Prooi (2016)

Nederland
Thriller / Komedie

geregisseerd door Dick Maas
met Sophie van Winden, Julian Looman en Rienus Krul

Na de vondst van een gruwelijk vermoord boerengezin net buiten Amsterdam, tast de politie in het duister over de mogelijke dader. Lizzy, een dierenarts van Artis, denkt echter te weten wat de bloederige verminkingen kan hebben aangericht: een forse, agressieve leeuw. Ze stuit vooral op ongeloof en er is een tweede bloedbad nodig voordat de autoriteiten instemmen met het rigoureuze plan van een Engelse leeuwenjager om het monster te pakken te krijgen. De jacht is geopend…

• vanaf 17 februari te huur
  • vanaf 17 februari te koop op dvd en blu-ray

205 BERICHTEN 10 MENINGEN
geplaatst: afgelopen woensdag om 23:12 uur [permalink]
Wat slecht. Wel om te lachen zo slecht. Maar shame on you, Dick Maas. Je fuckt de Hollandsche Cinema.

kappeuter (moderator)
geplaatst: afgelopen donderdag om 10:16 uur [permalink]
Downloaddiscussie verwijderd.

geplaatst: afgelopen donderdag om 18:16 uur [permalink]
Film staat gelukkig in 24p op de blu ray. Geluid is DTS-HD 5.1.

avatar van handelaar
geplaatst: afgelopen vrijdag om 14:14 uur [permalink]
Prima film in zijn genre.
Kan in mijn ogen zo mee met talloze Amerikaanse animal Horror films.
Dat er een vleugje humor in zit maakt de film ook lekker luchtig; Victor Lowe in zijn safari pak die het klusje wel eens zou gaan klaren vond ik geweldig. Hij deed me even denken aan Terry-Thomas met zijn snorretje.
Voor dit werkje hoeft Dick Maas zich zeker niet te schamen, verre van zelfs.
Prima vermaak!

geplaatst: afgelopen zaterdag om 00:24 uur [permalink]
Leuke film! De leeuw ziet er niet altijd geweldig uit maar vermaak met humor is het zeker. Jammer dat dit een flop is geworden. Dick Maas is toch een van de enigste nl regisseurs die zulke films maakt.

avatar van Herge
geplaatst: afgelopen zaterdag om 08:50 uur [permalink]
Echt een nederlandsche film, die Leeuw komt zo van een carnavalswagen, maar mag de pret niet drukken, beetje humor, voor de beginnende horror fanaten een leuke film.
Niet vergelijken met andere top films, want kan kom je er bedrogen uit.
Maar voor een leuke luchtige avond, met een glaasje wijn, best te doen.

avatar van max cady
geplaatst: afgelopen zondag om 06:51 uur [permalink]
Prima film met een dikke vette Maasstempel erop. Heerlijk! Hij weet de opengereten lichamen en ledematen mooi in beeld te brengen. Jammer van de teleurstellende (en dan zeg ik het nog vriendelijk) cgi beelden van de leeuw. Echt om te janken. Had deze trouwens via Pathé thuis gekeken. Was alleen beschikbaar in SD. Ook om te janken. Dat het nog bestaat ..

avatar van 3 2 1 cut

geplaatst: afgelopen zondag om 09:09 uur [permalink]
Ietwat verbaasd. Was er een nieuwe Dick Maas in de cinema ? Dan was er sprake van een absoluut slechte marketing. Niks, niets, noppes over gehoord, gezien of in de media tegen gekomen.

avatar van filmkul
geplaatst: afgelopen zondag om 09:39 uur [permalink]
Zwakke nederhorrror. Het verhaal slaat kant nog wal en Maas weet er ook weinig raad mee en verzand al snel een standaard en spanningsloos horrorwerkje. Waar hij met andere films nog weleens wist te verrassen, zit in deze films niks origineels en zelfs de humor is flauw en voorspelbaar. De gore ziet er goed uit, echter de leeuw zelf is amateuristisch computerwerk. Het acteerwerk is redelijk met een leuke rol voor Frost. Maas zit niet echt in de lift. 1.5/2.0

geplaatst: afgelopen zondag om 09:39 uur [permalink]
Dick Maas is een klootzak, die subsidie centjes over de balk gooit.

