Mijn Series +

American Horror Story - Seizoen 5 (2015-2016)

Alternatieve titels: Hotel | American Horror Story: Hotel

Horror / Thriller

ontwikkeld door Ryan Murphy en Brad Falchuk
met Kathy Bates, Lady Gaga en Wes Bentley

American Horror Story is een Amerikaanse drama/horror serie bedacht door Ryan Murphy en Brad Falchuk. Ieder seizoen heeft een volledig op zichzelf staand verhaal met nieuwe personages. Dit betreft een bezeten huis (Murder House), een gekkenhuis (Asylum), een groep heksen (Coven), een tentoonstelling met aparte verschijnselen (Freak Show), een mysterieus hotel (Hotel), een boerderij waar gruwelijke dingen plaatsvinden (Roanoke), een sekte (Cult) en het einde der tijden (Apocalypse). Een aantal van de hoofdrolspelers duikt desondanks toch in meerdere seizoenen op, telkens in een andere rol.

1. Checking In
  10. She Gets Revenge
  11. Battle Royale
  12. Be Our Guest
avatar van Miszmi
Seizoen 1 & 2 blijven toch de beste van deze reeks, waarvan seizoen 2 er bovenuit springt. Seizoen 3 & 4 vond ik al een stuk minder interessant. Dit seizoen vond ik niet zo lekker beginnen, maar inmiddels zit ik er volledig in en zijn de laatste paar afleveringen wel sterker. Lady Gaga als actrice is nieuw voor mij, vind haar als zangeres niks aan, maar als actrice doet ze het prima. Mijn cijfer van dit seizoen kan uiteraard nog aangepast worden. Voor nu 3.5*

avatar van Flat Eric
Wat een fijn hotel!
Lekker zitten bingewatchen en heb er van genoten. Ergens moest ik af en toe ook wel denken aan The Shining.
Lady Gaga vond ik perfect gecast als The Countess en het sexy sfeertje in alle afleveringen met het vele bloed zag er lekker uit.
Seizoen 1 vond ik top, 2, 3 en 4 kwam ik maat niet in, maar 5 was voor mij in ieder geval wel weer geslaagd.

avatar van Miszmi
Mijn cijfer toch een punt omlaag gegooid. Vond de laatste afleveringen niet geweldig. Bij de laatste aflevering had ik niet eens door dat het de laatste was, een week later was ik ijverig op zoek naar de nieuwste aflevering. Tevergeefs, overduidelijk. Jammer, maar het weerhoudt mij er zeker niet van om seizoen 6 weer te gaan volgen, als deze komt.

avatar van brawljeff
Miszmi schreef:

Deel je mening wel een beetje, maar vond deze al veel beter dan Coven en Circus. Ik ga seizoen 6 ook weer enthousiast beginnen te kijken, om dan halverwege te klagen dat het nergens meer over gaat. Hoort bij de serie.

brawljeff schreef:

Coven en Freakshow scoren bij mij een halve punt hoger. Eerlijk gezegd weet ik Coven niet exact meer, maar vond die wel wat hebben. Freakshow vond ik de horror daadwerkelijk in terugkomen, daardoor scoorde die iets hoger. In dat seizoen werd de clown goed neergezet, maar ook de gestoorde buurjongen (of wat het ook was) kwam daadwerkelijk gestoord over. Het seizoen zelf ging inderdaad nergens over, maar dat vond ik weer een pluspunt aan dat seizoen.

Normaal gooi ik mijn cijfer niet zomaar drastisch omlaag, de kans is redelijk aanwezig dat ik hem uiteindelijk alsnog op 3* ga gooien, maar de season finale was een vieze tegenvaller en dat vind ik altijd doodzonde, het gehele seizoen had denk ik wel meer in kunnen zitten.

avatar van Bubblez
Een horror hotel bent me terug naar The Shining, maar dit seizoen bleef donker, eentonig en eigenlijk gewoon saai. Jammer! Met moeite uitgekeken.

avatar van daan258
vandaag weer na een lange tijd de serie opgepakt en de 4e episode bekeken. Ik moet zeggen dat dit gelukkig weer een erg vermakelijke episode was waardoor ik gelijk weer zin heb gekregen om dit seizoen verder te gaan kijken.
Op naar episode 5

avatar van renzoroy
beste seizoen van de serie

avatar van daan258
Nog 2 episode's te gaan. Episode 10 was toch wel weer één van de betere episode's met een tof einde waardoor ik erg zin heb in de komende en laatste 2 episode's.
Toch denk ik niet dat dit seizoen de eerste 2 te weet overtreffen maar ik ben benieuwd.
Ik moet wel zeggen dat er hier en daar toch een paar episode's tussen zaten die stukken minder waren maar we zullen zien, wie weet eindigt dit seizoen met een knal.

