Mijn Series +

Wallander - Seizoen 2 (2010)

Verenigd Koninkrijk / Zweden / Verenigde Staten / Duitsland
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Kenneth Branagh, Rebecca Eaton en Anni Faurbye Fernandez
met Kenneth Branagh, Sarah Smart en Richard McCabe

Centraal staat de existentialistische Kurt Wallander, een Zweedse politie-inspecteur die werkt in de stad Ystad. Hier werkt hij samen met zijn team om samen een schokkend golf moorden te onderzoeken. Persoonlijk maakt hij veel mee; zo leeft hij gescheiden van zijn vrouw en heeft hij een moeilijke verhouding met zijn dochter Linda en zijn vader Povel, die in een afgelegen huis woont met zijn nieuwe vriendin Gertrude.

1. Faceless Killers
  2. The Man Who Smiled
  3. The Fifth Woman
avatar van nlkink
Seizoen twee bevat als aflevering 1 het eerste boek over Wallander. Zoals ik bij seizoen 1 al aangaf selecteert men kennelijk willekeurig wat men wil(de) verfilmen. The Fifth Woman heeft men ook in een aflevering van 90 minuten weten te persen terwijl de Zweeds verfilming met Rolf Lassgard 220 minuten mocht duren. Dan wert ik wel al waar het verhaal nauwkeuriger wordt gevolgd.