Taxi 4 (2007)

Frankrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Gérard Krawczyk
met Samy Naceri, Frédéric Diefenthal en Bernard Farcy

De rappe taxichauffeur Daniel moet zijn maatje, politieagent Emilien, weer eens uit de brand helpen. Wanneer diens bureau onder leiding van de niet al te snuggere commissaris Gilbert een Belgische crimineel moet vasthouden, weet deze echter te ontsnappen. Daniel en Emilien moeten hem zien terug te vinden terwijl de bende van de Belg alweer bezig is met een nieuwe meesterkraak.

YESSSSS!!!!
Weer een deel. Moeten we deze film afkraken of wordt het een "kraker"

avatar van filmlover
Joepie!!! Leuk dat ze weer een vervolg maken!
Laat Nummer 5 maar komen.
ik wil wel eerst nummer 4 eens zien...

Ik hoop dat het weer een leuke film wordt, ik heb deel 1 en 2 gezien die vond ik al leuk, ik kijk er naar uit. Verschijnt hij ook in Nederland of niet??

Ik heb deel 1 2 3 en vandaag in de bios deel 4 gezien.

Ik moet eerlijk zeggen, het is een leuk vervolg. Alleen wordt er minder geraced met de taxi in deze versie. Wel een über taxi trouwens deze keer.

Het is deze keer echt alleen maar een verhaal en er wordt maar 1 of 2 x geraced met de taxi.
Het zijn wederom dezelfde acteurs, wat het alleen maar leuk houdt. Ik vond het gewoon een leuke film om 1 keer te zien. Niet zoals de delen 1 t/m 3, welke je wel oneindig kan bekijken.

Zeker een aanrader voor de liefhebber van de taxi serie , maar ik had er meer van verwacht.

Daarom een 3,5 en geen 4 en zeker geen 5

avatar van Quentin
Aardig vervolg met de bekende ingredienten en een geestige Scarface homage. Alleen ligt het tempo in sommige scènes te laag. 2,5*

avatar van nrggirl
toffe film

alleen jammer dat in tegenstelling met de vorige films weinig auto spectakel in voorkomt,
maar toch een aanrader om te bekijken

Hij viel me een beetje tegen.
Zoals Nrggirl al zei, weinig autospektakel.
ik geloof maar 2x ofzo.
verder was hij wel lachen, vooral die Gilbert wat een mafkees .

An Voiture!!

al een stuk van gezien ... maar mijn frans is niet zo goed en was een cam versie
was wel grappig en weer een strakke peugeot

Goei humor,weer een buitengewone peugeot, perfect afgewerkt maar spijtig genoeg weinig snelle wielen, de film heet taxi ma in vergelijking met de eerste drie en vooral de eerste taxi ziet ge ma zelden de taxi racen en gek doen en amper in beeld komen, ge ziet meer die halve zot van die commisaris in beeld, maar voor de rest veel franse leeuwen op elkaar en hou u buik maar vast met onze belgische maffia vs franse super agenten.

Na 'Taxi 3' gezien te hebben dacht ik van... t'Is genoeg geweest (mijn mening).

K.J
Ik heb in de bios in gent met vrienden, een voorstuk gezien van dit nieuwe deel en ik kan niet wachten om deze te zien

mooie film !
zeker een aanrader

Driver_hhg
ik hen de 3 delen, deel 1 & 2 waren erg vermakelijk, deel 3 was toch best triest maar toch leuke sukken er tussen. Ben benieuwd naar dit deel.

avatar van hannes64
Wassup ! schreef:
Na 'Taxi 3' gezien te hebben dacht ik van... t'Is genoeg geweest (mijn mening).

Ik denk er precies `t zelfde over.
Laten ze het maar bij 4 delen houden, want `t zakt steeds verder qua verhaal en achtervogingen.
2 kleine **.

