Taxi 4 (2007)

Frankrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Gérard Krawczyk
met Samy Naceri, Frédéric Diefenthal en Bernard Farcy

De rappe taxichauffeur Daniel moet zijn maatje, politieagent Emilien, weer eens uit de brand helpen. Wanneer diens bureau onder leiding van de niet al te snuggere commissaris Gilbert een Belgische crimineel moet vasthouden, weet deze echter te ontsnappen. Daniel en Emilien moeten hem zien terug te vinden terwijl de bende van de Belg alweer bezig is met een nieuwe meesterkraak.

avatar van henkiej
weer ouderwets genoten van een dosis humor! Zeker het kijken waard!
Briljante humor!

een 4.5

avatar van kwinten16
Het eerste half uur was echt schitterend. Maar eens "de Belg" ontsnapt is verdwijnt de humor uit het verhaal en wordt de film nogal inspiratieloos. Het laatste uur kon ik m'n aandacht er niet echt meer bijhouden. Beetje te saai allemaal.

mathijst schreef:
Ik vind taxi 2 het leukst.

Taxi 4 vond ik leuk maar niet bijzonder.
Toen hij afgelopen was dachti k wel van oh is hij nu al afgelopen. de tijd gaat wel snel voorbij tijdens de film

Voor mij was taxi 2 de slechtste van de 4 .

avatar van movie fan
vondt deze voor een 4de deel zeker niet slecht , een goed maar een beetje voorspelbaar verhaal , met iets wat rare en overdreven scene's , maar vondt hem wel goed . leuke film .

avatar van Iron Maiden
Ging helemaal nergens over, terwijl 1 en 2 nog echt goed waren.
Geen achtervolgingen meer of wat dan ook, alleen maar gezeik.

Zeer leuke film! Aanrader!

avatar van yeyo
Hoe banaal en gecommercialiseerd is deze film eigenlijk. Luc Bésson is een geldwolf in hart en nieren en weet hoe hij een oppervlakkig, niet zo veeleisend publiek kan lokken. Daarom steekt deze film vol met dingen die jongeren ongetwijfeld zullen aanspreken: voetbal, snelle auto's, mooie vrouwen, franse rapmuziek en zelfs een parodie van Scarface.

Niettemin kunnen de Taxi-films wel een glimlach bij mij opwekken, ze weten altijd charmant over te komen. Jammer alleen dat Sami Naceri niet zoveel in deze voorkomt, die was naar het schijnt niet zo braaf geweest toen de film gemaakt werd.

avatar van lars-pixar
veel te lang verhaal ik dagt
die schieten weer 4 sterren
maar nee deze valt me tegen
nu hoeft deel 5 al helermaal
niet te komen.

avatar van martinovitch
Ik ga zeker kijken zaterdag première op 2BE.

lars-pixar schreef:
veel te lang verhaal

Te lang verhaal bij Taxi 4 ? Pff.

avatar van JDSsmetje
Even slecht dan Taxi 3. Het grootste verschil is dat er in het 4de deel veel meer naar de humor gewerkt wordt en die blijkt al even slecht te zijn dan de actie. De humor berijkt nog niet het niveau van 8-jarigen. Ja, er is echt op geen enkel moment een glimpje op mijn gezicht gekomen. Wat gaat het toch achteruit met deze reeks. Met moeite afgekeken.

avatar van aburex
Prettig vervolg op de vorige 3 Taxi-films. Zelfde concept maar leuk om naar te kijken

By far de slechtste uit de reeks: 0.50 (0.70)
Waar Krawczyk in de voorgaande twee delen het concept van Taxi nog enigszins in ogenschouw nam, is daar in deze vierde aflevering nog maar weinig van overgebleven. De toegevoegde waarde van taxichauffeur Daniel blijft de gehele speelduur raadselachtig (en dan druk ik me nog mild uit), zijn de inspiratieloze grappen verstoken van elke vorm van humor, en gaat het inhoudloze verhaal werkelijk helemaal nergens over. Verder vond Besson het wederom nodig om na de weerzinwekkende parodie op James Bond ditmaal groots uit te pakken met een troosteloze shoot-out a la Scarface. Waar er in de voorgaande Taxi prenten nog geen verdwaalde kogel was op te merken daar hebben we hier met een heuze Rambo te maken. Verder doen Naceri en Diefenthal weeral hun ding en zijn de bijrollen meer dan ooit weggelegd voor typetjes. Wat Krawczyk betreft is er voor hem zeker geen grootse carriere weggelegd, zijn bijdrage is wederom te verwaarlozen.

avatar van MatthijsG.
JDSsmetje schreef:

Je moet van dit soort humor houden... Ik vond die Gibert wel erg grappig

Dick2008
Einde pret zal ik maar zeggen. Deel 1 t/m deel 3 zijn alle wel leuk, deel 2 is dan wat minder (vanwege de soms te lange scenes). Maar ze doen alle drie weinig voor elkaar onder.

