• 8.978.964 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Zweden / Verenigde Staten / Duitsland

Ontwikkeld door: Rebecca Eaton, Anni Faurbye Fernandez en Kenneth Branagh

Met onder meer: Kenneth Branagh, Sarah Smart en Richard McCabe

Release datum: zondag 30 november 2008

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• myLum (Lumière) Bekijk via myLum (Lumière)

Plot Wallander

Centraal staat de existentialistische Kurt Wallander, een Zweedse politie-inspecteur die werkt in de stad Ystad. Hier werkt hij samen met zijn team om samen een schokkend golf moorden te onderzoeken. Persoonlijk maakt hij veel mee; zo leeft hij gescheiden van zijn vrouw en heeft hij een moeilijke verhouding met zijn dochter Linda en zijn vader Povel, die in een afgelegen huis woont met zijn nieuwe vriendin Gertrude.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Meningen over Wallander

avatar van james_cameron

james_cameron

zondag 16 mei 2021
Wallander seizoen 1 Sfeervolle engelse verfilming van de boekenreeks van Henning Mankell, met drie afleveringen van anderhalf uur. Het is aanvankelijk even wennen aan de engelse akteurs binnen de zweedse setting, maar uiteindelijk pakt dit goed uit. Kenneth Branagh is geweldig in de lastige hoofdrol. Zijn personage heeft het in vrijwel iedere aflevering zwaar te verduren en hij maakt een enorme ontwikkeling door binnen de serie. De detective-aspecten van de boeken komen er vaak wat bekaaid af en echt spannend wordt het zelden, maar storend is dit niet. De verhaallijnen en de personages zijn boeiend genoeg om dit door de vingers te zien. Let op de kleine rolletjes van Tom Hiddleston en Rebecca Ferguson.
avatar van boemboem27

boemboem27

zondag 24 december 2023
Wallander seizoen 1 heb nu 2 afl. gezien van seizoen 1,deze vindt ik toch wel erg goed. mysterieus, je weet pas vrij laat hoe het e.e.a.in elkaar steekt dat maakt het voor mij zo goed. zal voor de andere seizoenen ook mijn mening geven. ---------------------------------------- sz 02