Taxi 2 (2000)

Frankrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Gérard Krawczyk
met Samy Naceri, Frédéric Diefenthal en Emma Sjöberg

De Japanse minister van defensie is op bezoek in Frankrijk. Hij heeft een speciale missie om namens zijn land te gaan investeren in de Franse antiterrorisme-expertise. Aan het eind van zijn bezoek zal hij een contract tekenen dat vele biljoenen dollars waard is. Gedurende zijn bezoek wordt hij echter gekidnapt door een groep Japanse yakuza. Politieagent Emilien wil koste wat kost de minister vrij krijgen om zo de eer te redden van zijn politiebureau. Maar de tijd dringt, want niemand mag weten dat de Japanse minister verdwenen is.

avatar van blurp194
Sterk punt is dat de hele cast uit deel 1 weer meedoet, en nog wat versterking krijgt ook. Pa Bertineau bijvoorbeeld, de generaal. Wel net ietsje minder dan deel 1 - t'is net wat minder nieuw - maar aan de andere kant wel een paar heel geslaagde grappen.

avatar van lars-pixar
‘geweldig van begin tot het eind’

De casting is weer erg goed en het acteer werk overtuigend zat.
Het verhaal is erg vermakelijk en de actie scènes’s zijn geweldig gemaakt waarbij ook de humor nog eens erg vlot is.

Dit is weer een hoogte punt van de franse film wereld waar bij Luc Besson de beste van maakt. 4,0*

avatar van Minotaures
''Konichiwaaaaa...''

Taxi nummer 2. Ook evengoed als z'n voorganger.

Heb me wederom prima vermaakt en kon lekker lachen.

Het verhaal gaat niet meer over gestoorde bankovervallers, maar de bad guys zijn nu de enige echte Yakuza. Terwijl Daniel een volgende stap zet in zijn relatie door het gevreesde schoonvader te ontmoeten, is Emilien druk bezig met zijn Petra. Dit ten tijde van belangrijk bezoek; namelijk de Japanse Minister van Defensie. Nee, die komt niet naar Frankrijk vanwege het klimaat, een kasteel of eten maar voor de Franse antitereuropleiding. Uiteraard worden er 'nepaanvallen' georganiseerd om de minister te overtuigen dat de Fransen top in hun vak zijn, totdat die écht wordt meegenomen. Uiteraard is Daniel als chaffeur bij betrokken en gaat zo samen met zijn partner Emilien op pad om de minister te bevrijden.

De meeste personages zijn er vanaf deel 1, o.a. Emilien, Daniel, Petra, Lilly en com. Gibert. Er komen echter ook nieuwe in voor, zoals de ouders van Lilly, Franse militairen en generaals, minister van Japan en zijn vrouwelijke lijfwacht en de bad guys zijn dit keer Japanse Yakuza, ninja's, hypnotiseer-experts en 3 Mitsubishi Lancer Evo's.

De actie zit er weer dik in; GIGN-aanval op de Yakuza basis, achtervolging in Parijs en op de spoorwegen en het opnemen tegen ninja's. En natuurlijk ninja's met parkour-skills. Gelukkig hebben ze in dit deel gezorgd dat ze naar de Franse hoofdstad gaan om hun film op te nemen, want zo zie je de Eifeltoren en de Champs-Élysées, dus aan beelden heeft deze film ook wat leuks aan te bieden.

De grappen zaten er wederom prima in, zoals het begin; wanneer Daniel 3x zo sneller is als een rally-kampioen, het confronteren van zijn schoonvader meneer de generaal, Emilien's walkie-talkie gesprek, Daniel's zogenaamde smoesjes tijdens het bellen, het hypnotiseer-stukje en Gibert's oude commando-zintuigen die naar boven komen. En uiteraard die politie die weer blunders maken, zoals een enorme kettingbotsing van auto's tijdens een achtervolging. Stuk voor stuk leuke scènes waar je lekker van kan lachen.

