ad
  • 8.078.898 stemmen

American Horror Story - Seizoen 8 (2018)

Show titel: American Horror Story

Seizoenen: 9 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: woensdag 12 september 2018

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

American Horror Story

Afleveringen Seizoen 8 (2018)

1. 1. The End

Na een nucleaire aanval vinden enkele overlevenden onderdak bij juffrouw Wilhemina Venable. Naarmate ze verblijven in de bunker genaamd Outpost Three vragen de overlevenden zich af of ze er goed aan doen om bij de tirannieke matriarch te blijven.

2. 2. The Morning After

Michael Langdon regelt een meeting met de gasten van Outpost 3 en bepaalt wie het waard is om meegenomen te worden naar de 'Sanctuary'. Intussen beramen Wilhemina Venable en Miriam Meade een sinister plan.

3. 3. Forbidden Fruit

Wanneer er appels gebracht worden, besluit Wilhelmina om een Halloweenfeestje te organiseren. Tijdens het feest komen drie gasten binnenvallen.

4. 4. Could It Be... Satan?

Het vroegere tienerleven van Michael, en hoe hij terechtkwam op de Hawthorne Academie, wordt onthuld.

5. 5. Boy Wonder

Nadat Coredelia getuige is van de Apocalyps poogt ze Michael zo snel mogelijk een halte toe te roepen alvorens hij het einde der tijden kan aanroepen.

6. 6. Return to Murder House

Madison en Behold zijn op zoek naar antwoorden omtrent de jeugd van Michael. Hierdoor vertrekken ze richting Murder House waar ze in aanraking komen met Constance Langdon. Ook andere oude bekenden, geesten als Tate, Vivien, Ben en Violet Harmon spoken er nog rond en weten al dan niet een hoofdstuk af te sluiten.

7. 7. Traitor

Nu haar krachten afnemen, schakelt Cordelia de hulp in van Coco om het recht te laten zegevieren en wraak te nemen in naam van de heksen. Ze wil de verraders straffen en Michael beletten om als Antichrist aan de macht te komen.

8. 8. Sojourn

Michael wordt wanhopig wanneer zijn bondgenoten genadeloos afgeslacht worden. Hij roept de hulp in van nieuwe onwaarschijnlijke medestanders om de apocalyps in gang te zetten.

9. 9. Fire and Reign

Op school worden de aanwezigen opgeschrikt door Michael. Cordelia, Myrtle en Mallory weten echter aan hem te kunnen ontsnappen. Mutt en Jeff pogen Michael naar zijn bestemming te begeleiden en rekruteren Wilhelmina om de Outposts te leiden.

10. 10. Apocalypse Then

De overlevende heksen reizen naar Outpost 3 om een laatste strijd te voeren tegen de Antichrist oftewel Michael.

avatar van Dying Rose

Dying Rose

Alleen maar goed nieuws gehoord tot nog toe. Hopen op ein-de-lijk een tweede meesterlijke seizoen.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Dinsdag 18 september op de Nederlandse Fox.

renzoroy_mm

Beetje jammer dat de intro song hetzelfde is als van seizoen 1. Ben altijd benieuwd naar hoe ze de intro song hebben aangepast naar het seizoensthema, maar bij seizoen 6 was de hele song weg en nu is het dezelfde als bij seizoen 1.

avatar van eppo349

eppo349

De eerste aflevering kon me totaal niet bekoren.

avatar van Esteban

Esteban

Staat het vast dat enkel Murder House en Coven aan bod komen hier? Of zijn er ook links met andere seizoenen? Normaal gezien kijk ik altijd alles strikt op volgorde, maar tegen de tijd dat ik de resterende seizoenen ingehaald heb, zijn we weer 5 jaar later. Bij deze de overweging S8 voorrang te geven, vandaar toch even de vraag.

renzoroy_mm

Qua verhaal, tot nu toe alleen Coven. En dat is pas in ep3.

avatar van Esteban

Esteban

'k Ga wachten tot de serie volledig is en de vraag dan opnieuw stellen, zo weet ik het zeker.

