Romeo Must Die (2000)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Andrzej Bartkowiak
met Jet Li, Aaliyah en Delroy Lindo

Han Sing (Jet Li) een Chinese ex-agent reist af naar Amerika om de moord op zijn broer te onderzoeken. Trish (Aaliyah) is de dochter van een Amerikaanse maffiabaas, die iets met de moord te maken heeft. Er ontstaat een romance tussen beide, die niet goedgekeurd wordt van beide kanten.

avatar van Jordy
Ik wordt een beetje moe van die Chinees/Amerikaanse films, en ik had Art of War nog niet eens gezien toen ik deze zag. Ook dit is weer een matig actiefilmpje, met ook nog 's zeer matig acteerwerk van Li, Aaliyah en DMX. 2 sterren.

Romeo Must Die... lekker vermakelijke film.. niet teveel op het verhaal letten.. Jet Li blijft vermakelijk om naar te kijken.. en vergeet Aaliyah niet.. die er toch wel errug goed uitziet.. 3 sterren voor Romeo

Actie....vrij goed. Humor.....zeer goed.
Verhaal.......beetje overdreven.
Kortom, lekker onderuitgezakt zitten en genieten van vooral Jet Li.
Het was trouwens wel de bedoeling dat dit een soort Romeo en Julliet in de getto moest worden, maar er springt niet echt een vonk over tussen Aaliyah en Jet li, but who cares.
Jet Li kan gewoon echt gruwelijk vechten alleen zijn die 'Matrix' sprongen wel wat overdreven, but once again: who cares?
Jammer dat Jet Li trouwens niet meer meespeelt in The Matrix 2.
Als je deze film nog niet hebt gezien en je houdt van films in de trand van Bad Boys, Lethal Weapon enz... moet je deze zekr zien. Krijgt van mij dikverdiend 3,5 ster.

erg leuke film...vooral hoe je zag dat die botten broken was erg stoer

Zitten wel wat leuke scenes in, maar het verhaal en de acteerprestaties zijn nou niet echt hoogstaand. Om niet te zeggen beroerd. Was weer meer van the USUAL!!!(crap)

Matige film. Er hoog Leathal Weapon gehalte, dus veel explosies maar weinig martial arts. Jackie Chan is vele malen beter. 2 sterren

Ik vond het wel een spannende en spectaculaire actie film, met mooie martial arts scenes, alhoewel de hoeveelheid daarvan me enigzins tegenviel. Met name de scene in de gevangenis waar Li ontsnapt vind ik geweldig en zal ik niet gauw vergeten! Ik vond dat er toch wel redelijk geacteerd werd, maar de vonk tussen Li en Aaliyah wil niet echt overspringen, wat toch jammer is voor deze verder spetterende actie film! Ik geef de film 3,5 sterren.

De mensen die deze film hebben gezien herinneren zich volgens mij meer de actie die erin voorkwam dan echt het verhaal. Want... waar draaide het nou eigenlijk om? Wat hierachter zat had ik niet echt een verhaal kunnen noemen. Het was totally boring en niet echt boeiend! En over het acteerwerk moet ik nou ook niet echt juichen. Wat ik wel heel erg super vond, was de actiescenes: de martial arts gevechten. Dat maakt deze film ook denk ik wel leuk om te zien. Ook daarvoor eigenlijk geef ik deze film 2,5 sterren.

avatar van aburefan
goedkoop vermaak

Goedkoop vermaak ja. Maar wel van het soort waar ik van houd.

BuffySummers
dat zijn nou mijn favo films....japanse vecht films...en vooral met Jet Li ..dus,
Deze film is echt een Topper !

Jet Li is duidelijk een martial arts meester, en er had zoveel meer in deze film gezeten.
Veel te lang om een triviaal verhaaltje te dragen en veel te weinig actiescenes, de paar die er in zitten zijn goed maar nog steeds kort. De film is niet echt slecht maar aan het einde denk je......Was het dit nou, het had zoveel "cooler" kunnen zijn!

