ad
  • 8.077.187 stemmen

The Office - Seizoen 8 (2011-2012)

Show titel: The Office

Seizoenen: 9 seizoenen

Afleveringen: 24

Datum van release: donderdag 22 september 2011

The Office

Afleveringen Seizoen 8 (2011-2012)

1. 1. The List

Robert California komt voor de eerste keer als directeur langs en laat een mysterieuze lijst achter met een streep door het midden en iedere medewerker van het kantoor aan een van beide kanten. De medewerkers vragen zich af wat dit betekent.

2. 2. The Incentive

Robert daagt de medewerkers uit om hun verkopen te verdubbelen. Pam krijgt een onwaarschijnlijke vriendin die ook nog eens zwanger is.

3. 3. Lotto

Het gehele magazijnpersoneel stopt nadat ze de lotto hebben gewonnen, waardoor Andy en Darryl nieuw personeel moeten zoeken. Ondertussen krijgen diverse kantoormedewerkers een voorproefje van het werken in het magazijn.

4. 4. Garden Party

Andy probeert indruk op Robert California te maken door een tuinfeest te organiseren bij de Schrute boerderij. De ouders en broer van Andy komt ook langs op het feest, maar daar voelt hij zich erg ongemakkelijk door.

5. 5. Spooked

Erin probeert een eng, kinderloos Halloween-feest te organiseren met de hulp van Gabe. Dwight raakt bevriend met de zoon van Robert en Pim discussieert met Jim over het bestaan van spoken. Ondertussen probeert Robert uit te vinden wat ieders grootste angst is.

6. 6. Doomsday

Dwight installeert een onheilsapparaat dat ervoor zorgt dat medewerkers ontslagen worden als ze teveel fouten maken om de efficiency te verbeteren.

7. 7. Pam's Replacement

Pam werkt een tijdelijke medewerker in die haar moet vervangen als ze er even niet is. Ze krijgt ondersteuning van Dwight als ze probeert aan te tonen dat Jim haar vervangster aantrekkelijk vind.

8. 8. Gettysburg

Andy beslist dat hij iedereen wil motiveren en inspireren door ze mee te nemen op een tocht naar Gettysburg. Sommige medewerkers van het kantoor blijven achter en Robert California vraagt hen om nieuwe grote ideeën voor de organisatie te benoemen.

9. 9. Mrs. California

Robert California neemt zijn vrouw mee naar kantoor om een baan voor haar te vinden. Ondertussen opent Dwight een sportschool in het gebouw.

10. 10. Christmas Wishes

Andy probeert om van deze kerst de beste ooit te maken door ieders kerstwens toe te kennen. Ondertussen probeert Robert California zijn zorgen weg te drinken op het kerstfeest.

11. 11. Trivia

Vastberaden om bij de onderste regionen van de verkoop weg te komen en deze te verbeteren, bedenkt Andy een wijze om dit voor elkaar te krijgen. Dwight verkent mogelijkheden buiten het bedrijf.

12. 12. Pool Party

Nadat Robert beslist heeft om zijn vrijstaande woning te verkopen na de scheiding benoemt Kevin dat er een zwembadfeest op kantoor moet komen. Erin probeert Andy jaloers te maken door met Dwight te flirten. Robert geeft iedereen een rondleiding door zijn enorme woning.

13. 13. Jury Duty

Jim komt terug van zijn taak om zitting in de jury bij een rechtszaak te nemen, maar krijgt te maken met lastige vragen van Dwight over de details van de zaak. Ondertussen verwelkomen Angelo en haar senator hun baby.

14. 14. Special Project

Dwight krijgt een speciale opdracht bij Sabre's hoofdkantoor in Florida. Als gevolg moeten hij en Andy bepalen welke medewerkers van Scranton zich bij hun mogen voegen. Ondertussen keert Pam terug van haar verlof.

15. 15. Tallahassee

Dwight komt in Tallahassee aan met zijn team en probeert de baas van Sabre's speciale project voor zich te winnen. Ondertussen valt Andy bij Scranton in bij de receptie en vermaakt zichzelf.

16. 16. After Hours

Een machtsspel ontrafelt zich in Tallahassee wanneer Dwight en Todd Packer strijden om Nellie's vice-president te worden. Ondertussen ontvangt Jim een ongewenste bezoeker en dwingt Andy de Scranton medewerkers om over te werken.

17. 17. Test the Store

De groep die actief in Florida bezig is, is daar bijna klaar mee. Dwight bereid een theatrale presentatie voor in zijn poging om indruk op Nellie te maken. Ondertussen arriveert Andy met een rood gezicht op het werk door een beschamende verwonding.

18. 18. Last Day in Florida

Jim helpt Dwight als Robert zijn plan voor de Sabre winkel af zit te kraken. Andy ontdekt dat Erin niet van plan is om terug naar Scranton te keren.

