Alpha (2018)

Actie / Drama

geregisseerd door Albert Hughes
met Kodi Smit-McPhee, Leonor Varela en Natassia Malthe

Het verhaal speelt zich af in Europa 20.000 jaar geleden, tijdens het Paleolithicum, de laatste ijstijd. Een dappere jonge man neemt deel aan een jacht, maar het loopt verkeerd af en hij blijft alleen achter. Hij moet door gevaarlijke en onherbergzame natuur trekken om zijn stam weer te vinden. Het wordt een gevecht op leven en dood om te overleven.

avatar van italklaas
Overdreven of niet... ik vond het wel de moeite waard. Heb dit jaar wel slechtere bagger gezien.

Aardige film over een jongen die voor het eerst mee gaat jagen op groot wild. De film speelt zich af tijdens de laatste ijstijd. De vaak wat kunstmatig overkomende natuur/omgeving geeft de film een eigen look en genoeg mooie plaatjes. Het eerste gedeelte is wat saai, maar als de film zich op de jongen en zijn terugreis naar huis focust, wordt het wel beter.

avatar van Left4Dead
Mooi op plaat gezet, het verhaal des te minder.

Prachtig gefilmde avonturenfilm waar het draait om overleven en een uiteindelijke vriendschap tussen een jongen en een een wolf...Niet altijd even geloofwaardig maar wel fascinerend. De lokaties zien er nogmaals gezegd verbluffend fraai uit. 3.5*