**1/2 uit *****

Een leuke film, alleen nooit echt spannend. In the One speelt Jet Li stukken beter. **

avatar van Phooze
Ik vond de soundtrack goed. De shots waren mooi. Beetje humor, beetje actie, beetje schoonheid en je komt op 3,5 ster. Het acteren was niet echt geweldig en het verhaal was ook niet echt onderhoudend.

Maar toch een vermakelijke film.

aaliyah is de enige die de film nog naar een behoorlijke ( lees: iets hoger dan diep trieste) hoogte te slepen, HOOGUIT 2 sterren

avatar van Goodfella
Waarom kijk ik dit soort zooi eigenlijk?

(zucht)

Zeer matige film. Jet Li laat hier weer zien dat hij beter in een film gewoon z'n mond kan houden en gewoon lekker moet knokken (wat hij dus wel goed kan). Aaliyah is hier ook zeer matig bezig (wel ontzettend jammer dat zo'n schone dame zo jong sterft). Het 'Romeo & Juliet in een nieuw jasje verhaaltje' vond ontzettend cliché en het script zat vol met plotholes. Het enige vermakelijke aan de film vond ik nog wel de gevechten van Jet Li. Hier waren de vechtscènes gelukkig niet zo over the top (dit was wel het gebal bij Iron Monkey, een film die ik een tijdje geleden zag.)zodat ze nog wel een beetje geloofwaardig bleven. Misschien was hetal eerder gedaan, maar het zien breken van botten door middel van een soort röntgenfoto te laten zien vond ik wel nou ja...'leuk'.
Maar al met al een zeer matig cliché filmpje. 2*

Jet Li kan beter in hongkong films blijven spelen dan proberen het in hollywood te maken.
Meer woorden ga ik echt niet aan deze film vuilmaken 1*.

audiovisueel gelikte film. mooi, strak en goed gefilmd. goede soundtrack en redelijk goede acteurs. flinterdun, ongelofelijk en warrig verhaal.

leuke film voor als je echt niks ander te doen hebt.

avatar van sn@ke
De films beschikt over een paar zeer goede acteurs en jet li. Romeo must die ziet er mooi uit, een vermakelijk verhaal , zeer goede muziek en wervelende(letterlijk en figuurlijk) actiescenes. 3,5*

avatar van speedy23
Het 'maffiaverhaaltje' stelt weinig voor en dient vooral als achtergrond voor het kunst- en vliegwerk van Jet Li. Daarin lijkt hij wel te wedijveren met Jackie Chan. Die liet in Shangai Noon zien hoe een touw en een hoefijzer samen een prima wapen vormen om vijanden op afstand uit te schakelen. Hier doet Jet Li iets vergelijkbaars met een brandslang. De rol van Trish werd vertolkt door Aaliyah, een zangeres die in augustus 2001 overleed tengevolge van een vliegtuigongeval. Zij was amper 22 jaar. Een film voor de actieliefhebbers...

avatar van as
as
Wat een prul. Jet Li is geen acteur, maar dat was ook wel te verwachten toen ik hem van de plank haalde. Ik wilde gewoon een wegkijk filmpje. Nou, dat is gelukt met alle irritaties van dien. Wat the hell doet een acteur als Delroy Lindo in een film als dit? Hij komt totaal niet tot zijn recht. een fantasieloze regisseur doet de rest en de nachtmerrie is compleet! Video B-voer van de onderste plank. Een paar aardige (en dan ben ik nog lief) actie scenes redden dit niet van de ondergang.

as schreef:

typische b-acteur die hier perfect inpast.

avatar van as
as
Ik acht Lindo wel iets beter dan de gemiddelde B-actor. Zie "Clockers" of "Get Shorty". Daarentegen heeft hij zeker in slechte films gespeeld maar altijd met flair.

avatar van sn@ke
Hij speelde in the one ook al mee.

