• 8.985.204 stemmen

Wallander - Seizoen 2 (2010)

Show titel: Wallander

Ontwikkeld door: Rebecca Eaton, Anni Faurbye Fernandez en Kenneth Branagh

Met: Kenneth Branagh, Sarah Smart en Richard McCabe

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Zweden / Verenigde Staten / Duitsland

Datum van release: zondag 3 januari 2010

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• myLum (Lumière) Bekijk seizoen 2 via myLum (Lumière)

Plot Wallander

Centraal staat de existentialistische Kurt Wallander, een Zweedse politie-inspecteur die werkt in de stad Ystad. Hier werkt hij samen met zijn team om samen een schokkend golf moorden te onderzoeken. Persoonlijk maakt hij veel mee; zo leeft hij gescheiden van zijn vrouw en heeft hij een moeilijke verhouding met zijn dochter Linda en zijn vader Povel, die in een afgelegen huis woont met zijn nieuwe vriendin Gertrude.

Afleveringen Seizoen 2 (2010)

1. 1. Faceless Killers

3 januari 2010 (1 uur en 29 minuten)

Wallander onderzoekt de moord op een bejaard echtpaar in een boerderij. Als de laatste woorden van de vrouw uitlekken, volgen er racistische vergeldingsacties.

2. 2. The Man Who Smiled

10 januari 2010 (1 uur en 28 minuten)

Als de vader van een bekende wordt vermoord, vermijdt Wallander aanvankelijk alle betrokkenheid bij de zaak. Al snel beseft hij dat er meer aan de hand is.

3. 3. The Fifth Woman

17 januari 2010 (1 uur en 29 minuten)

Een vogelspotter valt zijn dood tegemoet. In een ogenschijnlijk losstaande zaak verdwijnt een man. Al snel denkt Wallander dat hij een seriemoordenaar op het spoor is.

avatar van nlkink

nlkink

Seizoen twee bevat als aflevering 1 het eerste boek over Wallander. Zoals ik bij seizoen 1 al aangaf selecteert men kennelijk willekeurig wat men wil(de) verfilmen. The Fifth Woman heeft men ook in een aflevering van 90 minuten weten te persen terwijl de Zweeds verfilming met Rolf Lassgard 220 minuten mocht duren. Dan wert ik wel al waar het verhaal nauwkeuriger wordt gevolgd.

avatar van boemboem27

boemboem27

sz 1 inmiddels afgekeken

van sz 2 ook inmiddels 2 afleveringen gezien

blijf het (net als sz 1) erg goed vinden ook omdat je natuurlijk veel meer van het priveleven weet van de hoofdpersoon(en)

zijn dochter, zijn vader etc, en waar hij zelf mee kampt buiten zijn politieleven....

al met al vindt ik het steeds beter worden.