19. 19. Get the Girl

Andy neemt een enorme beslissing en gaat een rondtocht maken in de naam van de liefde. Ondertussen arriveert Nellie bij het kantoor om beslag te leggen op de functie van de manager.

20. 20. Welcome Party

Robert California dwingt het kantoor om een welkomstfeestje voor Nellie te organiseren, maar de feestcommissie werkt dit tegen. Ondertussen helpt Erin Andy om een manier te vinden hoe hij het uit kan maken met Jessica.

21. 21. Angry Andy

Andy keert terug naar kantoor en ziet Nellie in zijn managersstoel zitten. Ondertussen heeft Kelly het lastig om te kiezen tussen Ryan en een nieuwe man.

22. 22. Fundraiser

De werkloze Andy verpest een liefdadigheidsavond voor de senator en eindigt met het adopteren van twaalf gehandicapte honden. Dwight ontdekt dat een veiling winnen betekent dat je geld kwijt raakt. Darryl leert Nellie hoe ze een taco moet eten.

23. 23. Turf War

Andy neemt een pauze van het flamberen van kersten en het bedenken van rock-opera's en plant zijn comeback bij Dunder Mifflin. Als Robert in dronken toestand een nabijgelegen zaak sluit, werken Jim en Dwight samen om een verkoper weg te werken van Scrantons lelijke zusterstad.

24. 24. Free Family Portrait Studio

Dwight maakt gratis familieportretten en dankzij een gestolen luier komt er een achtervolging op hoge snelheid. Met de hulp van David Wallace gaat Andy incognito om zijn baan terug te krijgen. Een nieuw zakenvoorstel ontstaat voor Robert California.

scorsese

Het vertrek van Steve Carell is een gemis, maar er zijn nog meer dan genoeg leuke afleveringen. De interactie tussen Dwight en Jim blijft altijd hilarisch. Misschien iets minder dan de vorige seizoenen met Steve Carell, maar nog net 4.0 sterren.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Het is een taaie klus om dit seizoen door te komen zeg. De afwezigheid van Steve Carell als Michael Scott doet zich enorm voelen, want alle nieuwe ideeën voor dit seizoen zijn vreselijk slecht. Andy is al een redelijk irritant figuur, maar als baas is er helemaal niks meer aan. Zijn love story rondom Erin is al een paar seizoenen bezig en weet nog steeds niet te boeien. Het blijft een lamme rip off van de Jim-Pam kantoor-romance die wel geslaagd was. Erin is ook gewoon helemaal niet leuk aangezien ze constant aan overacting doet of omdat verhaallijnen wel heel onrealistisch worden. Ze trekt plots in bij een oud omaatje en neemt ontslag. Ja hoor. Verder introduceert de serie nieuwe mensen als Robert California (The Blacklist-ster James Spader doet dit) en Nellie Bertram, maar ik vind er gewoon niks aan. Zeker Nellie is echt zo niet op haar plaats in de serie. Het schrijfwerk hoe ze bij Dunder-Mifflin op kantoor komt te werken slaat ook nergens op.

Wat houden we nog wel over dan? Het is dat vaste personeelsleden als Jim, Dwight, Stanley en Creed nog gewoon lachen zijn, anders was het echt afzien geweest. Rainn Wilson blijft wel echt fantastisch als Dwight, die gewoon door blijft gaan met absurde dingen doen en totaal tegen de gangbare normen en waarden in te gaan. Het zijn die weinige momenten die nog echt leuk zijn en weer even doen denken aan de gouden jaren van de serie. In seizoen 8 mis ik dat oude The Office gevoel gewoon een beetje. Had de focus lekker op de oude groep gelaten.

Eigenlijk had ik er een kleine voldoende voor over, maar nu ik mijn verhaal zo lees zou dat eigenlijk veel te aardig zijn. En dus geef ik er een onvoldoende aan. Het is kijkbaar, maar daar is alles ook mee gezegd.

avatar van grovonion

grovonion

• 2051 stemmen

Toen ik de Office reeks in 2005 tot en met het einde aan het volgen was is me nooit opgevallen hoe veel slechter dit 8ste sezoen wel niet is. Ik vermoed dat ik toen gewoon blij was dat een van mijn lievelingsseries een vervolg kreeg. Maar o, wat is dit idd een heel stukje minder.

avatar van richiedoom

richiedoom

Ik ben nu 7 afleveringen onderweg in dit seizoen maar echt, ik lach me nog steeds kapot. Ik begrijp de kritiek dan ook niet zo goed. Natuurlijk is het jammer dat Steve Carell weg is, maar er zijn nog zó veel leuke personages over dat het gemis wat mij betreft prima wordt opgevangen. Andy vond ik vanaf het begin al een leuk personage en de nieuwe baas, James Spader als Robert California, vind ik een heerlijk arrogante eikel.

Ik ben het dan ook niet eens met de kritiek hier, maar smaken verschillen!