Meningen
Hier kun je zien welke berichten Hansiro als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Ai no Mukidashi (2008)
Alternatieve titel: Love Exposure
Als een film me 4 uur lang op deze manier kan vermaken dan is het iet speciaals, zo goed zelfs dat ik hem vanavond zo nog een keer zou opzetten. Je zou bij deze tijdsduur een redelijk slome opbouw verwachten maar hier is het gewoon meteen kassa met de priester en zijn zoon. Wat een vermaak!
Alléluia (2014)
Fabrice du Welz & Laurent Lucas, het koningskoppel in psychologische horror. Een film over een smerig ziek stelletje met een nogal markante levenswijze, waar ook Lola Dueñas een geweldige rol neerzet. En du Welz weet dit weer fantastisch in beeld te brengen, 1 van de beste in zijn soort wat mij betreft.
American Honey (2016)
It feels like im fucking Amerika..
Sasha Lane en Shia Labeouf zijn een heerlijke combinatie om naar te kijken, vooral van Labeouf had ik dit soort rollen niet verwacht en heeft me echt verrast. Echt met een glimlach naar de scenes zitten kijken waarin ze samen op pad gaan om tijdschriften te verkopen! Verhaaltechnisch is het geen heel ingewikkelde film maar de manier hoe dit in beeld wordt gebracht is echt een heerlijke stijl, dicht erop en niet zo gelikt allemaal. SFEER is het juiste woord voor deze film, je kan haast alles voelen, de vrijheid, de sfeer van vrienden onderling, verdriet, liefde.. De soundtrack is niet helemaal mijn stijl, maar toch zijn alle nummers perfect verweven in de film en zing je ze toch ineens mee, erg goed gedaan!
American Murder: The Family Next Door (2020)
Niet al te best, voor liefhebbers van dit soort documentaires en vooral de ondervragingen van de recherche raad ik de Villamoord aan. Dit was maar een langdradig gebeuren met een eindeloze stroom aan appjes en video’s die eigenlijk vrij weinig toevoegen.
Andrey Rublev (1966)
Alternatieve titel: Andrei Rublev
Mijn 2e Tarkovsky na het geweldige Stalker, die ik persoonlijk toegankelijker vond dan deze film. Al zal ik deze nog wel een keer moeten kijken om er een goed oordeel over te hebben. Kon vooral tijdens het eerste gedeelte van de film de dialogen, vooral de vele filosofische verwijzingen maar moeilijk volgen.. De beloning kwam er in ieder geval zeker.
Want wat Tarkovsky steeds weer op je scherm weet te toveren is sowieso al 4 sterren waard. Die lange rustige shots zonder te knippen met vele personages in beeld is steeds weer een kunstwerk opzich. Alles gemaakt met zoveel gevoel voor detail, alleen die scene in het bos al met die kaarsen in het water, prachtig.
Als de tijd rijp is dan ga ik deze nog eens bekijken, nu eerst het andere werk van Tarkovsky .
Angst (1983)
Alternatieve titel: Fear
Een combinatie van Funny games & The Golden Glove, alleen zijn die beide veel en veel beter. De stijl van de film kon me wel heel erg bekoren, je zit letterlijk de hele film in zijn hoofd en de camera shots werken daar zeer goed aan mee, maar het ging me toch wat te ver allemaal..
Ansikte mot Ansikte (1976)
Alternatieve titel: Face to Face
Naar Ullmann kijken is sowieso geen straf en ze laat hier voor mij weer eens zien wellicht 1 van de beste actrices ooit te zijn. Psychologische horror op z’n best!
Aus dem Nichts (2017)
Alternatieve titel: In the Fade
Had hier wat meer van verwacht na het zien van de Goldene Handschuh, vooral qua stijl. Dit oogt allemaal een beetje flets en saai, iets waar de handschoen in uitblinkt. Het is me in de eerste 2 acts ook allemaal wat teveel ellende op ellende stapelen met een rechtszaak die ook wat simpel oogt maar richting het einde komt het wel op gang als ze zelf het heft in eigen hand neemt.