• 8.229.847 stemmen

Met onder meer: Samy Naceri, Frédéric Diefenthal en Bernard Farcy

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 31 juli 2003

Over Taxi 3

"No speed limits the next 90 min."

Een Chinese bende bankrovers teistert Marseille. Ze weten telkens te ontkomen door zich te verkleden als kerstmannen. Agent Emilien roept opnieuw de hulp in van taxichauffeur Daniel. Terwijl ze hun persoonlijke bekommernissen met elkaar bespreken, de twee staan allebei op het punt om vader te worden, leidt het spoor hen naar het skigebied Tignes.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Wonderbra

Wonderbra

Slechtste aftitelings nummer ooit De film zelf was het zien wel waard. Wat grappen, beetje actie. Niet heel veel speciaals en niks nieuws. Puur hersenloos vermaak.

avatar van Dick2008

Dick2008

Jammer van het ziekenhuis gedeelte anders had ik deze wel de leukste gevonden. Toch schelen ze geen van drie erg veel. Niet zo gemakkelijk om te beoordelen die is leuker dan die, omdat ze alle drie hun sterke en zwakke momenten hebben.

In deze film ook weer een heel goede beginscene. Verder dit keer minder actie en van die fantasierijke stunts maar de dialogen en het gestuntel zijn vaak erg grappig, ook al zitten die vrij vaak tegen het kinderlijke aan. De lekkere luchtige opzet is me deze keer opnieuw prima bevallen. 4.0.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

0,98 Eurocent bij blokker.

avatar van Sportingerke

Sportingerke

Niet echt veel taxi-actie, mocht van mij gerust wat meer zijn.

De scènes met de snelle taxi zijn dan niet altijd even origineel, toch zijn ze erg onderhoudend. Het verhaaltje is zoals gewoonlijk erg flauw en ongeloofwaardig en eveneens erg voorspelbaar.

Samy Naceri speelt zijn rol als Daniel erg goed en er is een leuke - maar helemaal niets met het verhaal te maken hebbende - cameo voor Stallone weggelegd.

Ik heb vooral problemen met de infantiliteit van zowel Emilien als van de commissaris. Domheid/lompheid is pas grappig als het een beetje verfijnd is en dat is in de hele Taxi-franchise zeker niet het geval.

Toch nog drie sterren, vooral dan vanwege de zwangerschapsscènes.

avatar van southparkgek

southparkgek

Vind deze ook net zo goed als de vorige 2 delen. Wel een leuke bijrol van Stallone. Een 3.0

avatar van Justinw

Justinw

Gewoon weer prima vermaak. Misschien iets minder sterk(grappig) als het 1e Deel. Maar lag toch een aantal keer dubbel. Het gastrolletje van Stalonne was totaal irrelevant maar toch wel geinig. En dan vooral die Franse dub.

zitten de Raymzter tracks tijdens de aftiteling ook op de normale versie of alleen op de NL?

avatar van dominion

dominion

Samen met Taxi 2 de leukste van de serie.

Ik vond de James Bond intro geniaal.

En net als alle Taxi films heeft deze ook weer goeie muziek.

En het is ook leuk dat ze elke keer dezelfde acteurs gebruiken anders was hij niet zo leuk geweest.

avatar van Metalfist

Metalfist

Operation Snow White

Ik had een paar dagen geleden zin in een luchtige, simpele film die leuk was om naar te kijken en niet verveelde. Doordat de eerste twee delen van Taxi voldeden aan deze criteria waagde ik mijn kans om dit derde deel op te zetten. Ik had mijn twijfels of het allemaal nog van hetzelfde niveau zou blijven, het is al eerder gebeurd dat een filmreeks per sequel slechter en slechter wordt, maar langs de andere kant zijn er ook genoeg goede vervolgen te vinden. Ik was in ieder geval benieuwd naar welke kant de balans zou hellen.

Taxi 3 begint met een Yamakasi-achtige achtervolging maar het wordt allemaal nogal saai gebracht. De vreselijke muziek die er onder is gemonteerd haalde het bloed onder mijn nagels maar gelukkig weet de film daarna wel genoeg te overtuigen, althans op elk vlak uitgezonderd de muziek. Het leukste was natuurlijk de cameo van Sylvester Stallone. Ik heb hem hier totaal niet in verwacht en ik ging er bijna aan toen ik ineens dat scheef bakkes zag verschijnen. Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen in het oeuvre van Stallone dus het was erg leuk om hem hier te zien verschijnen, het dubben in het Frans was natuurlijk geweldig droog. Luc Besson is nog altijd verantwoordelijk voor het scenario, net zoals bij de vorige delen, maar hij geraakt toch af en toe de draad wat kwijt. Dit derde deel kent op zich nog altijd wel de vermakelijke uitgangspunten die de voorgangers een succes maakte maar soms zitten er toch een paar saaie stukken in. En die muziek, die blijft toch verschrikkelijk. Ik ben nooit zo iemand geweest die elk deuntje van de soundtrack zit te ontleden maar eerlijk gezegd, dit is gewoon ronduit vervelend.

