Mijn Series +

The Office - Seizoen 4 (2007-2008)

Alternatieve titels: The Office US | The Office: An American Workplace

ontwikkeld door Ricky Gervais en Stephen Merchant
met Steve Carell, Rainn Wilson en John Krasinski

Een mockumentary over een groep kantoormedewerkers bij Dunder-Mifflin Paper Company in Scranton, Pennsylvania. Baas Michael Scott probeert, op zijn eigen manier, alles draaiende te houden. Hij krijgt van het hoofdkantoor te horen dat hij moet gaan inkrimpen, maar heeft het hier heel moeilijk mee en probeert dit uit te stellen. Zijn assistent Dwight denkt dat hij het voor het zeggen heeft en hoopt op promotie. Verder zijn er romances, fraude en gebeuren er de nodige ongevallen. Dit is een remake van de Britse versie.

1. Fun Run (1)
  2. Fun Run (2)
  3. Dunder Mifflin Infinity (1)
  4. Dunder Mifflin Infinity (2)
  5. Launch Party (1)
  17. Job Fair
  18. Goodbye, Toby (1)
  19. Goodbye, Toby (2)
avatar van The Oceanic Six
Seizoen 4 kenmerkt zich met een aantal dubbelafleveringen in het eerste gedeelte van het seizoen. Ondanks dat ze best leuk zijn, had dit voor mij niet meteen gehoeven. De kortere formats vind ik eigenlijk sterker. Buiten dit zijn er wel veel veranderingen dit seizoen. Ryan werkt op het hoofdkantoor, Jim en Pam hebben dan eindelijk een relatie (wel jammer ergens dat je hun date waar vorig seizoen mee eindigde niet getoond werd), Andy en Angela krijgen een relatie (en Dwight is bijzonder jaloers en afgunstig) en Toby vertrekt.

Er valt voldoende te lachen dit seizoen, zeker de bijrollen van Creed en Stanley blijven erg geestig, maar niet elke aflevering slaat even goed aan. Het etentje bij Michael en Jan thuis is ergens pijnlijk grappig, maar duurt ook veel te lang en begint daarmee te storen. Ook vind ik de rol van Ryan niet meer leuk, nu hij wat machtiger is met zijn nieuwe functie. Hij was leuker als salesmedewerker toen hij een beetje het ongewenste slachtoffer van Michael was. Alsnog een prima seizoen, maar wel iets minder dan de vorige edities.