Romeo Must Die (2000)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Andrzej Bartkowiak
met Jet Li, Aaliyah en Delroy Lindo

Han Sing (Jet Li) een Chinese ex-agent reist af naar Amerika om de moord op zijn broer te onderzoeken. Trish (Aaliyah) is de dochter van een Amerikaanse maffiabaas, die iets met de moord te maken heeft. Er ontstaat een romance tussen beide, die niet goedgekeurd wordt van beide kanten.

BlueSword
leuke film, vette actie scenes en aaliyah is niet verkeerd om te zien, jet li doet het ook gewoon goed.
standaard maar toch zeer vermakelijk!

TerrorBird
goede film

.................. wat me nogal verbaasde aangezien sinds 2000 er een paar duizend riolen zijn opengetroken met poepfilms............................

Dwerg Papegaai
Romeo................verwachte weer zo'n Romeo en Julia liefdesverhaal maar had gelukkig ongelijk

goede film !!!

avatar van 606
sherena schreef:
Mooie film met Dacascos als een van de bad guys top.! twee klasse martial artists aan het werk.

doe doet er niet in mee check imdb.

verders erg vermakelijk spannende actie film met goede gevechten en simpel verhaal
aaliyah was eg goed erg jammer dat ze er niet meer is.

4 sterren

Barcel
606 schreef:

doe doet er niet in mee check imdb.

aaliyah was eg goed erg jammer dat ze er niet meer is.

4 sterren

Vind ik ook. 3,5 sterren.

Roseicollis
tegen me verwachting in
een goede film 2.5 punter !!!!

Vandernagel
Roseicollis schreef:
tegen me verwachting in
een goede film 2.5 punter !!!!
Zoals verwacht een matige film.

2,5 punten!!!!

avatar van Thomas83
Een film met nadruk op de de visuele trucjes, actie en soundtrack (voornamelijk hip-hop). Het plot is een moderne bewerking van Romeo en Julia, maar is in de film niet zo heel belangrijk en ook niet goed uitgewerkt.
De film bevat erg matige en onbeholpen dialogen en de karakteruitdieping is ook nogal onder de maat. Het acteerwerk is niet goed, maar Aaliyah doet het nog opvallend goed en het algemene niveau kan er wel prima mee door. Bovendien ziet Aliyah er goed uit. Voor de auto's en veel van de actiescenes kan dat ook wel gezegd worden. Soms zien ze er ook vrij origineel en goed gechoreografeerd uit. Dat "dubbelgevecht" tegen dat Chinese meisje is bijvoorbeeld mooi gedaan. Die American Football-scene vond ik ook wel geinig.
Romeo Must Die wist maar moeilijk mijn aandacht vast te houden en vond ik op een of andere manier ook wat rommelig en onsamenhangend aandoen. De plot-twists en dramatische gebeurtenissen deden me niks door het gebrek aan karakteruitdieping. Dacht dat het een heel stijlvolle film zou zijn met een opzwepende soundtrack en een hoop visuele pracht, maar dat viel nogal tegen. Ook de gevechtscenes en andere actiescenes stelden met erg teleur. De film komt op geen enkel vlak eigenlijk boven de middelmaat uit.
2.0*.

avatar van tn2543
Die visuele truucjes, in de vechtscenes, van Jet Li komen volgens mij in al zijn filmen terug, dit begint me echt te vervelen nu. The One daar werden ook precies de zelfde truucjes gebruikt. Je ziet gewoon té duidelijk dat er touwen etc.. worden gebruikt in de vechtscenes, dat komt me echt me strot uit, ik vind dat echt zooo nep eruitzien. Jackie Chan is echt veel beterrrr...

Ik geef een 2,5.

joyenait
nep

avatar van lucdecoster
Matige film. 1 gevechtsscène vond ik te stom om dood te doen namenlijk Jet-li tegen die Chinese met behulp van die negerin, Aaliyah.

avatar van Spetie
Redelijk filmpje, met een vrij recht toe recht aan verhaal, waarvan de ontknoping niet moeilijk te raden is. Bij vlagen nog best vermakelijk, dankzij vooral Anderson, die lekker op dreef is.

avatar van niethie
Vond dit vroeger wel een cool filmpje en heb hem dan ook meerdere malen gezien, maar de laatste keer dat ik hem zag vond ik het niet zo bijzonder meer. Echt zo'n cliche filmpje waar je na 5 minuten al kunt raden hoe hij eindigt. Lee is nog redelijk cool, maar oa dat overleden r&b zangeresje Aaliyah, DMX en die irritante fopneger Anderson wisten nogal op mijn zenuwen te werken en ook de overvloed aan CGI effecten (in de gevechten) deed het geheel ook niet zoveel goed. Het is echter alweer zeker een paar jaar geleden dat ik hem voor de laatste keer zag en wil hem uit sentimentele waarde nog wel een beetje matsen.

