Mijn Series +

The Office - Seizoen 5 (2008-2009)

Alternatieve titels: The Office US | The Office: An American Workplace

ontwikkeld door Ricky Gervais en Stephen Merchant
met Steve Carell, Rainn Wilson en John Krasinski

Een mockumentary over een groep kantoormedewerkers bij Dunder-Mifflin Paper Company in Scranton, Pennsylvania. Baas Michael Scott probeert, op zijn eigen manier, alles draaiende te houden. Hij krijgt van het hoofdkantoor te horen dat hij moet gaan inkrimpen, maar heeft het hier heel moeilijk mee en probeert dit uit te stellen. Zijn assistent Dwight denkt dat hij het voor het zeggen heeft en hoopt op promotie. Verder zijn er romances, fraude en gebeuren er de nodige ongevallen. Dit is een remake van de Britse versie.

1. Weight Loss
  24. Casual Friday
  25. Cafe Disco
  26. Company Picnic
avatar van The Oceanic Six
Ook in seizoen 5 een hoop gebeurtenissen, zoals het einde van de relatie van Michael en Jan (gelukkig, was niet veel aan) waarna hij een korte relatie met Holly krijgt, een tijdelijke nieuwe baas in de naam van Idris Elba die het vooral Michael en Jim erg lastig maakt (kon ik wel om lachen) en het vertrek van Michael die zijn eigen Michael Scott Paper Company opgericht heeft en de toko samen met Pam en Ryan runt en hiermee Dunder Mifflin in de verlegenheid brengt. Amusant, maar niet al te geloofwaardig subplotje die ook weer vrij snel voorbij is. Het levert alles bij elkaar wel weer genoeg leuke afleveringen op. Het eindigt ook nog met een cliffhanger waarin Pam zwanger blijkt te zijn. Ik blijf haar zo schattig vinden. Maar zwangerschappen zijn nooit een verrijking voor sitcoms, dus een beetje zonde is het wel. Maar wederom een behoorlijk goed seizoen.