Vacation (2015)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door John Francis Daley en Jonathan M. Goldstein
met Ed Helms, Christina Applegate en Chevy Chase

Rusty Griswold (Ed Helms) besluit zijn gezin mee te nemen op een road trip naar 'Walley World', het coolste pretpark in Amerika. Het doel van de reis is de familie dichter bij elkaar brengen en het herbeleven van een jeugdvakantie, maar dingen gaan niet zoals gepland.

Leuke film! Film is niet van al te hoog niveau, maar wel heerlijk flauwe humor. Kijkt gewoon lekker weg. Enige mindere punt was dat me die kerel iets teveel aan mark rutte deed denken.. Zou zo zijn tweelingbroer kunnen zijn.

avatar van John Lee Hooker
Alles gaat mis; steeds als vader het goed probeert te maken mislukt zijn poging weer. Het lijkt net een Donald Duck aflevering waarin een teleurgestelde Katrien na al zijn falen dan maar opbiecht dat ze dertig keer met Guus Geluk naar bed is geweest. Die zoons hadden opmerkelijk weinig toe te voegen, al was het wel geinig om te zien hoe de oudste zich geldig probeert te maken door zijn broertje te knijpen, krabben en een bitchslap te geven. Het blauwe voertuig was zonder meer opmerkelijk. Om eerlijk te zijn vond ik het ook best verrassend dat na al die avonturen uiteindelijk de Velociraptor, sterk opgehemeld door pa, vast komt te hangen in een looping. Daar tegenover staan wel wat stompzinnige fratsen en matige grappen.

avatar van De GeuS
Vermakelijk voor een keer, niet meer en niet minder! 3*

avatar van fritsy
National Lampoon's Vacation (1983):

THP
Leuker dan verwacht.

avatar van Oliveri
Redelijk vermakelijk. Veel afgekeken bij soortgelijke voortgangers als The Geat Outdoors uit 1988, dus erg origineel is het allemaal niet. Chevy Chase komt nog even voorbij als opa van het excentrieke gezin.

Ik hou van n flauwe film op zn tijd, maar wat n verschikkelijk slechte film zelfs de flauwe grappen waren niet leuk... Totaal niet kunenn lachen

Heerlijke komedie , beetje remake van de succesvolle jaren 80 reeks "National Lampoon's Vacation" met Chavy Chase, die ook in deze film een bijrol heeft. De beste man is aardig gezet geworden inmiddels en begint erg op onze sportverslaggever Mart Smeets te lijken maar dit terzijde.
Kracht van deze "Vacation" is de subtiele humor waardoor het plezierig is om naar te kijken.
Chistina Applegate heeft nog steeds sex appeal en ziet er nog verdomd goed uit.
Ed Helms ken ik nog niet zo goed van andere films, of ik kan het mij niet herinneren.
Maar in deze rol als een beetje sullige vader komt hij prima over.
Van mij mag deze film wel weer een aantal vervolgen krijgen......
3.5*/4*

avatar van james_cameron
Overmand door nostalgie toch maar gekeken en wat blijkt: helemaal zo slecht nog niet. De personages zijn sympathiek genoeg en het script bevat heel wat geslaagde grappen. Ik moet toegeven dat ik vaak flink moest lachen. Daar staat dan weer een reeks momenten tegenover die absoluut niet werken (zoals die scene met de vier parkwachters), maar goed, de mindere momenten nemen we dan maar op de koop toe. De cast heeft er zin in en vooral Christina Applegate is erg leuk. Tegen het einde draven zelfs Chevy Chase en Beverly D'Angelo op, om deze trip down memory lane compleet te maken.

avatar van Elineloves
Met vlagen leuk.

Het voelt aan als een herhalingsoefening. Alsof je het allemaal al gezien hebt. Ed en Christina waren tof, de kids verre van. Vacation moet het vooral hebben van deze twee personages en enkele bijpersonages. Leuk om Norman Reedus even te zien, dat was een welkome verrassing. Ook de andere bekende gezichten waren best oké.

Het verhaal is te cliché en voorspelbaar om er voor te zorgen dat deze film zich kan onderscheiden van andere soortgelijke films. Liet me met vlagen denken aan We're the Millers, al vond ik die leuker.

Vermakelijk voor een keer, maar de film blijft je niet echt bij.

avatar van Barry83
Leuke film met een vlot verhaal en af en toe zeer grappige momenten

Dit was zo ongelooflijk stom dat ik een paar keer hard moest lachen. Bravo.

Waku schreef:

ehm... wut??

avatar van Kondoro0614
Vacation

Achteraf is Vacation mij toch nog wel tegen gevallen, had een super leuke komedie film verwacht maar helaas waren te veel grappen doorzien waardoor de film saai werd. Het begon al in het begon van de film toen de foto's werden getoond was alles al cliché en je kon er zo achter komen wat ze van plan waren, zonde! De meesten grappen waren leuk en de komedie scenes vond ik ook erg leuk maar helaas werden er soms iets te veel drama scenes tussendoor gedaan waardoor je dan toch weer een 'nee' gevoel hebt.

