Taxi 4 (2007)

Frankrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Gérard Krawczyk
met Samy Naceri, Frédéric Diefenthal en Bernard Farcy

De rappe taxichauffeur Daniel moet zijn maatje, politieagent Emilien, weer eens uit de brand helpen. Wanneer diens bureau onder leiding van de niet al te snuggere commissaris Gilbert een Belgische crimineel moet vasthouden, weet deze echter te ontsnappen. Daniel en Emilien moeten hem zien terug te vinden terwijl de bende van de Belg alweer bezig is met een nieuwe meesterkraak.

avatar van sinterklaas
Ach ook deel 4 kan der nog bij. Het is overgens wel errrg lang geleden dat ik wat van Taxi gezien heb. Deze gaat de nog onzinnigere en foutere kant op en lijkt ook een beetje snel te zijn afgemaakt. Maar dat maakt niet uit. Ik kon me zeker nog wel vermaken hiermee. Daniel was ook weer lekker bezig en deze keer is het een Belgische (robot achtige) crimineel waar de heren van het politiecorps mee te maken krijgen. Ook die ouwe baas was grappig, en dan vooral aan het eind met die Scarface achtige eindscene.

Niet hoogvliegend maar wel een aangenaam tussendoortje.

Wat een vaart. heerlijk hoor filmpje hoor

avatar van oemoemenoe
grappig en kinderachtig vermaak....

avatar van K. V.
Me ook eens aan deel 4 gewaagd en hij keek wel vlot weg. Het taxi-gedeelte zelf kwam eigenlijk niet zo veel aan bod, vooral in het begin en dan halfweg nog wat en dat was het een beetje. Verder kwam haast de volledige cast weer terug uit de vorige delen. Ook de typische humor is terug en het einde was over the top.
Geen must-see, maar toch nog een leuk deel. Het is wel niet echt een film die me zal bijblijven, daarvoor is de film niet speciaal genoeg, er zaten niet echt hoogtepunten in deze film.

Toch een iets minder goed deel dan de vorige films uit deze reeks.
Het blijft allemaal wel leuk natuurlijk.
De cast is ook dezelfde gebleven, op Marion Cotillard na, die intussen wel haar internationale doorbraak heeft gemaakt.

avatar van crtxz10
ik heb me prima vermaakt tijdens deze film. Kijkt makkelijk weg en af en toe nog komisch ook. geen grootse film.

avatar van Spetie
Toevallig deze gisteren op televisie meegepakt. De eerste drie delen zag ik jaren geleden al eens en die waren best vermakelijk, al was deel drie wel duidelijk de minste.

Dit vierde deel voelt een beetje als mosterd na de maaltijd. Het is allemaal een stuk flauwer en daarom ook minder leuk. Daniel rijdt deze keer ook niet zoveel in zijn taxi en er zitten maar weinig echte goede actiemomenten in.

Jammer, maar op zich ook wel te verwachten.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Tijdens het 3e deel van Taxi vroeg ik me af of het niet leuk zo zijn om een nieuwe film uit te brengen. Maar ik herinnerde me snel dit 4e deel. Dus eerst zien wat dat geeft. En je merkt al direct dat er een en ander misgaat. Geen Cotillard meer, maar 2 kinderen. Dat is leuk voor even, terwijl je toch smacht naar de sfeer tussen Daniel en Emilien. Ik denk dat Samy Naceri het wat beu was, want hij komt niet meteen uit de verf. Terwijl Emilien en vooral Petra nog voor wat actie zorgen, lijkt Daniel de babysit van dienst te zijn die de kinderen bijhoudt of wegbrengt naar opa. Geen snelle achtervolgingen of deftige scènes met de Taxi. Bovendien krijgen bijfiguren als Gibert meer aandacht, wat niet echt goed is. Het waren de kleine scènes die het hem deden. En dan krijg je een vijand die al even druk is en enkele handlangers die ook niet meer dan decor zijn. Een minder deel uit de reeks dus, met nog enkele scènes die de film redden. Maar ik had toch meer de formule van de eerste drie films gezien. Misschien dat er ooit een reünie komt in een 5e deel?

Dick2008
Dick2008 schreef:
Einde pret zal ik maar zeggen. Deel 1 t/m deel 3 zijn alle wel leuk, deel 2 is dan wat minder (vanwege de soms te lange scenes). Maar ze doen alle drie weinig voor elkaar onder.

Dit vierde deel vind ik ronduit teleurstellend. Zelfs de openings scene is al minder al zitten er dan nog een aantal leuke grappen in. Maar vanaf het gedoe met die Belg, gaat bij mij de lol er af. Vrij weinig actie en de grappen zijn vaak niet leuk. Tegen het einde nog wat actie maar dat vind ik ook niks aan.
Ik dacht al, stel je voor dat dit vierde deel opnieuw leuk is. Maar helaas. Ik zet er dan ook meteen een punt achter, mochten er nog meer delen komen. 2.0

Ik vond hem eigenlijk wel meevallen. Nou moet je ze ook niet allemaal achterelkaar bekijken (al geldt dat voor al die films met sequels wel). Het is voor alle vier dat ik ze alweer een tijd geleden gezien heb. Er zitten wat langdradige gedeelten in, overdreven en vaak flauw maar worden afgewisseld door leuke grapjes en goede stunts. Wel prettig als je ondertitels hebt, want die Fransen ratelen wat af in deze film. Eigenlijk hadden ze moeten stoppen na het derde deel. En de minste van de vier en druk, al is daar dan ook een actie(komedie) voor. Als je die scène aan het einde in het huis ziet, haha.
Maar als je in een melig bui bent, wil de film best wel. 4.0

avatar van Timothyvdmeer
Kan je deze kijken zonder deel 1, 2, en 3 gezien te hebben.