ad
  • 8.087.878 stemmen

The Office - Seizoen 7 (2010-2011)

Show titel: The Office

Seizoenen: 9 seizoenen

Afleveringen: 26

Datum van release: donderdag 23 september 2010

The Office

Afleveringen Seizoen 7 (2010-2011)

1. 1. Nepotism

Michael weigert om de nieuwe kantoorassistent te ontslaan, nadat iedereen heeft geklaagd over zijn slechte houding. Andy probeert cool over te komen als Erin interesse in een andere man toont.

2. 2. Counseling

Het hoofdkantoor dwingt Michael om samen te werken met Toby. Dwight wil wraak nemen op het winkelcentrum nadat een winkeleigenaar hem af heeft gesnauwd.

3. 3. Andy's Play

Andy nodigt alle collega's van kantoor uit voor zijn theaterproductie Sweeney Todd in de hoop dat Erin er ook zal zijn. Michael probeert zijn jaloezie opzij te zetten en van het optreden te genieten, terwijl Jim en Pam te maken hebben met hun incompetente oppasser.

4. 4. Sex Ed

Michael denkt dat hij herpes heeft en benadert zijn exen, inclusief Jan en Holly. Andy probeert in te spelen op de sociale kant van Erin door een seksuele voorlichting te houden voor het kantoorpersoneel.

5. 5. The Sting

Wanneer een rivaliserende verkoper een klant van Dunder Mifflin steelt, proberen Michael, Jim en Dwight om zijn verkoopgeheimen te ontdekken. Andy beslist dat hij een band gaat starten, nadat hij heeft gezien dat een oude studievriend een succesvolle muziekcarrière heeft.

6. 6. Costume Contest

Wanneer Darryl een goed zakelijk idee heeft, wordt Michael daar gek van. Iedereen in het kantoor is in een competitieve bui als de Halloween kostuumwedstrijd begint.

7. 7. Christening

Pam en Jim bereiden zich voor op de doop van Cece. Als Cece vermist is, vreest Jim dat Angela haar mee heeft genomen.

8. 8. Viewing Party

Een verbannen Michael doet er alles aan om Gabe's feestje te saboteren, terwijl Angela seks eist van Dwight.

9. 9. WUPHF.com

Michael probeert het bedrijf van Ryan te redden door medewerkers aan te moedigen om te investeren. Ondertussen heeft Dwight grote plannen voor het kantoor met Thanksgiving.

10. 10. China

Nadat Michael een artikel heeft gelezen over de groeiende wereldmacht van China, bepaalt hij dat China tegen moet worden gehouden voordat ze Amerika over hebben genomen. Iedereen op het kantoor klaagt over de bouwnormen van het gebouw en Pam dreigt dat Dunder Mifflin naar een ander gebouw vertrekt.

11. 11. Classy Christmas (1)

Michael kan niet gelukkiger zijn als Toby zich af moet melden, waarna het hoofdkantoor Holly Flax stuurt om hem te vervangen. Pam wordt gedwongen een tweede kerstfeest te organiseren als Michael heeft bepaald dat hij het feest wil op de dag dat Holly terugkeert naar Scranton. Jim heeft spijt dat hij een sneeuwballengevecht met Dwight heeft geaccepteerd.

12. 12. Classy Christmas (2)

13. 13. Ultimatum

Michael is bezig met zichzelf voor te bereiden op het goede of slechte nieuws van Holly en haar vriend. In een poging om een geweldige kantoormanager te zijn, beslist Pam om een mededelingenbord op te hangen zodat iedereen een nieuwjaarsboodschap kan plaatsen.

14. 14. The Seminar

Holly en Michael veranderen Andy's zakencongres in een improvisatiewedstrijd. Erin en Gabe strijden tegen elkaar met een bordspel.

15. 15. The Search

Een noodtelefoontje van Helene dwingt Jim om Michael achter te laten bij het toilet van een tankstation, waarna Holly, Erin en Dwight proberen om hem te redden.

16. 16. PDA

Het personeel groeit behoorlijk onder Michael en Holly. Jim en Pam hebben spijt van een champagne-lunch.