Dit vierde deel vind ik ronduit teleurstellend. Zelfs de openings scene is al minder al zitten er dan nog een aantal leuke grappen in. Maar vanaf het gedoe met die Belg, gaat bij mij de lol er af. Vrij weinig actie en de grappen zijn vaak niet leuk. Tegen het einde nog wat actie maar dat vind ik ook niks aan.
Ik dacht al, stel je voor dat dit vierde deel opnieuw leuk is. Maar helaas. Ik zet er dan ook meteen een punt achter, mochten er nog meer delen komen. 2.0

avatar van Justinw
De poster misleid een beetje. De film gaat niet over voetbal op de laatste minuut na.
Toch wel een erg zwak deel. De hoofdrolspelers komen totaal niet aan de bak buiten deze Taxi films en dus maken ze er nog een. Marion Cotillard heeft het zinkende schip al op tijd verlaten.

De echte Taxi ingrediënten ontbreken. Weinig geslaagde grappen, en veel flauwe makkelijke grappen. Ook de actie en achtervolgingen zijn er weinig. Geen echte race van Daniel word in beeld gebracht.

Nog wel redelijk genietbaar maar echt weinig bijzonders.

avatar van Captain Pervert
Gisteren een stukje van gezien, maar best wel kinderachtig.

Die hoofdrolspeler (Daniel) zijn vreemde streep in zijn haar kan ik nog wel plaatsen als mode-gril. Maar die rare, olijfolie cq. strontkleurige kop van hem, die snap ik niet zo.

avatar van riefenstahl
Waar het eerste deel nog leuk en fris was -een feelgood movie- werden de commerciële vervolgen steeds minder met dit 4e deel als triest dieptepunt. De titel, T4XI, is de best geslaagde grap dus wees gewaarschuwd.
Agressieve dronkelap Naceri moest weer eens zitten en was weer eens z'n rijbewijs kwijt vandaar wellicht zijn kleine bijdrage; van een hoofdrol is iig geen sprake meer.
De film probeert politiek correct te zijn (de vele allochtonen in het politieteam- die dan wel óf dom zijn óf zich te pletter blowen lol- , voetballen voor gehandicapte kindertjes ) maar faalt jammerlijk in die opzet door de film vol te stoppen met schertsfiguren. De typetjes van André van Duin zijn geloofwaardiger dan de typetjes in deze film.
Weinig auto achtervolgingen ook , wel veel flauwe grappen; dan beter naar een Louis de Funes film kijken: dat zijn diepgaande meesterwerken vergeleken met dit misbaksel.

Enorm teleurstellend dus, puur zakkenvullerij voor een zeer weinig eisend publiek.

avatar van DB10
Simpel ... slaat helemaal nergens op. Eén ster omdat de overdreven lompheid af en toe nog wel eens grappig is. 1.0*

avatar van Decec
Ik vond een echt flauwe actie film..
Kinderachtig film...
Taxi hard rijden is wel leuk...
Nee, geen goede film..
(daarom heb ik deel 3 Taxi niet gezien, omdat komedie is.. )
2,5 sterren...

Maar een klein deel gezien en daarom een 4. Mocht de hele film van hetzelfde zijn, dan kom ik nog weleens terug en geef ik een 5. Zwaar goede humor.

puckb96
Captain Pervert schreef:

Het lijkt wel mislukte spray-tan!

Als ik naar jou avatar kijk zie jij er ook lekker uit hoor! En doe asteblieft een beetje normaal. Je hoeft niet te zeiken dat Sammy Naceri een mislukte spray-tan is. Je moet niet zo l*llen over alles. Je zat ook al te zeiken bij Rocky III over een homo-scene. Wat kraam jij veel onzin uit zeg echt hou dat belachelijke commentaar voor je.

dominion
Captain Pervert schreef:

avatar van yeyo
Samy Naceri speelt toch niet de hoofdrol in deze film? Ik herinner mij dat zijn rol juist relatief beperkt was, omdat meneer zich weer in de nesten had gewerkt tijdens de opnames. (hij heeft al meermaals in de bak gezeten)

puckb96
yeyo schreef:

Nee, Sammy Naceri is de acteur die Daniel speelt.

Dick2008
Dus ...... Sammy Naceri speelt de hoofdrol als de taxichauffeur Daniel.

Wat een vreselijk-over-de-toppe film. De eerste twee delen gingen nog wel (deel drie ken ik niet), maar dit ging werkelijk helemaal nergens meer over. (Voor zover ik kan beoordelen worden ze met het deel ongeloofwaardiger. er zat slechts heel sporadisch een scene in waar nog om te lachen viel.

2 st.ren

avatar van blurp194
Ai, Marion Cotillard doet in dit deel niet meer mee. Jammer. En er is wel meer mis... dit is echt een deel teveel in de serie, want, de grappen werken minder goed, het verhaal is te flauw. Het begin is nog een beetje leuk, daarna gaat het heel snel bergaf.

avatar van Donkerwoud
Doet het al weinig verheffende Taxi voorkomen als een meesterwerk. De eigenlijke aantrekkingskracht van de serie -racen met de gepimpte taxi- wordt nu helemaal opzijgeschoven voor flauwe woordgrapjes, slapstick-humor en parodieën op bekende films. En dat werkt dus niet...

Weet iemand iets over Taxi 5?