Het verhaal stelde niet veel voor nee en was eigenlijk best wel saai om te volgen op sommige momenten. Ik vind een concept als Vacation gelukkig wel erg leuk alleen heb ik wel altijd het herhaald gevoel en dat vind ik altijd zonde bij zulke films terwijl ze altijd wel erg leuk zijn. Had namelijk ook erg veel zin in deze film. Ed Helms vind ik in het algemeen een erg leuke acteur, Christina Applegate ken ik van Married with Childern en daar kan ik ook nog wel eens om lachen, de kids vond ik minder en de rest was ook meh, nog twee grote gezichten : Chris Hemsworth en Norman Reedus maar die hadden een donders kleine rol, even snel hun gezichten laten zien blijkbaar. Maar goed, tussen door leuk maar niet leuk om je avond echt te vullen. De ene keer vind ik films zoals dit wel leuk en de andere niet, dit is helaas een misser.

sdr
gezien en wij stellen heel hoge eisen aan komedie, en deze is gewoon saai en soms leuk.
Ik ergerde vooral aan Ed Helms

avatar van limelight73
Een comedie zoals je hem ook wel verwacht. Hij doet dan ook wel wat ie moet doen. Heb een paar keer echt wel hard moeten lachen, en dat is de bedoeling. Vooral in Griswold spring. Je weet dat zoiets gaat gebeuren, en het is zo veel keer al gedaan, maar kan daar wel echt om lachen. 3*

avatar van Collins
"I hope you're not to old to let your dad give you a goodnight rim job"

De plaatjes die tijdens de openingcredits worden getoond, zeggen veel over de inhoud van de film. De film start met vakantiekiekjes met een komische insteek. Het zijn "hilarische" fotootjes waarin exhibitionisme, kots en ander ongemak opvallend aanwezig zijn. Het zet de toon voor de film. En Ja, daar moet je van houden.
Veel platte grofheid, klunzige stompzinnighed en situaties die op een absurde manier uit de hand lopen. De personages die er verantwoordelijk voor zijn, reageren er heerlijk stoicijns op. Erg leuk en geheel in lijn met de eerdere reeks Vacation-films uit de jaren '80.
Niets nieuws onder de zon, maar wel weer verschrikkelijk grappig.

avatar van HarmJanStegenga
Wat een verschrikkelijk stompzinnige film was dit zeg. Zelden zie je ze zo dom en flauw voorbij komen. Het meest erge is dat ik echt nog een paar keer aardig heb gelachen ook. Toch overheerst er wel een gevoel dat ik echt naar een stuk schaamteloos prul heb zitten kijken hoor. Simpel geschreven meuk en Helms is verschrikkelijk irritant. Een film vol met dieptepunten, 'Kiss From a Rose' is daar 1 van.

avatar van Edie
Erg matig.. Misschien 2a 3 geslaagde grapjes, leuk om voor 3 minuten Chevy en Beverly nog eens terug te zien, maar dat was het dan ook wel. Daarnaast leek de film veel langer te duren dan 99 minuten. Een snel te vergeten filmpje.

avatar van Sir_John
Wat lopen de mensen nou te zeuren in de comments?! Dit was een geweldige film als je eens een vermakelijke film wilt kijken. Deze krijgt van mij gewoon een dikke 4!

Mensen zijn tegenwoordig verwaant, valt gewoon niet meer tevreden te stellen...

avatar van johnsil
een grappige film met veel platte grappen.

avatar van Cleanshot
tegen de rating in vond ik hem best aardig, misschien niet echt een 3 ster waardig maar iets meer respect dan een 2,5.

avatar van cantforgetyou
Erg grappige film. Normaal lach ik niet zo snel om komische films. Maar deze was erg flauw. En dat vind ik wel leuk. Christina wordt door velen niet zo serieus genomen, maar haar timing en non verbale acting is echt goed gedaan in deze film. Kijken dus.

avatar van Phantasm
Redelijke komedie/avonturenfilm, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Spetie
Een stuk minder leuk dan het origineel, ook al hebben ze wel geprobeerd er een aansluitend vervolg van te maken, wat slechts half gelukt is.

De grappen zijn vaak flauw en missen vaak hun doel. Helms vond ik hier niet echt sterk, evenals het jongste zoontje. De andere twee doen het duidelijk wat beter. Er zitten wel een paar leuke verwijzingen in naar het origineel en dat Chevy Chase en zijn vrouw er ook nog even in voor komen is dan wel weer goed gedaan.

Toch is het allemaal niet leuk genoeg en gewoon niet sterk genoeg geschreven om te overtuigen. Er zijn bestaan veel leukere komedies.

avatar van Alexander1900
Veel leuker dan ik had gedacht. Nou ja, de eerste 55 minuten zijn erg vermakelijk met heel veel leuke grappen. Daarna gaat het helaas bergafwaarts en werd het flauw en met nog maar enkele leuke grappen, zal ik bij de volgende kijkbeurt de laatste 40 minuten overslaan.

Leuk om een x te zien. Er zijn slechtere komedies. Wel een compliment naar dat meisje in de rooie jeep Wow

avatar van Gang_Star
Best aardig, alhoewel deze remake het zeker niet bij het origineel haalt. Er zitten gelukkig verschillen tussen de 2 Vacation films waardoor het nog enigszins fris aanvoelt. Er zitten een aantal leuke hectische situaties en grappen in, maar een hoop van de grappen zijn vaak wel behoorlijk flauw.
Verder ook leuk om Chevy Chase na ruim 30 jaar terug te zien, alhoewel hij de hoofdrol destijds leuker vertolkte.

Bélon
HarmJanStegenga schreef:

Dat lijkt me ook verschrikkelijk: in de lach schieten bij een komedie die je eigenlijk niet leuk "hoort" te vinden

Lekker melige film met nogal wat cringeworthy momenten maar daardoor des te grappig, heb me prima vermaakt. Helms en Applegate speelden prima.

Nino_1993
Meer een weekend film voor de fans van de Kampioenen... Flauw!