17. 17. Threat Level Midnight

Michael toont zijn actiefilm Threat Level Midnight op kantoor nadat hij elf jaar bezig is geweest met schrijven, draaien en aanpassen van alles. De film toont Michael als agent Michael Scarn, Dwight als zijn hulpje en Jim als aartsvijand Goldenface.

18. 18. Todd Packer

De reizende verkoper Todd Packer komt langs op kantoor en zoekt een kantoorbaan. Maar er zijn twijfels of ze hem daar willen gezien zijn gedrag voorheen. Nadat hij computerproblemen heeft, confronteert Andy Pam om een nieuwe computer te krijgen.

19. 19. Garage Sale

Het kantoor houdt een garageverkoop in het magazijn. Michael beslist dat hij Holly een aanzoek doet en denkt na over hoe hij dit het beste kan doen.

20. 20. Training Day

Iedereen hoopt een goede eerste indruk op de nieuwe manager Deangelo Vickers te maken. Andy ontdekt dat hij ongemakkelijk als een typetje neer wordt gezet, terwijl Jim en Pam bang zijn te sterk over te komen. Alleen Dwight is lyrisch over de nieuwe leider.

21. 21. Michael's Last Dundies

Michael traint Deangelo om zijn taak over te nemen om de Dundie Awards te organiseren, terwijl Erin het moeilijk heeft met haar afkeer voor haar vriend Gabe.

22. 22. Goodbye, Michael

Michael wil een drama-vrije laatste werkdag hebben voordat hij naar Colorado vertrekt. Ondertussen zijn Deangelo en Andy bezig om de grootste klanten van Michael te behouden.

23. 23. The Inner Circle

Wanneer duidelijk wordt dat Deangelo favorieten heeft, is zijn stijl van delegeren ontdekt.

24. 24. Dwight K. Schrute, (Acting) Manager

Dwight neemt de leiding op kantoor en legt direct zijn wil op aan het personeel. Gabe hoopt dat Erin weer bij hem terug komt.

25. 25. Search Committee (1)

Deangelo's nieuwe vervanger wordt gezocht via een zoekproces dat wordt aangestuurd door Jim.

26. 26. Search Committee (2)

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Het zevende seizoen is natuurlijk het seizoen dat de grootste verandering van de hele serie toont. Het vertrek van Steve Carell als Michael Scott uit de serie. Carell was natuurlijk 7 seizoenen lang de grote hoofdpersoon, maar had andere plannen en vertrok. Michael volgde zijn geliefde Holly en liet iedereen achter. Nou vond ik Holly sowieso een enorm irritant personage in de serie, dus ik zal haar niet missen. Michael wel. Jammer, want in de afleveringen die daarna volgden werd al snel duidelijk dat niemand die leegte op zou kunnen gaan vullen. Dat waren rommelige afleveringen waar men zoekende was. Op zich ook wel vreemd dat ze dat vertrek niet gewoon als seizoensfinale hadden gedaan, wat veel passender en ook logischer was geweest.

Sowieso merk je wel dat de lucht een beetje uit de serie verdween, ook de afleveringen met Michael halen al een tijdje niet meer het niveau van de topafleveringen. Ik vind de overname van Dunder-Mifflin nog steeds jammer, mis daardoor de personages van het hoofdkantoor. Ook de nieuwe cast is nog steeds een beetje onwennig en de relatie Andy-Erin blijft gewoon een flauwe rip-off van Jim-Pam toen zij nog receptioniste was. Daardoor voelt de serie een beetje als een herhaling aan. Wel jammer dat Dwight al na 1 aflevering weg moest als nieuwe manager. Dat had nou juist wel een leuke nieuwe verhaallijn kunnen worden. Echte hilarische afleveringen kom ik ook niet meer tegen, bijvoorbeeld met Jim-Dwight pranks. Sowieso is de humor een beetje richting de over de top gaande slapstick gegaan. Al vond ik bv Michael's Last Dundies nog wel erg geestig, net als de Classy Christmas dubbelaflevering met Jim die een sneeuwbal gooiende Dwight die geen grenzen meer heeft achter zich aan kreeg.

Nog altijd is The Office prima te kijken, maar als dit het slotseizoen was geweest, had ik het ook goed gevonden.

(Kleine) 3,5*