Je zou het ook anders kunnen formuleren.

avatar van Mr Grey
geplaatst: afgelopen zondag om 10:27 uur [permalink]
Wat een waardeloze amateuristische film is dit zeg. Totaal onrealistisch en pure onzin.

geplaatst: afgelopen zondag om 14:15 uur [permalink]
Earth , helemaal mee eens.
Respect voor Dick Maas.
Hoop dat dat commentaar verwijderd kan worden.

geplaatst: afgelopen zondag om 14:26 uur [permalink]
Bluray is met nl ondertiteling.
Dat is mooi.

geplaatst: afgelopen zondag om 15:53 uur [permalink]

geplaatst: afgelopen zondag om 16:00 uur [permalink]
Het feit dat de leeuw en de Brit het best acteren is veelzeggend.

avatar van de grunt
geplaatst: afgelopen zondag om 16:33 uur [permalink]
schnoetsz schreef:

Nee joh. Cult

geplaatst: afgelopen zondag om 18:33 uur [permalink]
Kennis vond het niets en een ander te eng 😂
Voor de 3e x gezien en blijft leuk.

geplaatst: afgelopen zondag om 19:18 uur [permalink]
schnoetsz schreef:
Dick Maas helpt de Nederlandse cinema weer een stukje verder het graf in.

Je weet kennelijk niet wat hij heeft betekent in de jaren 80 en 90 in Nederland. Genoeg films die wel succesvol waren. Beetje meer respect voor deze regisseur zou je sieren.

avatar van wimaroca
geplaatst: afgelopen zondag om 22:06 uur [permalink]
Is niet alles dit....de lift en amsterdamed was prachtig maar dit kan niet meer tegenwoordig

avatar van 606
geplaatst: afgelopen zondag om 22:59 uur [permalink]
bart007bond schreef:
Earth , helemaal mee eens.
Respect voor Dick Maas.
Hoop dat dat commentaar verwijderd kan worden.
precies, sommige mensen zijn het filmkijken niet waard.

geplaatst: gisteren om 23:37 uur [permalink]
Jeetje mijn eerste bericht en dan direct ook een film die ik niet heb kunnen afkijken.
Niks voor mij, dat niet afkijken, maar heb hem echt na 45 minuten afgezet, omdat ik er helemaal niks aan vondt.
Dat de leeuw er soms wat nep uit zag vondt ik minder erg, maar toen er op een gegeven moment een grapje met de naam Badr Hari voorbij kwam had ik het wel zo'n beetje gehad met alle andere flauwe inhoud.
De acteurs konden me ook al niet bekoren, jammer want had me er veel bij voor gesteld.

avatar van Mr. Chiel
geplaatst: vandaag om 00:02 uur [permalink]
Jan Scooter schreef:
Niks voor mij, dat niet afkijken, maar heb hem echt na 45 minuten afgezet, omdat ik er helemaal niks aan vond....

Als je 'm niet afkijkt, dan ook niet stemmen.

avatar van Mr. Chiel
geplaatst: vandaag om 00:13 uur [permalink]
Erg vermakelijke film van regisseur Dick Maas (Flodder, De Lift, Amsterdamned) die met de nodige humor het verhaal verteld van een leeuw die mensen aanvalt in Amsterdam. De beelden (animaties) van de leeuw waren soms erg matig, maar de Maas humor, het mooie Nederland en de nodige gore en spanning maken veel goed. Nergens heel eng - al schrok ik wel 2 keer van wat geluidseffecten - maar dat heb ik ook niet met dit soort dierenhorror uit bijvoorbeeld Amerika. Het kan zich er wat mij betreft zeker aan meten!

Jammer dat deze film ENORM geflopt is, hopelijk gaat het on-demand of later op tv nog wat doen. Mooi dat Maas dit genre in ere houdt. Maar vrees dat het de laatste voor hem gaat zijn...

geplaatst: vandaag om 00:27 uur [permalink]
Mr. Chiel schreef:

Als je 'm niet afkijkt, dan ook niet stemmen.

ja daar zit wel wat in, bedankt voor de tip en ondanks dat het mij zelden tot nooit gebeurd (dat niet afkijken) zal ik deze tip zeker mee nemen als het nog ooit eens mocht gebeuren.

geplaatst: vandaag om 02:18 uur [permalink]
Wat een gedoe hier en daar. Prooi is gewoon een vermakelijke film, en om nou gelijk Dick Maas af te
branden vind ik gewoon onnodig. Er wordt zelfs geschreven dat deze film onrealistisch is, alsof er
dagelijks leeuwen door Amsterdam lopen. Als je dit soort commentaren plaatst kan je je beter bij
tekenfilms houden, die zijn ook niet realistisch.