• 8.516.965 stemmen

Met onder meer: Michael Gambon, Catherine Zeta-Jones en Bill Nighy

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Dad's Army

"Blend in!"

Het is het jaar 1944 en de Tweede Wereldoorlog loopt op zijn einde. In Walmington-on-Sea heeft Kapitein Mainwaring te kampen met een laag moraal onder zijn mannen. Dan verschijnt er een glamoureuze journaliste om verslag te doen over het peloton. Ondertussen heeft MI5 een radiosignaal onderschept vanaf Walmington-on-Sea naar Berlijn, wat blijkbaar het werk is van een spion. Het peloton krijgt nu de kans om een verschil te maken in de oorlog.

imageimageimage

Private Pike

Private Walker

avatar van Humphrey

Humphrey

Deze film ziet er best leuk uit en er is duidelijk heel veel moeite gedaan om het originele te evenaren. De originele "Dad's Army" is evenwel onnavolgbaar en zal nooit meer overtroffen worden. Het oude "Dad's Army" ademt nog de werkelijke sfeer van de oorlogsjaren, terwijl de recente versie te veel gecommercialiseerd is. Toch is die laatste film geslaagd te noemen.

avatar van Tapa

Tapa

Casting was prima, een aantal leken zo uit de serie over te zijn gelopen, maar qua film vond ik hem tegen vallen, serie was veel leuker.

avatar van goliathje

goliathje

Ik zie het meer als een 'tribute' voor de originele Dad's Army serie, met de geweldige acteurs Arthur Lowe, John Le Mesurier, Clive Dunn en de anderen, die nu eenmaal niet te vervangen zijn. Die 'chemstry' van toen zal nooit bereikt kunnen worden. Toch een dappere poging.

avatar van panax

panax

leuke film toch

prima cast maar michael gambon en bill nighy waren top