hij blijft alleen achter. Hij moet door gevaarlijke en onherbergzame natuur trekken om zijn stam weer te vinden. Het wordt een gevecht op leven en dood om te overleven.

avatar van italklaas
Overdreven of niet... ik vond het wel de moeite waard. Heb dit jaar wel slechtere bagger gezien.

Aardige film over een jongen die voor het eerst mee gaat jagen op groot wild. De film speelt zich af tijdens de laatste ijstijd. De vaak wat kunstmatig overkomende natuur/omgeving geeft de film een eigen look en genoeg mooie plaatjes. Het eerste gedeelte is wat saai, maar als de film zich op de jongen en zijn terugreis naar huis focust, wordt het wel beter.

avatar van Left4Dead
Mooi op plaat gezet, het verhaal des te minder.

Prachtig gefilmde avonturenfilm waar het draait om overleven en een uiteindelijke vriendschap tussen een jongen en een een wolf...Niet altijd even geloofwaardig maar wel fascinerend. De lokaties zien er nogmaals gezegd verbluffend fraai uit. 3.5*

avatar van Thomas83
Een lekker ongecompliceerde en avontuurlijke film. Aangenaam tempo, mooie setting. Al die landschappen zijn oogverblindend mooi en bijzonder fraai in beeld gebracht ook nog eens. Heb maar weinig op de film aan te merken. Het verhaal is wat te voorspelbaar om het écht spannend te maken, maar de wereld voelt wel gevaarlijk en vijandig, en dat maakt wat goed. Goede rol ook van Smit-McPhee. En de hond uiteraard. 3.5*.

avatar van broncode
Prachtige film met een minpunt:de CGI is van erbarmelijk niveau. Maar goed,het was soms zeer mooi te noemen, en de vergelijking met '300' kwam steeds in me op, vooral met de vertragingen en camera standpunten. Ik zou hem iedereen aanraden, en dat zegt volgens mij genoeg.

Prima avonturen film!

avatar van Rodger
Mooie shots .. en beelden... maar met een zwak en matig verhaal...
Er gebeurd van alles.. maar ook eigenlijk weer niks ...
2.5 **

avatar van henderk
Niet best.
't ventje kreeg zelfs een snor onderweg! (verder volkomen glad om de bek)
ongeloofwaardig verhaaltje.

avatar van aspro
gisteravond nog eens bekeken goede film prachtige beelden en een soundtrack geweldig.
op Blu-Ray.