Esteban schreef:

goed idee, want nu zitten er ook links en personages naar seizoen 5 in.

rebelkush_mm

american horror story apocalypse?

Beter veranderen ze dat in American homo's story.

Dit seizoen skip ik.

Hotel komt ook aan bod.

rebelkush schreef:

american horror story apocalypse?

Beter veranderen ze dat in American homo's story.

Dit seizoen skip ik.

Damn zeg, is dat vanwege die ene korte scene met Evan Peters?

renzoroy schreef:

Damn zeg, is dat vanwege die ene korte scene met Evan Peters?

Dat stukje zag ik mijlenver aankomen dus ben ik weggelopen.

Aflevering 4 heeft voor mij alles verpest. Maar ja, verhaal is dit seizoen wat beter dan de vorige seizoenen, alleen zo jammer van de casting.

renzoroy_mm

tsja, je komt wel over als een homofoob ja

renzoroy_mm

Tot nu toe het minst boeiende seizoen van de serie...

Esteban schreef:

tot nu toe idd zeker seizoen 1 en 3 gezien hebben en 5.

avatar van Bubblez

Bubblez

Ik heb net aflevering 6 gezien, en ik moet zeggen dat ik de revival van Murder House en Coven (wat mij betreft één van de mindere seizoenen) in de verweving met dit seizoen erg prettig zijn. Heel tof om weer even in het huis van seizoen 1 te zijn. Nog meer bijzonder is het dat de acteurs allemaal terug zijn, uiteraard met Jessica Lange aan de top. Ik was even vergeten hoe Murder House eindigde, dus heb dat even opgezocht, maar het klopt allemaal als een bus. Dit is daarmee wel het eerste seizoen dat niet los van de anderen gezien kan worden, vooral gezien terugkerende karakters er hetzelfde uit zien als de nieuwe karakters van dit seizoen.

Het begin van dit seizoen (met name alles in de shelter vond ik weinig bijzonder, maar met deze revisit vind ik het weer tof worden.

Vorige seizoenen waren toppertjes, dit seizoen (tot nu toe gekeken tot aflevering kan niet echt boeien. Hoewel het wat interessanter werd na aflevering 3, is de verhaallijn niet sterk genoeg om het leuk te blijven vinden.

Als je de vorige seizoenen niet hebt gezien, lijkt het mij lastig om de verhaallijnen te begrijpen.

Hopen dat het een eenmalige uitschieter naar beneden is...

avatar van Bubblez

Bubblez

Mixed feelings... Ik heb het seizoen net afgezien. Aflevering 9 vond ik vreselijk, maar de laatste was weer top. De plotwending met Mallory en Coco vond ik wel tof. Helaas wordt het einde dan tóch weer verknald met wat tijdssprongen.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Na het oersaaie Hotel, nu deze en ik heb me hiermee vermaakt, mooie verwijzingen goed verhaal. Voor mij een van de betere.

avatar van Dying Rose

Dying Rose

Dying Rose schreef:

Ja hoor. Zo goed als Murder House wordt AHS nooit meer, maar Apocalypse bewijst dat de serie nog niet ten dode is opgeschreven. Vreemd genoeg heeft Sarah Paulsons regiedebuut daar niets mee te maken.

avatar van brawljeff

brawljeff

Het was inmiddels al weer 3,5 jaar geleden dat ik voor het laatst naar American Horror Story had gekeken, en het was weer leuk om terug te keren. Zeker aangezien dit seizoen een soort terugblik is naar de voorgaande zeven seizoenen. Coven was mijn minst favoriete seizoen, maar ik vond het erg leuk om juist deze personages hier weer terug te zien. Nieuwkomer Michael is een van de meest interessante personages in de reeks. Toch was dit seizoen, net als bijna alle seizoenen, weer een puinhoop aan verhaallijnen. Het voelt nooit echt als een verhaal dat van tevoren is uigedacht.