Ansikte mot Ansikte (1976)

Alternatieve titel: Face to Face

Zweden
Drama / Mystery

geregisseerd door Ingmar Bergman
met Liv Ullmann, Erland Josephson en Gunnar Björnstrand

Dr Jenny Isakson is een psychiater die vakantie heeft terwijl haar man elders verblijft. Achtervolgd door visioenen van een oude vrouw belandt ze in een diepe, onverklaarbare depressie. Wanhopig op zoek naar een ontsnapping uit deze nachtmerrie begint ze een affaire met de getrouwde arts. De spanningen worden haar teveel en ze doet een poging tot zelfmoord. Zwevend op het randje van de dood passeren alle mensen de revue die van invloed waren in haar leven. Pas wanneer ze herstellende is leert ze wie de oude vrouw uit haar visioenen is en waarom ze deze pijnlijke emotionele ervaring beleeft.

avatar van AGE-411
Dit is de film waar Alvy Singer naar gaat gaan kijken in 'Annie Hall'

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Niet heel gek. Allen is een groot Ingmar Bergman-liefhebber.