• 8.985.921 stemmen

The Office - Seizoen 6 (2009-2010)

Alternatieve titels: The Office US, The Office: An American Workplace

Ontwikkeld door: Ricky Gervais en Stephen Merchant

Met: Steve Carell, Rainn Wilson en John Krasinski

Datum van release: donderdag 17 september 2009

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot The Office

Een mockumentary over een groep kantoormedewerkers bij Dunder-Mifflin Paper Company in Scranton, Pennsylvania. Baas Michael Scott probeert, op zijn eigen manier, alles draaiende te houden. Hij krijgt van het hoofdkantoor te horen dat hij moet gaan inkrimpen, maar heeft het hier heel moeilijk mee en probeert dit uit te stellen. Zijn assistent Dwight denkt dat hij het voor het zeggen heeft en hoopt op promotie. Verder zijn er romances, fraude en gebeuren er de nodige ongevallen. Dit is een remake van de Britse versie.

Afleveringen Seizoen 6 (2009-2010)

1. 1. Gossip

17 september 2009 (20 minuten)

Michael heeft er spijt van dat hij heeft verteld dat Stanley een affaire heeft, dus begint hij een hoop leugens over anderen rond te bazuinen in de hoop zijn eigen sporen uit te wissen... Maar dan blijkt één van de leugens waar te zijn.

2. 2. The Meeting

24 september 2009 (20 minuten)

Michael saboteert Jims pogingen om een promotie te krijgen. Ondertussen proberen Dwight en Toby te bewijzen dat Darryl een valse doktersdeclaratie voorlegt.

3. 3. The Promotion

1 oktober 2009 (20 minuten)

Jim ontdekt hoe moeilijk het kan zijn om de baas te zijn wanneer David Wallace Michael en hem dwingt te beslissen welke medewerkers salarisverhoging krijgen.

4. 4. Niagara: Part 1

8 oktober 2009 (20 minuten)

De medewerkers reizen af naar Niagara Falls om de bruiloft van Jim en Pam te vieren. Michael, Dwight en Andy proberen te flirten met gasten op de bruiloft en op den duur ontmoeten Michael en Dwight een tweeling.

5. 5. Niagara: Part 2

8 oktober 2009 (20 minuten)

Pam ziet zich genoodzaakt om te gaan met een gênante verwonding die Andy heeft opgelopen, terwijl Kevin zo zijn eigen problemen heeft: hij is zijn schoenen kwijtgeraakt.

6. 6. Mafia

15 oktober 2009 (20 minuten)

Michael ontmoet een verzekeringsambtenaar in het kantoor, maar Dwight en Andy weten hem ervan te overtuigen dat deze lid van de maffia is. Erin verpest per ongeluk Pam's schilderij.

7. 7. The Lover

22 oktober 2009 (20 minuten)

Jim en Pam keren terug van hun huwelijksreis en komen er tot hun ontzetting achter dat Michael een relatie heeft met Pam's moeder. Ondertussen geeft Dwight een 'cadeau' aan Jim.

8. 8. Koi Pond

29 oktober 2009 (20 minuten)

Michael zit er nogal mee dat hij het pispaaltje van het kantoor wordt nadat hij in een koivijver is gevallen. Andy en Pam gaan samen uit met 'cold calling' als doel, maar iedereen ziet hen aan voor een getrouwd stel.

9. 9. Double Date

5 november 2009 (20 minuten)

Michael maakt Pam laaiend wanneer hij het uitmaakt met haar moeder op haar verjaardag, nadat hij erachter gekomen is dat ze 58 jaar is. Dwight probeert iedereen op het werk om een gunst te vragen, maar hij boekt geen succes.

10. 10. Murder

12 november 2009 (20 minuten)

Het hele kantoor is bezorgd over de geruchten dat Dunder Mifflin failliet zou zijn. Michael probeert iedereen af te leiden door een moordmysteriespel te organiseren, maar Jim vraagt zich af of dat wel een goed idee is.

11. 11. Shareholder Meeting

19 november 2009 (20 minuten)

Michael gedraagt zich onfatsoenlijk tijdens de vergadering tussen de Dunder Mifflin aandeelhouders en veroorzaakt zodoende een groot probleem voor het management. Ondertussen ontdekt Jim dat niemand denkt dat hij de 'echte' baas is.

12. 12. Scott's Tots

3 december 2009 (20 minuten)

Michael heeft tien jaar geleden een aantal basisschoolleerlingen beloofd te betalen voor hun studie als ze zouden slagen. Nu is de tijd aangebroken dat Michael zijn belofte waarmaakt, maar dat zal niet gaan. Ondertussen zorgt Dwight's 'werknemer van de maand' idee ervoor dat Jim in de penarie komt.

13. 13. Secret Santa

10 december 2009 (20 minuten)

Michael is teleurgesteld wanneer Jim Phyllis belooft dat zij voor kerstman mag spelen. Het kerstfeestje van het kantoor dreigt te worden overschaduwd door het slechte nieuws van David Wallace.

14. 14. The Banker

21 januari 2010 (20 minuten)

Een bankier die een potentiële koper vertegenwoordigt, bezoekt de Scranton afdeling voor een gesprek met de Human Resources afdeling voordat de verkoop definitief gemaakt wordt.

15. 15. Sabre

4 februari 2010 (20 minuten)

Michael heeft een hekel aan de veranderingen die de nieuwe eigenaar van Dunder Mifflin doorvoert, dus hij richt zich tot David Wallace voor advies. Jim en Pam vinden het perfecte kinderdagverblijf, maar Jims fout dreigt ervoor te zorgen dat ze er niet voor in aanmerking komen.