Gelukkig maakt de cast wel weer veel goed. Ik zei het daarjuist al, de cameo van Stallone was een hoogtepunt maar de combinatie van Émilien - Daniel blijft ook nog altijd even leuk. De Franse taal leent zich perfect voor hun druk conversaties en Samy Naceri en Frédéric Diefenthal doen het nog altijd even leuk. Ook Bernard Farcy is weer van de partij als Gibert en weet zijn personage ook nog altijd grappig neer te zetten. Alleen begint er wel duidelijk sleet te komen op de formule want op zich blijft het vermakelijk om naar te kijken maar het echt verfrissende uit de eerdere delen is soms nogal ver te zoeken. Zo vond ik heel de toevoeging van de Ling Bai maar wat zwakjes overkomen en ook het uitgangspunt met de kerstmannen wordt te weinig uitgewerkt. Taxi 1 en 2 staan bij mij ten boek als humoristische films met een aantal coole achtervolgingen maar, zoals ik hierboven al zei, de film kent teveel saaiere intermezzo's die de vaart wat uit de film halen. Gelukkig wordt dit grotendeels opgevangen door een groot aantal personages uit de vorige films op te laten draven. Een feest van herkenning en Cotillard en haar vader, de generaal, blijven leuke personages.

Wederom een goed deel in de Taxi reeks maar ik hou mijn hart vast voor deel 4. Taxi 3 is weer in dezelfde lijn als zijn voorgangers maar op sommige punten iets minder, al is de cast wel weer een dik pluspunt. Ik moet deel 4 maar eens op de kop gaan tikken want dat is de enige die nog ontbreekt.

avatar van blurp194

blurp194

Nog eens op herhaling met de taxi. Vernieuwt nog iets minder dan deel 2, maar wel weer dezelfde cast, en ook weer een paar heel geslaagde grappen. Wel is het verhaal met de kerstmannen op de rand van te flauw. Leuke cameo van Sylvester Stallone - dat was zo verrassend dat ik toch even moest checken of hij het echt was

avatar van puckb96

puckb96

Die cameo van Sly blijft leuk.

avatar van Minotaures

Minotaures

• 1986 stemmen

''Alarm Générale!''

Het 3de deel van een supersnelle trilogy. Wederom een leuk deel.

Heb me prima mee vermaakt en af en toe gelachen.

Het verhaal volgt het gevreesde snelheids-duo weer. Terwijl de feestdagen naderen, zit de politie met de handen in de zak vanwege enkele geslaagde overvallen van professionele dieven die als Kerstmannen zijn verkleed. Vanwege hun vermomming glippen ze telkens uit de klauwen van de politie korps. Terwijl Emilien slapeloze nachten aan overhoudt en zich niet van het volgende gevaar bewust is, heeft Daniel het maar moeilijk met zijn vriendin, die een volgende stap in hun relatie wilt zetten. En dat houdt in dat Daniel haar meer aandacht aan moet geven dan zijn geliefde Peugeot. Emilien schakelt wederom de hulp in van taxi coureur Daniel voordat het te laat is. En terwijl de duo hard aan het werk zijn om de dieven tegen te houden, moeten ze een grote verantwoordelijkheid op zich nemen; rol van vader.

Onderhand bestaan vrijwel 70% van de personages uit die van de overige delen. Het gehele politie-macht en de burgers; Daniel, Lilly, haar ouders. Wat alleen veranderd zijn de slechterikken en dit keer zijn het dieven geleid door een charmante jonge Japanse dame; Bai Ling en haar crew. Elke stukje waar com. Gibert in voorkomt garandeert weer hilarische, klunzige momenten. Wat een geweldig personage, uitstekend gespeeld door Farcy... En wie had verwacht dat Stallone als geheim agent in de eerste 10 minuten zou voorkomen, om een lift van Daniel te krijgen.

Het blijft geweldig, hoe Daniel zijn auto van standje 'normaal' tot een snelheidsbak upgrade. Met een simpele knop transformeert z'n auto tot iets waar Audi en Mercedes op jaloers zouden zijn. En dit keer heeft zijn auto een leuke 'extra'tje'. En natuurlijk zit er genoeg komedie hier, want naast com. Gibert bakt Emilien het ook goed wanneer die achterkomt dat z'n collega en vriendin zwanger is... al 8 maandenlang. Daarnaast is Bai Ling goed bezig om als schrijfster bij de politie te infiltreren en zo wat belangrijke gegevens van hun pikt. En dat allemaal onder de neus van com. Gibert, die te druk is om zich voor haar uit te sloven hoe geweldig die is, terwijl die niets anders doet dan zichzelf voor paal zetten. Emilien's 1ste arrestatie m.b.t. een verdachte Kerstman vond ik ook hilarisch, vooral wanneer die achterkomt dat die Gibert heeft opgepakt. Ook het achterna zitten van de criminelen doet Gibert ook goed... op een fiets, samen met een andere agent die vlak achter hem rent. En, zoals altijd, botst de Franse politie weer tegen alles en nog wat, maar hun doelen bijhouden gaat weer te ver. Wanneer Daniel en Emilien de hulp inschakelen van Daniel's schoonvader, Général Bertineau en een elitee-enheid paratroopers, springen oude ervaringen weer in Gibert als die ook meegaat en het, uiteraard, niet geheel 100% gaat. Er zitten dus genoeg leuke stukjes en wordt het gelukkig nergens saai.

