Black Panther (2018)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ryan Coogler
met Chadwick Boseman, Michael B. Jordan en Lupita Nyong'o

T'Challa keert terug naar het geïsoleerde, technologisch geavanceerde land Wakanda om zijn plaats als koning in te nemen. Wanneer er echter een oude vijand op de radar verschijnt, wordt T'Challa als koning op de proef gesteld. Hij wordt meegesleurd in een conflict dat het lot van Wakanda en de hele wereld in gevaar brengt.

In Film > Nieuws > Black Panther (2018):

[EDIT: film verplaatst naar forum omdat plaatje niet voldeed]

Black Panther (2018) - IMDb

Actie / Drama

geregisseerd door Ryan Coogler
met Chadwick Boseman, Martin Freeman en Sterling K. Brown

T'Challa keert, na de gebeurtenissen in Captain America: Civil War, terug naar zijn geïsoleerde, hoogtechnologische Afrikaanse natie Wakanda waar hij zijn rechtmatige plaats als koning aanneemt. Wanneer een oude vijand echter opnieuw opduikt, wordt T'Challa's kunnen als vorst en Black Panther getest. Dit conflict brengt niet alleen Wakanda, maar zelfs de wereld in gevaar.[quote]
Vanaf 14 februari 2018 in de bioscoop

Vanaf 14 februari 2018 in de bioscoop (Walt Disney)

Ben Benieuwd

avatar van kleintje 2
Poster al tijdje uit maar laat hem toch maar even zien.

Vanaf 14 februari 2018 in de bioscoop (Walt Disney)

Ondertitelde teaser-trailer geplaatst

avatar van kleintje 2
Het klinkt misschien raar, maar ik heb sterk het gevoel dat dit anders gaat worden dan elke andere film van het Cinematic Universe.

avatar van Rvdz
Die poster ziet er niet uit, maar wat een héérlijke trailer. Het zijn goede tijden voor een MCU-fan.

AHWA
Marvel Studios' Black Panther - Official Trailer - YouTube

Nieuwe trailer. Prachtig hoe Wakanda eruitziet.

avatar van brawljeff
Niet zo'n Marvel fan (meer), maar dit ziet er erg tof uit zeg. Gaat vooral fantastisch worden om naar deze cast te kijken. Viel me al wel weer iets op: deze Marvel film gaat het wederom niet van zijn villain hebben...

Ik vind de filmposter niet om aan te zien eerlijk gezegd. Weet ook nog niet zo goed wat ik van deze moet vinden, mogelijk ben ik wel Marvel moe.. Het ziet er gelikt uit, laat ik het daar maar even bij houden.

avatar van Rickazio
Gewoon de naam gekregen van een militante Afro-Amerikaanse politieke organisatie... Serieus Hollywood?

avatar van schram101
Rickazio schreef:

Eh.... Je weet dat Marvel voornamelijk strips verfilmd?

schram101 schreef:

Eh.... Je weet dat Marvel voornamelijk strips verfilmd?
Dus? Dat is het argument? Ook strips van Willy Schermelé straks?

Rickazio schreef:
Dus? Dat is het argument? Ook strips van Willy Schermelé straks?

Grappig genoeg zit jij compleet fout Rickazio. Black Panther bestond eerder dan die politieke organisatie waar je het over hebt. Volgende keer even verder kijken dan je neus lang is.

Gerwiim schreef:

Zeggen mensen ook altijd over de swastika, bestond al tijdje in India Dikkie

Zeggen mensen ook altijd over de swastika, bestond al tijdje in India Dikkie

Altijd moeilijk, toegeven dat je fout zit.

avatar van YouDrunkGoHome
88 op metacritic! Volgens mij is er geen een superhero film die zo hoog scoort.

avatar van MRDammann
En een 6,7 op IMDB, waarvan 63% een 10 en 23% een 1.

MRDammann schreef:
En een 6,7 op IMDB, waarvan 63% een 10 en 23% een 1.

Ja klopt, waren ze al bang voor. Zitten veel zogenaamde DC fans bij die expres de score naar beneden halen zonder dat ze de film hebben gezien. Rotten Tomatoes heeft al actie ondernomen door gebruikers te blokkeren. IMDb is het niet gelukt dus... Zielig volk.

De Wonder Woman van 2018.

avatar van IH88
Op Rotten Tomatoes staat hij op 98% dus daar heeft het beleid wel effect gehad.

avatar van Donkerwoud
Onderhond schreef:
De Wonder Woman van 2018.

En wat dan nog? Dat bedoel ik niet eens cynisch of vervelend.

Donkerwoud schreef:
En wat dan nog? Dat bedoel ik niet eens cynisch of vervelend.

Niks speciaals verder. Maar allicht weer een hoop hype en onzin rond een film die verder barslecht is.

avatar van Leland Palmer
IH88 schreef:

Haha, 63% geeft een tien, maar de 23% 1 stemmers moeten geblokkeerd worden? Dus met die 63% zit 't wel snor. Tuurlijk.

Maar ok. Deze trailer ziet er in ieder geval verschrikkelijk uit. Damn.

avatar van Lord Flashheart
De SJW's zijn weer eens bezig. Je mag geen kritiek op deze film hebben, want dan ben je racistisch. Gezien zowat alle journalisten politiek correct zijn, geven die een 10. Zie Black Panther Gets A Bad Review (END OF THE WORLD!) van TJ Kirk, vanaf minuut drie. Die enen zijn een tegenreactie van iedereen die klaar is met die onzin. Maar goed, blijkbaar moeten we films tegenwoordig beoordelen op hoeveel zwarten, transgenders, powervrouwen en andere minderheden er zijn vertegenwoordigd, i.p.v. op daadwerkelijke kwaliteiten.

avatar van mjk87
Doet me aan dit artikel denken: Traditionele fan wil geen lesbische held - NRC

Zwolle84
Lijkt me een beetje overdreven allemaal. Zo ongeveer elke grote blockbuster krijgt in de eerste dagen enkel enen en tienen op IMDB, toch?

Leland Palmer schreef:

Maar ok. Deze trailer ziet er in ieder geval verschrikkelijk uit. Damn.

Ik refereer even aan dit bericht: Facebook Shuts Down Group Intending to Sabotage “Black Panther” Scores – Variety

Dat zijn dezelfde malloten die een IMDb account hebben en daar wel hun frustratie kwijt kunnen. Rotten Tomatoes heeft er wat aan gedaan en je ziet gelijk het verschil.

avatar van Lennert

Ik volg geen Marvelreeksen, maar begrijp wel dat mijn huidige DC-abonnementen Cyborg (zwarte held) en Batwoman (lesbienne) ook stopgezet worden. Blue Beetle (latino held) wordt ook stopgezet wegens gebrek aan interesse.