Seizoen 5 klaar.
Ook dit seizoen weer prima mee vermaakt. Gelukkig een stuk beter als het vorige seizoen maar toch nog lang niet zo goed als het 2e en 1e seizoen.
al met al toch wel een 3,5*
Op naar seizoen 6

Tot nu toe alle jaargangen gevolgd en vond hen allen op hun eigen verhaal het goed doen. Het is prachtig om te volgen en iedere week weer verrast te worden met een verhaal waar ik altijd weer naar uitzie. Vriendin volgt het als griezelliefhebber ook, (boeken, films en series).
Een leuke vondst om ieder jaar een nieuwe serie te beginnen, zo kan het nog jaren doorgaan en zullen wij het ook wel volgen als het niveau op deze hoogte blijft.
Vandaag seizoen 6, aflevering 1.

Wat een bizar seizoen was dit weer. Toch kon me dit seizoen niet geheel boeien. In het midden kakt het een heel eind in en moest ik soms moeite doen om het te volgen. De latere afleveringen in het seizoen maken dan weer veel goed. Gaga is precies zoals ik me haar had voorgesteld als actrice: koud en afstandelijk, maar dat past natuurlijk goed bij de rol. Bates stal mijn hart. Murphy en Falchuk zijn toch compleet twee gestoorde heren, dat is duidelijk. Al hun series (Nip/Tuck, Glee en deze) zijn compleet over de top en dat is wat ze dan ook wel weer grappig maakt. Deze serie blijft ook enorm trouw aan zijn stijl: de cameravoeringen, de camera standpunten, de indrukwekkende decors, de special effects. Ze zijn allemaal dik in orde. Het verhaal zit dit seizoen ("Hotel") gecompliceerd in elkaar en zal zeker niet iedereen kunnen boeien. Mij boeide het wel, al vond ik de laatste aflevering wel hier en daar wat vaag. Om een lang verhaal nog langer te maken: Jammer dat Lange en Conroy weg zijn; wat mij betreft een groot gemis. Ik heb me prima vermaakt en ik zeg: op naar het zesde seizoen! 4 *

avatar van Robbie.T.
Matig seizoen dat zichzelf verliest in al die verhaallijnen die erin gepropt zijn. Het acteerwerk is opnieuw fantastisch en de sfeer mag er ook wezen. Verder brengt dit seizoen weinig memorabele momenten / afleveringen en zal dit bij mij ook niet al te lang blijven hangen.

Na 5 seizoenen ben ik overall positief over de serie en heb ik wel weer zin in een nieuw seizoen.

avatar van brawljeff
Robbie.T.

Vond die verhaallijnen in dit seizoen eigenlijk nog wel prima, vandaar ook mijn krappe 3,5*. Het zesde seizoen is wat mij betreft het leukste na de eerste twee seizoenen, dus ik ben benieuwd hoe jou die gaat bevallen.

avatar van Robbie.T.
Ik laat me verrassen brawljeff, ik wacht tot seizoen 6 op Netflix komt. In de tussentijd nog genoeg andere goede series te zien

Jeetjemina, wat is aflevering acht een vervelende ervaring. Niet alleen is de twist dat Wes Bentley zelf de moordenaar is, er een die je van mijlenver aan ziet komen (ik voorspelde 'm al bij de tweede aflevering), de aflevering doet er ook nog eens ruim een halfuur over om de totale onlogica van die twist goed te praten. Ontzettend vermoeiend en onnodig. Het hele "Maar je zag een man met een bolhoed op de crime scene", "Ja, maar dat was ik, ik verbeeldde mezelf als March"-gedoe was ronduit lachwekkend. Zeer tegenvallend.

avatar van DjFrankie
Heeft lang geduurd om deze helemaal af te kijken, nergens een oplevend moment waar ik in de serie zat. Tot nu toe het minste deel maar dat lag zeker niet aan Gaga.