Prooi (2016)

Nederland
Thriller / Komedie

geregisseerd door Dick Maas
met Sophie van Winden, Julian Looman en Rienus Krul

Na de vondst van een gruwelijk vermoord boerengezin net buiten Amsterdam, tast de politie in het duister over de mogelijke dader. Lizzy, een dierenarts van Artis, denkt echter te weten wat de bloederige verminkingen kan hebben aangericht: een forse, agressieve leeuw. Ze stuit vooral op ongeloof en er is een tweede bloedbad nodig voordat de autoriteiten instemmen met het rigoureuze plan van een Engelse leeuwenjager om het monster te pakken te krijgen. De jacht is geopend…

• vanaf 17 februari te huur
  • vanaf 17 februari te koop op dvd en blu-ray

205 BERICHTEN 10 MENINGEN
avatar van skinny_tie
geplaatst: 17 november 2016, 15:14 uur [permalink]
Earth schreef:
Ik snap niet dat ze er nog tot en met februari mee wachten om hem uit te brengen. Doe het dan maar nu, dan neem je nog wat mee van de verkopen van Sinterklaas en kerst.
Er is een vaste periode van 4 maanden tussen bioscoop-release en home video-release.

geplaatst: 18 november 2016, 12:47 uur [permalink]
Mischien dat er nog wat positieve reclame komt. Dat het de verkoophit van het jaar word.

geplaatst: 26 november 2016, 21:03 uur [permalink]
Werd nog net op hilarische wijze gepersifleerd in de tv kantine.

avatar van fappie

geplaatst: 17 december 2016, 13:35 uur [permalink]
wess16 schreef:
Natuurlijk soms een beetje cheesy, maar dat weet je bij Dick Maas.

Haha, lekker positief 😉.

geplaatst: 27 december 2016, 23:08 uur [permalink]
Ai. 31.000 bezoekers waarvan ik er 2 ben.
Allergrootste flop van Dick Maas.
Nog steeds ONBEGRIJPELIJK.

geplaatst: 9 februari, 21:58 uur [permalink]
Gelukkig binnenkort te koop. Hoop dat er wel wat extra's opstaan.

avatar van Quentin
geplaatst: 10 februari, 07:34 uur [permalink]
Geen extra's, heeft Dick gister nog bevestigd.

avatar van de grunt
geplaatst: 10 februari, 09:55 uur [permalink]
Kak.

geplaatst: 14 februari, 18:38 uur [permalink]
Ik hoop alleen dat de uitgave "gewoon" 24p is.

geplaatst: 14 februari, 20:24 uur [permalink]
Quentin schreef:
Geen extra's, heeft Dick gister nog bevestigd.

Staan gewoon extra`s op hoor. Scooter stunt, Making of van de Leeuw etc etc. Dus is gewoon onzin!

avatar van Quentin
geplaatst: 14 februari, 20:51 uur [permalink]
Vreemd, Maas vertelde me zelf dat er niks op zou staan. Mooi nieuws! Linkje met specificaties?

avatar van DreamTech

geplaatst: afgelopen woensdag om 00:11 uur [permalink]
Film op zich is niet zo slecht. MAAR moet je hem wel als 14 jarige bekijken 2/3 van acteurs zijn zo slecht en ongeloofwaardig de teksten ongeloof waardig gewoon Dick Maas onwaardig ! al met al Ongelofwaardig maar volgens mij had ik dat al vermeld, voor de rest gewoon ff kijken snel vergeten !!!
Dan die vent in z'n safari pak pfff en nr 5 in een rolstoel erger kan niet !! Oh die zus van Jinek ging nog 😉

geplaatst: afgelopen woensdag om 00:58 uur [permalink]
DreamTech schreef:

Tsja, het is natuurlijk een film die met een budget van maar 3 miljoen gemaakt is. Het is ook niet voor niks komedie/thriller he. Die Victor Lowe in zijn safari pak idd erg onnozel. Maar dat kon je wel zien aankomen ook. Beetje het flodder gehalte kwa kees flodder zo lomp;-) Het is een film die lekker weg kijkt. Gezellige locaties in het altijd sfeervollen Amsterdam. Verder is het scenario gewoon belachelijk, de acteurs zeer ondermaats op Sophie van Winden na. Kwa Niveau verwacht je toch wel veel meer anno 2017! Als je dan kijkt naar een jaren 80 film van Dick Maas. Bijvoorbeeld een Amsterdamned, De Lift. Flodder. Dan mag deze film de veters nog niet strikken van deze genoemde films!