Jet Li, martial arts-expert, tientallen films op z'n palmares en een held in eigen land. Maar zoals zoveel Aziatische acteurs vrijwel onbekend op het Europese en Amerikaanse vasteland. Volgende logische stap: Hollywood! De meesten van ons herinneren zich wellicht nog de "bad guy" uit Lethal Weapon 4 en de verbazende martial arts-stunts die daar werden uitgehaald. Getekend: Jet Li. Zijn eerste grote hoofdrol had hij daarentegen niet slechter kunnen kiezen.

Deze Afro/Amerikaanse actiefilm gaat compleet de mist in door z'n simpele verhaallijn die op de koop toe veel te intelligent probeert over te komen. Een Aziatische en Afro-Amerikaanse clan leven zo ongeveer in vrede naast elkaar en regelen hun eigen zaakjes in alle rust. Daar komt verandering in wanneer een rijke landeigenaar een football complex wil bouwen tenmidden van hun territorium. Deze magnaat zet beide bendes tegen elkaar op en er beginnen doden te vallen onder de familieleden van de bendeleiders. Jet Li is broer van één van de slachtoffers en komt naar de VS om de dood van z'n broer te wreken. U hoort het al, typisch bandwerk uit Hollywood.

Op vlak van de speciale effecten en de martial arts steekt de film wel ver boven het gemiddelde uit. De FX zijn namelijk van dezelfde stal als die van de Matrix en het is eraan te zien ook. Enige probleem: Waar de Matrix een hoog science-fiction gehalte had en de 'kabel-scènes' zich in een virtuele wereld afspeelden, waren ze perfect aanvaardbaar en stelde niemand er zich vragen bij. Dit is hier niet het geval. Daar de film zichzelf serieus neemt kijken we bijgevolg naar Jet Li die 6 man een kick verkoopt terwijl hij in de lucht hangt. Knappe FX, heel leuk gedaan, die 3 shots in elkaar gemorfed maar zo ongeloofwaardig dat het lachwekkend wordt.

Wel vindingrijk is de 'ultra pain mode', een soort special effect die ervoor zorgt dat op het moment van impact wordt overgegaan op een soort röntgen-beeld zodat je bv. het bot ziet breken. Daarna wordt onmiddellijk terug overgegaan naar gewoon filmbeeld en je hoort de acteur het uitschreeuwen van de pijn. Bijzonder effectief te noemen en er wordt een paar keer gebruik van gemaakt in de film.

Voor de fans onder ons nog dit: DMX speelt een leuk bijrolletje als eigenaar van een hiphop-dancing, de perfekte combinatie!

avatar van Tha Flow
Wat een onzettend slechte film. Ontzettend slecht geacteerd, slecht verhaal. Echt zo slecht dat ik hem niet aan kon zien. Zelfs de zogenaamd vette actie werd slecht door de film. Een van de slechtste films ooit gezien.

avatar van Captain Pervert
Ik vond het een erg leuke film. Vind Jet Li wel gaaf, met zijn pathetische blik is hij automatisch de underdog.

3 sterren, hopsakee.

avatar van danuz
Het enige wat me van deze film bijstaat is dat ik met een paar vrienden en vriendinnen op de bank zat en ik gedurende de hele film de slappe lag had. Dit kwam mede door de fles Blue Curacauo (Dat vonden we toen stoer, en hoe schrijf je dat?) die we toen nog lekker en stoer vonden. Mooi was die tijd!! Was ik maar weer jong.... *droomt weg*

2,5* voor de mooie tijd en de matige film.

avatar van Pacino88
Dit vond ik juist een hele goeie film,goeie muziek,leuk verhaaltje erom heen,goeie sfeer,heb me goed vermaakt en inmiddels al vele malen gezien.

you killed my boy?
even fake wars have casualties,man.too bad Colin couldnt fly

3,5 ster