16. 16. The Manager and the Salesman

11 februari 2010 (20 minuten)

De directeur van Sabre wil dat Scranton één manager heeft. Michael staat vrijwillig zijn positie af aan Jim, wanneer hij erachter komt dat verkopers meer geld verdienen. Hij krijgt echter al gauw spijt van die beslissing...

17. 17. The Delivery: Part 1

4 maart 2010 (20 minuten)

Pam's weeën beginnen, maar zij en Jim besluiten zo lang mogelijk te wachten. Ondertussen proberen de andere werknemers Pam af te leiden met eten en vermaak.

18. 18. The Delivery: Part 2

4 maart 2010 (20 minuten)

Jim en Pam worstelen met hun pasgeboren kind, terwijl Michael besluit Erin op date te laten gaan met Kevin. Andy wordt echter stikjaloers hierdoor.

19. 19. St. Patrick's Day

11 maart 2010 (20 minuten)

Michael denkt dat hij indruk gemaakt heeft op Jo, maar dan blijkt dat ze een oogje heeft op iemand anders op het werk. Ondertussen zet Dwight de boel op stelten wanneer Jim weer terugkeert na zijn kraamverlof. Andy en Erin hebben een interessante eerste date.

20. 20. New Leads

18 maart 2010 (20 minuten)

Wanneer het ''sales is king'' beleid van Sabre de verkoopmedewerkers naar het hoofd stijgt, besluit Michael hun nieuwe, prijzige 'leads' te verstoppen.

21. 21. Happy Hour

25 maart 2010 (20 minuten)

Michael wordt uit de bar gezet, nadat hij alles uit de kast heeft gehaald om indruk te maken op een vriend van Jim en Pam. Ondertussen doen Andy en Erin er alles aan om hun relatie geheim te houden. Dwight bedenkt zich over zijn prenatale contract met Angela.

22. 22. Secretary's Day

22 april 2010 (20 minuten)

Andy trekt alles uit de kast om Erin een onvergetelijke 'secretaresse dag' te bezorgen. Michael gaat met tegenzin lunchen met Erin en hij vertelt over Andy's relatie met Angela. Ondertussen stuurt Oscar een video rond die hij gemaakt heeft, waarin Kevins stem vergeleken wordt met Cookie Monster uit Sesame Street.

23. 23. Body Language

29 april 2010 (20 minuten)

Pam en Jim werken samen aan hun eerste pitch voor Donna, de manager van het plaatselijke restaurant. Michael interpreteert haar signalen echter verkeerd. Dwight moedigt ondertussen Kelly aan om een trainingsprogramma te volgen.

24. 24. The Cover-Up

6 mei 2010 (20 minuten)

Michael denkt dat Donna vreemdgaat en hij schakelt de hulp van Dwight Schrute in om de zaak nader te onderzoeken. Ondertussen is Andy nogal gefrustreerd wanneer niemand zijn klacht serieus neemt.

25. 25. The Chump

13 mei 2010 (20 minuten)

Michael is verbazingwekkend vrolijk nadat hij slecht nieuws te horen krijgt over Donna. Pam en Jim hebben door hun ouderschap moeite om wakker te blijven tijdens hun werk. Ondertussen neemt Angela het heft in eigen handen wanneer Dwight weigert zich aan hun contract te houden.

26. 26. Whistleblower

20 mei 2010 (20 minuten)

De pers krijgt er lucht van dat de printers van Sabre vlam vatten. Jo verschijnt ten tonele in de hoop erachter te komen wie geklikt heeft. Iedereen verdenkt Andy, maar hij ontkent de informatie te hebben doorgespeeld.

Het seizoen van de bruiloft van Jim en Pam (met een hele sympathieke scène waar Jim zijn stropdas af knipt om Pam vertrouwen te geven), de baby van beiden (bijzonder saai allemaal, zoals altijd met baby's in komedieseries) en de overname van Dunder door Sabre. Michael krijgt een nieuwe baas en medewerker Gabe komt er op de werkvloer bij. Nogal een kneusje en op wat makkelijke grappen na kan je er als kijker niet al te veel mee. Ook de romance tussen Andy en Erin is vrij weinig aan. Eigenlijk kopiëren ze een beetje de situatie van Jim en Pam in de eerste seizoenen, maar dan minder leuk. Ik mis Pam als receptioniste ook wel. Als salesmedewerker zit ze te dicht bij Jim, maar ze doen er weinig mee. Ik hoopte op meer Dwight-pranks. Ik klink overigens wat negatief, maar heb me opnieuw wel echt goed met dit seizoen verder vermaakt. Dwight blijft geweldig en sowieso is de hele cast bijzonder goed op elkaar ingespeeld. Maar het had allemaal wat beter geschreven kunnen zijn. Daarom een iets lager cijfer dan de voorgaande seizoenen.

The Office blijft een ontzettend grappige serie, maar in dit zesde seizoen krijgen we dan toch echt met kwaliteitvermindering te maken. Er komen verhaallijnen voorbij die we in eerdere seizoenen al met andere personages hebben meegemaakt. De twee dubbele afleveringen waren aandoenlijk, maar daar had veel meer in kunnen zitten. Dwight is dit seizoen vaker vervelend dan echt heel grappig.

avatar van Mr. Rock

Mr. Rock

Na een wat minder vijfde seizoen vond ik deze weer erg goed. Oké, de verhaallijn rond de baby van Jim en Pam is niet zo interessant, al was de scène met de babyverwisseling in het ziekenhuis toch wel een hoogtepuntje. Maar verder: sterke grappen, Michael en Dwight in topvorm en eigenlijk geen aflevering die echt tegenvalt.