geplaatst: afgelopen woensdag om 09:54 uur [permalink]
Quentin schreef:

Het schijnen slechts enkele minuten te zijn. Niet heel veel dus.

geplaatst: afgelopen woensdag om 09:58 uur [permalink]
domi1980 schreef:

Altijd fijn als je als DFW de regisseur betrekt bij het eindproduct.....not. Dick wist/weet van niets.

geplaatst: afgelopen woensdag om 13:29 uur [permalink]
Op FB geeft Dick aan dat hij not amused is dat er Engelse ondertiteling op zit. Dat is niet de bedoeling. Gaat lekker tussen Dick en DFW.

geplaatst: afgelopen woensdag om 16:10 uur [permalink]
Kan dat niet vinden op fb (bovenste bericht )

geplaatst: afgelopen woensdag om 16:27 uur [permalink]
Ga hem dit weekeind gelijk weer kijken. Zal mij benieuwen qua extra's etc.
Als ie maar op 24fps is.

geplaatst: afgelopen woensdag om 16:52 uur [permalink]

geplaatst: afgelopen woensdag om 18:42 uur [permalink]
bart007bond schreef:
Kan dat niet vinden op fb (bovenste bericht )

Stond in besloten groep.

geplaatst: afgelopen woensdag om 18:43 uur [permalink]
Heeft de Blu-ray Dolby Atmos of gewoon DTS-HD Master Audio 5.1?

Waarschijnlijk alleen Dts. Over 2 dagen weten we het.

geplaatst: afgelopen woensdag om 18:54 uur [permalink]

Op bol.com staat: Audio DTS-HD 5.1

geplaatst: afgelopen woensdag om 19:13 uur [permalink]
Earth schreef:

Op bol.com staat: Audio DTS-HD 5.1

Ik ga ook uit van DTS-HD Master Audio 5.1. Dolby Atmos zou leuk zijn, aangezien Dick Maas nog speciaal naar Berlijn is gevlogen om hem in Dolby Atmos te laten inmixen.

Sowieso nooit af gaan op webshops als je specs wil weten. Nooit accuraat.

geplaatst: afgelopen woensdag om 19:15 uur [permalink]
Dolby Atmos kost denk ik ook te veel aan rechten

geplaatst: afgelopen woensdag om 19:24 uur [permalink]
Dat ook en we hebben het over DFW. Dat zegt genoeg.

geplaatst: afgelopen woensdag om 19:52 uur [permalink]
Zipportal schreef:

Sowieso nooit af gaan op webshops als je specs wil weten. Nooit accuraat.

zou hem niet kopen. zonde van je geld. wat een belachelijke kut film zeg. slechtste film van Maas

geplaatst: afgelopen woensdag om 20:15 uur [permalink]
De extra's zijn qua tijd erg bescheiden: 3'46 + 2'53 + 1'36. Plus de 8 trailers (van de lift tot en met quiz).

geplaatst: afgelopen woensdag om 20:20 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
domi1980 schreef:

Eens, voorspelbare stront. Heb de de huurversie al bekeken.

-Scenes die overduidelijk in daglicht zijn opgenomen worden hevig in post-production onderworpen. Maar de daken zijn heel wit, door het zonlicht wat er op scheen.

Als een Mercedes busje in het park komt aangereden. Worden de frames versneld. Waarom in godsnaam? Dit trucje heeft Maas wel eens eerder gedaan bijv in Flodder, toen Toet de auto van Sjonnie bestuurde.

-Of dat ze 's avonds in een restaurant zitten, maar op de achtergrond zie je de buitendeur welke gewoon vol in het daglicht staat. Man man man man.

Die tweede leeuw 😅, man man man.

Of het einde van de film, goh nog een leeuw in de bosjes.... Wat dacht Maas wel niet, als de film scoort mooie weg voor Prooi 2; of gewoon een voorspelbaar flut einde er van maken?

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

geplaatst: afgelopen woensdag om 20:21 uur [permalink]
Zeer zeker niet de beste Maas, maar ik heb me wel vermaakt.