• 8.985.334 stemmen

American Horror Story - Seizoen 8 (2018)

Alternatieve titels: Apocalypse, American Horror Story: Apocalypse

Ontwikkeld door: Ryan Murphy en Brad Falchuk

Met: Sarah Paulson, Evan Peters en Kathy Bates

Datum van release: woensdag 12 september 2018

Eerst uitgezonden op: FX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 8 via Disney+

Plot American Horror Story

American Horror Story is een Amerikaanse drama/horror serie bedacht door Ryan Murphy en Brad Falchuk. Ieder seizoen heeft een volledig op zichzelf staand verhaal met nieuwe personages. Dit betreft een bezeten huis (Murder House), een gekkenhuis (Asylum), een groep heksen (Coven), een tentoonstelling met aparte verschijnselen (Freak Show), een mysterieus hotel (Hotel), een boerderij waar gruwelijke dingen plaatsvinden (Roanoke), een sekte (Cult) en het einde der tijden (Apocalypse). Een aantal van de hoofdrolspelers duikt desondanks toch in meerdere seizoenen op, telkens in een andere rol.

Afleveringen Seizoen 8 (2018)

1. 1. The End

12 september 2018 (45 minuten)

Na een nucleaire aanval vinden enkele overlevenden onderdak bij juffrouw Wilhemina Venable. Naarmate ze verblijven in de bunker genaamd Outpost Three vragen de overlevenden zich af of ze er goed aan doen om bij de tirannieke matriarch te blijven.

2. 2. The Morning After

19 september 2018 (43 minuten)

Michael Langdon regelt een meeting met de gasten van Outpost 3 en bepaalt wie het waard is om meegenomen te worden naar de 'Sanctuary'. Intussen beramen Wilhemina Venable en Miriam Meade een sinister plan.

3. 3. Forbidden Fruit

26 september 2018 (44 minuten)

Wanneer er appels gebracht worden, besluit Wilhelmina om een Halloweenfeestje te organiseren. Tijdens het feest komen drie gasten binnenvallen.

4. 4. Could It Be... Satan?

3 oktober 2018 (43 minuten)

Het vroegere tienerleven van Michael, en hoe hij terechtkwam op de Hawthorne Academie, wordt onthuld.

5. 5. Boy Wonder

10 oktober 2018 (40 minuten)

Nadat Coredelia getuige is van de Apocalyps poogt ze Michael zo snel mogelijk een halte toe te roepen alvorens hij het einde der tijden kan aanroepen.

6. 6. Return to Murder House

17 oktober 2018 (56 minuten)

Madison en Behold zijn op zoek naar antwoorden omtrent de jeugd van Michael. Hierdoor vertrekken ze richting Murder House waar ze in aanraking komen met Constance Langdon. Ook andere oude bekenden, geesten als Tate, Vivien, Ben en Violet Harmon spoken er nog rond en weten al dan niet een hoofdstuk af te sluiten.

7. 7. Traitor

24 oktober 2018 (45 minuten)

Nu haar krachten afnemen, schakelt Cordelia de hulp in van Coco om het recht te laten zegevieren en wraak te nemen in naam van de heksen. Ze wil de verraders straffen en Michael beletten om als Antichrist aan de macht te komen.

8. 8. Sojourn

31 oktober 2018 (39 minuten)

Michael wordt wanhopig wanneer zijn bondgenoten genadeloos afgeslacht worden. Hij roept de hulp in van nieuwe onwaarschijnlijke medestanders om de apocalyps in gang te zetten.

9. 9. Fire and Reign

7 november 2018 (38 minuten)

Op school worden de aanwezigen opgeschrikt door Michael. Cordelia, Myrtle en Mallory weten echter aan hem te kunnen ontsnappen. Mutt en Jeff pogen Michael naar zijn bestemming te begeleiden en rekruteren Wilhelmina om de Outposts te leiden.

10. 10. Apocalypse Then

14 november 2018 (46 minuten)

De overlevende heksen reizen naar Outpost 3 om een laatste strijd te voeren tegen de Antichrist oftewel Michael.

avatar van sparinkie

sparinkie

Vorige seizoenen waren toppertjes, dit seizoen (tot nu toe gekeken tot aflevering kan niet echt boeien. Hoewel het wat interessanter werd na aflevering 3, is de verhaallijn niet sterk genoeg om het leuk te blijven vinden.

Als je de vorige seizoenen niet hebt gezien, lijkt het mij lastig om de verhaallijnen te begrijpen.

Hopen dat het een eenmalige uitschieter naar beneden is...

Het was inmiddels al weer 3,5 jaar geleden dat ik voor het laatst naar American Horror Story had gekeken, en het was weer leuk om terug te keren. Zeker aangezien dit seizoen een soort terugblik is naar de voorgaande zeven seizoenen. Coven was mijn minst favoriete seizoen, maar ik vond het erg leuk om juist deze personages hier weer terug te zien. Nieuwkomer Michael is een van de meest interessante personages in de reeks. Toch was dit seizoen, net als bijna alle seizoenen, weer een puinhoop aan verhaallijnen. Het voelt nooit echt als een verhaal dat van tevoren is uigedacht.