Qua achtervolgingen is de film weer goed bezig en vooral hoe ze de bende achterna proberen te gaan en hoe ze telkens de fout ingaan omdat de bendeleden ze te slim af zijn, zoals met een monstertruck en dan op skeelers.

Er zit weer prima tempo in en gelukkig is de speelduur weer zo'n 85 minuten. Voordeel van zulk soort tijdlijnen is dat het nergens traag of saai wordt, er kunnen genoeg leuke dingen of actie-momenten in worden gestopt om de aandacht van de kijker steeds vast te houden.

Binnenkort maar deel 4 herzien en zo de Taxi quadrilogy als 100% gezien bestempelen.

avatar van K. V.

K. V.

Het derde deel eens gezien en hij is vergelijkbaar met de andere delen. Actie, af en toe wat grappig en natuurlijk weer autostunts. Het verhaal is niet zo bijzonder, maar wel vermakelijk. Verder ook weer dezelfde cast die wel goed op dreef was. Ook nog een verrassende rol voor Sylvester Stallone.

Een leuk filmpje die vlot wegkijkt. De speelduur is goed, niet te lang en niet te kort. Alweer een geslaagd deel.

avatar van maus9

maus9

kos schreef:

Echt te raar om Raymzter op de aftiteling te horen, slaat helemaal nergens op (net als de film trouwens).

Sluit ik me bij aan

avatar van FunkStarr

FunkStarr

De komedie/humor is vaak ver te zoeken. Het bijrolletje van Stallone is wel grappig. Maar nee ik heb niet echt moeten lachen. Daarnaast begon dat Franse gezever me op een gegeven moment zwaar op de zenuwen te werken. Niet aan mij besteed dit.

avatar van shrink

shrink

Precies hetzelfde als de overige delen. Wel vond ik hem iets beter en grappiger dan deel 2, maar het einde vond ik zeer en zeer matig.

Tarkus

Bijzonder leuke film deze 3de Taxi-film.

Goed geslaagde grappen en een goede cast.

Niet te veel bij nadenken bij deze film, laat alles je maar gewoon overkomen, des te leuker is het.

Heb er smakelijk om kunnen lachen, wat toch de bedoeling is denk ik.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Het 3e deel dat toch weer goed in elkaar zit. De nodige actie en humor die je wat doet denken aan Fast & Furious, James Bond en Louis De Funes. De film vergeet niet waar het om gaat en levert ook de nodige achtervolgingen af. Bovendien blijft alles draaien rond het topduo Emilien en Daniel. Af en toe is het iets minder, maar voor een 3e deel in een reeks is dit zeker niet slecht.

avatar van yesplease

yesplease

Deel 1 en 2 zijn aardige, speelse zondagmiddagkomedies, maar hier zakt de serie toch in. (Het leek wel of er stukken uitgeknipt waren.)

avatar van krosnicky

krosnicky

Naar aanleiding van deel 5 die net is uitgekomen ben is de hele reeks aan het herbekijken nu dus Deel 3 . Een beetje de kerst film van de reeks leuk om inde kerst vakantie te bekijken meer is hij dan ook niet de intro met Stallone en het feit dat beide hoofdrol spelers vader worden waren nog leuk maar dat is het dan ook de auto stunts met de taxi zijn buiten de intro heel veel van het zelfde als de vorige delen met andere woorden deel 1 en 2 zijn beter en grappiger hier zijn de grappen flau en niet leuk wat ik als 14 jarige nog leuk vond is nu 10 jaar later verdwenen en vond dit vroeger al het minste deel hopelijk is deel 4 nog altijd beter dan deel 3 en hopelijk is deel 5 dat ook .

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Het duo Daniel en Émilien staat wat minder centraal of werkt niet helemaal zoals in de vorige films. Hun karakters zijn nu gereduceerd tot de gekende kenmerken van hun personages. Misschien dat de acteurs er toen al geen zin in hadden precies. Maar we krijgen nog wel de nodige entertainment gelukkig. Een ode/parodie aan James Bond met een cameo van Sylvester Stallone. En de taxi in de sneeuw zorgt ook voor aparte scènes. Inhoudelijk merk je wel dat de charme er wat af is in de franchise, er is nog genoeg actie om het leuk te houden. Maar er komt roest op de formule.