Beter als deel 3 want dat was maar een vaag deel, maar hij is wel lachen met dat scarface verhaaltje er beetje in

En op het laatst ook wel lache en die marley erin alleen word maar weinig in gereden.
Is gewoon een leuke film, maar je ziet de taxi maar weinig rijden .
Maar dat maakt de film niet slecht.

avatar van kleez
Mijn broertje van 11 vond hem erg leuk, zegt genoeg!

Met andere woorden: weinig bijzonders, weinig snelle auto's idd!
Maar de laatste actie scene vond ik wel zeeeeeer smakelijk
Integendeel tot de laatste scene: weer zo ONT-ZET-TEND nep!

Valt me wel vaker op met dit soort films dat Canal+ maakt, dat
het einde zo gigantisch nep is (Transporter 2, Crank)

avatar van IcU
IcU
Erg leuk en goed vervolg. De humor spreekt mij erg aan en leuk dat de originele cast weer van de partij was. De actie viel mij wel een beetje tegen. Vorrderest is het zeker aan aanrader voor menig persoon die de vorige Taxi films leuk vond. 4*

Heb hem gisteren gezien en ik vond het ook jammer dat er niet meer actie in zat. Ging inderdaad meer over 'maffe Gilbert' dan over het racen met de taxi.

Jammer dat Samy Naceri z'n vrouwtje naar een beurs was en bijgevolgd niet in de film mee speelt. Toch veel lekker dan Petra

Het verhaal zit niet sterk in elkaar, maar bij momenten toch moeten lachen.

(Leg er mee eens iemand uit hoe ik een spoiler kan verbergen?)

trois étoiles

wat een leuke film net als de andere 3 delen , ook hebben ze bijna alle personen weer gebruikt die uit de eerste 3 delen , op een na die vriende van de chauffeur van de taxi , en dan die kits enig
die had ook zo'n gele streep als zijn vader .
al met al een leuke film

+ zelfde personen
- er gebeurt weinig met het geen waar de film over zou moeten gaan , de taxi

vond um gewoon niet zo. 1,5 *
vond het wel masterlijk dat die chef met z'n poederkop dat hele huis aan het verbouwen was met z'n gun humor

avatar van sinterklaas
Een vervolg? Yes! Dit keer als onderwerp de Russische maffia.

1: Duitse overvallers
2: Yakuza
3: Bankovervallers vermomt als kerstmannen
4: Russische Maffia

Dat van die Russische mafia klopt niet, heb al een wijziging opgegeven. het gaat ditmaal om belgen.

avatar van sinterklaas
Haha, nog beter.

Ronnuz
Baggerfilm. Ik vind Taxi echt een superserie en wilde dus Taxi 4 ook eens bekijken. Net gedaan, en wat een teleurstelling zeg. Nep, weinig aktie, teveel gefocust op die Gilbert met z'n domme uitspraken etc.. nee, meer gelachen om de domheid dan om de film zelf.

toch 2,5 * omdat het Taxi is.

Heb een aantal keer moeten lachen om deze film, die vooral gaat om het klunzige gedrag van de hoofdinspecteur. De liefhebbers van de spectaculaire achtervolgingen in de andere delen, zullen denk ik in dit deel minder aan hun trekken komen. Uiteraard is het verhaal weer flinterdun, maar door een aantal sterke grappen, blijft het een vermakelijke film. Hieraan draagt de geringe speeltijd natuurlijk ook toe.

Wanneer is deze film op DVD?

Weer een stukje minder leuk dan zijn voorgangers, maar zo gaat het wel altijd met een vervolg op een komedie. Toch blijft deze film de moeite waard om te zien door de talloze grappige situaties. 3*

avatar van Adammeh
Ten opzichte van de andere 3 Taxi films is dit toch wel de slechtste als ik eerlijk moet zijn

avatar van Ninto
Mja daar is iedereen het wel mee eens denk ik.

* *

Grappige film, je moet er van houden

Helaas weinig race-actie maar ik vond het een vermakelijke film