Romeo Must Die (2000)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Andrzej Bartkowiak
met Jet Li, Aaliyah en Delroy Lindo

Han Sing (Jet Li) een Chinese ex-agent reist af naar Amerika om de moord op zijn broer te onderzoeken. Trish (Aaliyah) is de dochter van een Amerikaanse maffiabaas, die iets met de moord te maken heeft. Er ontstaat een romance tussen beide, die niet goedgekeurd wordt van beide kanten.

avatar van The One Ring
Zo slecht als deze worden ze zelden gemaakt. Er was niks dat ik goed vond aan de film.

avatar van Marki_san
ik vond de vechtscenes mooi

4 sterren, Jet li is grappig en vecht geweldig, verhaal is een beetje rommelig maar boeiend. Mooie mix van humor, geweld en verdriet. American football scene..., chinees afhaal menu..leuke scenes

avatar van Chainsaw
Erg matig acteerwerk en een erg matig en oninteressant plot maken Romeo Must Die tot een nogal lege film, die je beter gewoon over kunt slaan. Je mist in ieder geval niets. Goed, hier en daar zit af en toe een redelijke actiescène, maar verder heeft dit wanproduct weinig te bieden. Sterker nog, ik ben 'm nu alweer vergeten.

2 hele kleine sterren.

Mooie muziek (DMX weer ), boeiend verhaal en fantastische vechtscenes. Vooral de scene waarin Jet Li football ging spelen met die negers is heel cool.

avatar van Linn
Ik vond dit een prachtige film..gave vechtscenes en Jet Li speelt ook heel grappig. 4,5 * Jet li ziet er ook erg leuk uit

avatar van U-96
De vele goede aktie- en vechtscènes dekken het matige verhaal en oppervlakkige akteerwerk. Gewoon vermakelijk van begin tot eind, maar het genre zou je dan wel moeten liggen. Bij mij dus helemaal het geval.

colibrie schreef:
Wel vindingrijk is de 'ultra pain mode', een soort special effect die ervoor zorgt dat op het moment van impact wordt overgegaan op een soort röntgen-beeld zodat je bv. het bot ziet breken. Daarna wordt onmiddellijk terug overgegaan naar gewoon filmbeeld en je hoort de acteur het uitschreeuwen van de pijn. Bijzonder effectief te noemen en er wordt een paar keer gebruik van gemaakt in de film.

Het komt niet zo gek veel voor in de film, maar in vond dit wel mooi.

~ 3.5 sterren ~

avatar van TheRisingSun
Zeer vermakelijk! Bij zo'n film hoeft er van mij niet echt een doordacht verhaal achter te zitten. Als de actie maar goed is en het acteerwerk acceptabel is dat voldoende. En dat was bij deze film het geval. Altijd leuk om Jet Li's vechtkunsten te zien tonen. Ook had hij nu een aantal 'vriendjes' mee genomen voor de film die ook behoorlijke trucjes in huis hadden Maar uiteraard waren deze niet opgewassen tegen Jet Li. Ook leuk om Aaliyah te zien. Deze dame is veel te vroeg gestorven,daarom is het fijn dat ze in ieder geval nog op bewegend beeld is vastgelegd.
Al bij al een zeer vermakelijke film dus,die van mij 3,5 ster krijgt.

DRJeFF
Een film mag van meer wel meer inhoud hebben dan alleen snelle vechtkunsttruukjes.
Deze film kon me dus ook niet boeien en khad moeite met het uitzitten van deze film.1.5

Goede film, niet slecht gedaan door jet-li.
kijk normaal niet graag naar jet-li, maar deze film mag er best zijn.

jackie boy100
zaaaaalige film echt heel cool de vechtscenes waren heeeeel leuk echt leuke film een 5

jackie boy100
ik heb hem eergister gaan kopen op dvd zo ne coole film en echt zaaaaalige jet li soms grappige stukken hij is gewoon heeeeel goed een 5 alleen spijtig dat mijne lievelings zanger dood ga DMX

avatar van Materny
Redelijk, meer niet.
Jet Li doet waar hij goed in is, trappen en slaan.
Over Jet's zogenaamde acteerwerk zullen we maar niet spreken.

Als we spreken over de rest van de cast, die doen het goed genoeg voor in ieder geval geen kritiek te ontvangen.
Plot is niet waterdicht maar als je de film in z'n geheel bekijkt dan kan het ermee door.

RiP ( Aaliyah ).

avatar van Naomi Watts
Halfje verhoogt bij herziening. Leuk filmpje, Anthony Anderson blijft hilarisch en dan krijg je nog zo'n heerlijke track van Confidential die meer dan 1 maal voorbij komt. 3,5*

Ik vond het echt een goede film. Er zat niet veel verhaal in, maar de vecht scenes wasren echt gewoon te cool!

avatar van Pilcrepus
Standaard Aziatische-Amerikaanse actiefilm. Mooie gevechten maar echt interresant is de film ook weer niet.

2,5 sterren.

Wat die voor mij zei. Ook 2,5*

avatar van IcU
IcU
Tegenvallend filmpje. De gevechten waren aardig en redelijk overzichtig in beeld gebracht, maar de spannign was nergens te vinden. Het verhaal was flinter dun en standaard. De acteerprestaties tegen hyet belabberd aan. Maar de film was best vermakenlijk en de actie was goed. Leuk voor een keer. 2*

avatar van mikoz
Standaart maar redelijk vermakelijke actiefilm.
Leuke Actiescenes maar een matig verhaal , leuk om Aaliyah weer eens te zien.

