Elle (2016)

3,28

Frankrijk / Duitsland / Belgiƫ
Drama / Thriller

geregisseerd door Paul Verhoeven (I)
met Isabelle Huppert, Laurent Lafitte en Anne Consigny

Michèle (Isabelle Huppert) lijkt onverwoestbaar. Ze is hoofd van een toonaangevend videogamebedrijf en hanteert zowel zakelijk als privé dezelfde genadeloze houding. Maar als ze in haar huis wordt aangevallen en verkracht door een onbekende man verandert haar leven drastisch. Ze besluit zelf achter de dader aan te gaan en belandt in een spannend kat-en-muis-spel dat elk moment uit de hand kan lopen.

459 BERICHTEN 58 MENINGEN
kappeuter (moderator)
Bij Paul Verhoeven (I):

Paul Verhoeven heeft zijn oog laten vallen op Nicole Kidman voor de hoofdrol in de erotische thriller Oh!. Maar hij is momenteel nog driftig op zoek naar financiers voor zijn film.

Bron / meer info: Nicole Kidman in erotische thriller |Telegraaf.nl

avatar van Earth
Het filmen voor Elle is begonnen, spannend. Ben benieuwd hoe het wordt!

avatar van Quentin
Was deze week nog aan het zoeken naar berichten om te kijken of het project daadwerkelijk van de grond is gekomen. Ergens een linkje?

Quentin schreef:

Natuurlijk:
Paul Verhoeven begint met draaien nieuwe film | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

avatar van wimnoot
Nou, dat beloofd wat!

avatar van mjk87
Toe maar. Maar hoe zit het met De Stille Kracht?

avatar van mcdaktari

Oke een nieuwe Paul Verhoeven.
Ik ben heel benieuwd.

mjk87 schreef:
Toe maar. Maar hoe zit het met De Stille Kracht?

Is niet meer aan de orde.

avatar van Earth
Fantastisch om Paul Verhoeven aan het woord te horen. Hij kan zo gepassioneerd over films praten. Grappig dat hij zijn eigen leeftijd niet meer wist. Hij is toch echt pas 76, in juli wordt hij 77 (en niet 78 zoals hij zelf zei).

avatar van Earth
De film is volgens mij (zo goed als) af. Toch zou hij pas 21 september 2016 in premiere gaan in Frankrijk. Dat zou ook betekenen dat Cannes 2016 niet door zou gaan....jammer.

Earth schreef:

Dat zijn natuurlijk twee verschillende dingen.

Is dit niet een beetje to much?

"haar 75-jarige moeder die nog een echte stoeipoes is, haar opgesloten vader die een massamoordenaar is, haar verwende en onvolwassen zoon, haar ex-echtgenoot en haar minnaar "

En dan ook nog even een stalker erbij. Beetje teveel van het goede misschien, niet?

avatar van Earth
Bij Verhoeven is het nooit too much.

Wouter schreef:

Dat zijn natuurlijk twee verschillende dingen.

Cannes is mei toch? Dan is het wel een erg groot verschil met september.

avatar van de grunt
Wat zegt dat? Legio voorbeelden van films die een half jaar (óf langer) na Cannes hun bioscooprelease kregen. Puur speculeren wat je doet.

Precies. Sowieso wéét men nog niet of Elle in Cannes draait. De releasedatum weten ze wel al.

avatar van Earth
Ok, ik ging van een kortere periode uit. Ik hoop dat hij in Cannes komt. Het zou moeten kunnen als hij af is. Maar waarom laten ze er dan zo'n lange tijd tussen. Stel dat de film in Cannes draait, dan moet je die publiciteit gebruiken, maanden later is de publiciteit van Cannes grotendeels weg.

avatar van de grunt
Mijn gevoel zegt dat het gaat gebeuren... Mijn eigen radartje. Uiteraard totaal geen steekhoudende theorie.

avatar van Earth

Leuk om te lezen dank je. Het maakt me nog nieuwsgieriger.

avatar van Earth

Het ziet er uit als een "echte Verhoeven". Benieuwd.

Earth schreef:
Het ziet er uit als een "echte Verhoeven". Benieuwd.

Ziet er erg fraai uit ja! Laat die Cannes nominatie maar komen.

avatar van Earth

Quote van Ab Zagt: De verwachting is dat Elle tijdens het filmfestival van Cannes zijn wereldpremiere krijgt. Wanneer de film in Nederland is te zien is niet bekend.

avatar van de grunt
Dat zou dan Verhoeven's tweede Cannes nominatie betekenen. Cool!

avatar van Macmanus
Wereldpremiere zegt volgens mij niks over een nominatie.

Vind de trailer er visueel wat saai uitzien. Beetje televisie, en dan heb ik het niet eens over de betere series