2,5 sterren

teigetje37
Ik snap niet dat deze film zo lage raiting krijgt.

Geweldige en spectaculaire aktie film met goede passende muziek.

Spat van het scherm.

Waardering: 4 1/2 sterren

avatar van Donkerwoud
Lekkere kungfu in een wat standaard liefdesverhaaltje. Meer wil het ook niet zijn.

avatar van tn2543
Wat een slechte film man. Weinig spanning. De oorlog tussen de twee families wordt gebruikt om de film nog een beetje ruggegraat te geven, maar voor de rest slaat het echt nergens op. Jet Li vind ik niet speciaal. Enigste wie ik goed vond acteren was Aaliyah. Voor de rest was het acteerniveau echt barslecht. Ik vond het een rukfilm.

Een lekker filmpje om te kijken op de bank met een zak chips erbij. Of rekoefeningen doen als je zo lenig wilt zijn.

avatar van guylopez93
op zich geen slechte film
acteerwerk was zeer matig, verhaal stelde ook weing voor maar er zaten nog wel wat grappige stukken in de film die het nog wel vermakelijk maakte om te kijken

avatar van TheRisingSun
Morgen op SBS6 (23:25 uur)!

avatar van dikkop
Erg boeiende actiefilm. Geen moment verveling en dankzij die dikke nog lachen ook...

avatar van Vinokourov
Van deze film weet ik maar bitter weinig. De laatste keer dat ik hem zag, was in de bioscoop en dat is (afgaande van het jaartal) toch al weer zo'n negen jaar geleden. Ik geloof dat ik het wel een redelijk tot matige actiefilm vond.

avatar van kalehein
Goed verhaal (als je van aktie houdt) Beetje standaard goed vs slecht
Aaliyah is (was) gewoon een pareltje om naar te kijken, echt zonde dat ze er niet meer is.
Kort samengevat:
Chineesje steekt 2 "rivaliserende" families tegen elkaar op door de zoon van een Chinese leider te vermoorden en het zo te laten lijken dat de negers het hebben gedaan. Hier volgt dan weer wraak op en tenslotte is er een gangwar. Aaliyah speelt de zus van de vermeende moordenaar en Jet Li wordt gaande weg verliefd op haar. Pappie en bodygard vinden het maar niets.
Op het eind wordt er nog een beetje "gekungfu-ed" hakkietsjakkie foe jong hai, 2 Chinezen, Jet Li, wint einde film

Het was een niet echt tot de verbeelding sprekende samenvatting maar korter kan ik m echt niet maken

juhnzun
Gewoon een lekkere actie film PUNT

goede film. alleen het verhaal was nogal flauw. goede gevechten.

Deze ging ik destijds kijken omdat ik ooit in de reclame zag dat het van dezelfde producers van The Matrix waren.
Ik vond veel actiescenes oke, maar een rare einde. Toch wel vermaakt.

Met dit soort films let ik bijna nooit op het verhaal .

avatar van Zizzo
aardige film, moest effe opgang komen maar was vermakkelijk, vond de actiescenes wel ok, maar niet meer dan dat. Het verhaal daaraan vond ik wel leuk, hier en daar wat humor die netjes paste in de scenes. Een vermakkelijke softy-misdaad film.

avatar van pomelo7
Goede film. De eerste Engelstalige hoofdrol voor Li. Al hoewel hij niet al te veel tekst heeft.

De actie scenes zijn aardig. De vechtscene's vind ik wel goed. De daarbij visuele effecten -die gelukkig niet over de stop zijn- maken de gevechten nog iets flitsender.

De muziek in de film is oke.

Het verhaal is niet zo interessant. Misschien zelfs cliché. Het acteer werk is niet geweldig, maar stoort niet want het is ook weer niet bar-slecht.

Ik persoonlijk was aardig onder de indruk in de bios (2000) maar ik hou dan ook wel van dit soort vechtscene's.

nep

alle films zijn nep

kramersietse
Aaliyah, treur nog steeds. Oe-la-la, wat een mooi getint snoepje dat was. De film doet me verder niks, maar zij, zwijmel, zucht,

avatar van DonOswaldo
Herzien.

Nog steeds best leuk, alhoewel je zeker geen sterk actie-misdaad filmpje erin moet verwachten, maar entertainend is het zeker. Aantal leuke moves en actie, en de cast mag er best zijn, vooral Anthony Anderson zorgt voor heel wat entertainment.