Mocht dit niet voldoende zijn, is er altijd genoeg snelheid en snelle auto's hier te bekennen.

Met een snelheid van 60 km/u (in een Daihatsu Cuore) schakel ik mijn versnelling naar het 3de deel.

avatar van Spetie
Erg leuk vervolg en een tikkeltje beter dan het eerste deel.

Dezelfde succesvolle ingrediënten van de vorige film worden weer gebruikt, met hier en daar wat aanvullingen en dat levert weer een ontzettend vermakelijke film om die voorbij is voor je er erg in hebt.

Vooral de openingsscène is echt ontzettend leuk. Daniel, die met zijn Taxi in een rallywedstrijd belandt en toetert omdat hij vindt dat de leider te langzaam rijdt. Die verbazing en onnozelheid zorgen voor een spetterend begin en doen je gelijk weer midden in de film belanden. Samy Naceri en Frédéric Diefenthal vormen nog steeds een grappige tandem. De humor is leuk, de actie degelijk en de film zelf vliegt haast net zo snel voorbij als dat Daniel met zijn Taxi rijdt.

Het woord "Ninja" krijgt door deze film ook een andere betekenis

avatar van K. V.
Deze nog eens bekeken en het was wel een leuk no-brainer filmpje. Veel actie, humor en gelukkig weer dezelfde cast. Voor de rest kijkt hij vlot weg en vliegt de tijd voorbij. Een goed vervolg.

avatar van tattoobob
Evenals zijn voorganger een hele toffe film.
Hij kan niet tippen aan het eerste deel,maar zeker een waardige opvolger!

Precies hetzelfde als deel 1, alleen vind ik de taxi er zelf er een beetje overdreven uitzien. Eigenlijk had de film een halve punt minder moeten krijgen omdat alle orginaliteit ontbreekt, maar omdat hij lekker wegkijkt toch een 3.

Blijf dit toch een leuke reeks vinden.
Dit tweede deel is iets beter geslaagd dan het eerste en wat minder dan het derde (die ik eerder had gezien).
Goede en minder goede grappen maken dat dit toch wel een film is die vlot wegkijkt.
Verstand op nul en genieten maar...

avatar van baspls
Wel geinig. Dat Frans werkt me erg op de zenuwen maar de humor is best goed, gelukkig zit er veel zelf spot in (het geen het voor mij als nederlander wel leuk maakt).

Het is af en toe best vaag en op een of andere manier doet het me denken aan een nederlandse film maar dan met betere humor en betere effecten.

Heb veel beter werk gezien van Luc Benson maar was zeer vermakelijk.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Na het herbekijken van het eerste deel tijd voor het vervolg. De humor werkt nog altijd met een Emilien die grappig is omdat hij probeert en z'n mannelijkheid tracht te tonen. Om zo als goeie flik bekeken te worden en het hart van Petra te stelen. Zelfs als hij door de mand valt bij kleine dingen, blijft hij het hoofd cool houden. Het klinkt allemaal overdreven, maar het wordt verre van een karikatuur gespeeld. Daniel is dan weer de man die graag bij z'n vriendin wil zijn en zich ondertussen plichtbewust maar wel met plezier, inzet om zo z'n vriend Emilien te helpen. Verder nog de bekende figuren als de commissaris en Petra. Ook de kleine gauwdieven zijn weer van de partij. Zolang Besson achter de regisseur mee aan de knoppen zit, blijft de reeks topfilms afleveren. En je zou niet merken dat de film 14 jaar oud is.

Minstens zo goed als deel 1, leuke humor dus het kijken zeker waard.
Alleen die dakluchthappers en vleugels aan die taxi hadden van mij niet gehoeven. Alsof die spoilers nog niet genoeg waren

avatar van HK Senator
Een flinterdun verhaaltje en de taxi reeks heeft de tand des tijds niet helemaal doorstaan. Maar leuke films blijven het wel. Deel één vindt ik dan toch de beste.