Wie dit werk waardeert, is niet helemaal filmwijs...
Ik wil niet zeggen dat ik nou zo geweldig ben met film raden want ik gaf lekker velen films een 5.0.
Maar dit ? Kom op man, wie de f**k kan er nou in de lucht vechten.
Check, American Football stukje, hij pakt de bal in de lucht en op 1 of andere manier (natuurlijk met touw) kan hij naar links en rechts vliegen...
Als je dat niet opvalt... damn.
En die vecht scenes, allemaal ballet uitvoering, hij slaat, hij heeft pijn, ze staan eventjes stil om de volgende beweging uit te voeren..
AUB, 1.0

Relax schreef:
Maar dit ? Kom op man, wie de f**k kan er nou in de lucht vechten.
Als je dat niet opvalt... damn.

Nee je hebt helemaal gelijk.. ze zouden het net als in de Matrix moeten doen (5 sterren toch?), allemaal gewoon ZONDER touw!
Als je dit soort dingen serieus gaat nemen.. kom op man zoek een hobby. Dat kan je van te voren wel bij dit soort films verwachten niet waar?

Ik vond het zelf best een aardig filmpje. Leuk om even tussendoor te kijken. Jet Li kan het vind ik beter gewoon bij films als Hero en Fearless houden, want hierin vond ik hem eigenlijk net een klein kindje, als klein Chineesje tussen al die grote negers Om over dat stuk op de dansvloer maar niet te spreken
De aktiescenes waren leuk gedaan, maar natuurlijk niks nieuws of speciaals. Gewoon standaard filmpje dus, maar toch 3 *** vanwege Jet's knuffelgehalte

avatar van otherfool
Li's capriolen zijn nog verreweg het meest amusante deel in dit zwakke werkje. Het verhaaltje mag geen naam hebben en Aaliyah is simpelweg geen actrice.

1,5*.

Mjah.

Ik begrijp het wel enigszins dat een acteur als Li naar Amerika wil om daar in een film mee te spelen. Hollywood blijft voor "het grote volk" toch the place to be, en in eigen land is Li natuurlijk één van de grote sterren.

Wat ik niet begrijp is dat iemand als Li er ook zo lang kan blijven. Hij moet toch zelf ook doorhebben dat dit inferieur is ? Acteerwerk, slap verhaaltje etc etc, het zal allemaal wel. Wat mij stoorde waren de slechte gevechtsscenes. Voor zover ik kon zien zaten er nog wel enkele indrukwekkende moves in, maar die werden dat zo zielloos in beeld gebracht dat er maar weinig overbleef van al het fraais.

Li is ondertussen terug naar HK vertrokken. Hopelijk blijft hij daar. Z'n kunst-, vlieg- en ja, zelfs z'n acteerwerk komen daar veel beter tot hun recht. Vreselijke soundtrack ook in deze film, visueel 10 keer niks. Het cijfer laat zich raden.

aimane
Onderhond schreef:
Mjah.

jij hebt geen smaak hoe durf je zo'n cijfer te geven

aimane
gewoon een super film veel actie mooie actie en mooi gevechten

avatar van thunderball
Niet echt goede film, combinatie hiphop en karate werkt niet echt, en verhaal is niet al te origineel.

Li is op zich wel goed, maar krijgt gewoon in Amerika niet echt de juiste film die hem echt een actieheld van wereldklasse kan maken. Allemaal toch een beetje b-filmniveau.

Aaliyah is wel erg lekker om naar te kijken, maar echt goed acteren kan ze niet (zingen des te beter), wel heel erg zonde dat ze er niet meer is, had veel meer ingezeten.

2 sterren.

kArIzMa_TuRk
goeie Jet Li film. er zat goeie actie in met een goed verhaal. krijgt een goeie 3* van mij.

Denk dat Aaliyah meer te bieden had als zangeres/songwriter dan als actrice. Ze is jong en mooi in deze film en zo gaat ze op haar manier onsterfelijk zijn, maar niet om de goede acteerprestatie. Jet Li kan goed vechten met en zonder hulp van touwwerk, maar ook hij zal niet de boeken in gaan als een van de betere acteurs.
De film is achteraf gezien een leuk tijdverdrijf met paar goede actie's en achtervolgingen en heb zeker geen spijt van mijn aanschaf van deze DVD, zal hem nog weleens in de player doen. Iedere films kan je helemaal kapot beredeneren en analiseren, ik kies ervoor om films te ondergaan op de manier waarop men het gemaakt heeft;
onderuit,snacks/drinken erbij en hersenen op stand uit/0.
2,5 sterren - omdat er natuurlijk betere films zijn dan deze, maar een film moet wel heeeeel slecht zijn wil ik minder dan 1,5 sterren geven en dat is met deze film toch echt niet het geval.

avatar van sherena
Mooie film met Dacascos als een van de bad guys top.! twee klasse martial artists aan het werk.

Eazyfan
Ik vind Aaliyah nog altijd als actrice erg goed, 4* voor deze erg goede film. Simpel verhaal met mooie actie.