• 8.985.232 stemmen

The Office - Seizoen 4 (2007-2008)

Alternatieve titels: The Office US, The Office: An American Workplace

Ontwikkeld door: Ricky Gervais en Stephen Merchant

Met: Steve Carell, Rainn Wilson en John Krasinski

Datum van release: donderdag 27 september 2007

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot The Office

Een mockumentary over een groep kantoormedewerkers bij Dunder-Mifflin Paper Company in Scranton, Pennsylvania. Baas Michael Scott probeert, op zijn eigen manier, alles draaiende te houden. Hij krijgt van het hoofdkantoor te horen dat hij moet gaan inkrimpen, maar heeft het hier heel moeilijk mee en probeert dit uit te stellen. Zijn assistent Dwight denkt dat hij het voor het zeggen heeft en hoopt op promotie. Verder zijn er romances, fraude en gebeuren er de nodige ongevallen. Dit is een remake van de Britse versie.

Afleveringen Seizoen 4 (2007-2008)

1. 1. Fun Run (1)

27 september 2007 (20 minuten)

Michael organiseert een 'Fun Run' sponsorloop, maar een vreemd ongeluk maakt hem bijgelovig. Jim en Pam ontdekken hun nieuwe romance en Dwight en Angela vervolgen de hunne.

2. 2. Fun Run (2)

27 september 2007 (20 minuten)

3. 3. Dunder Mifflin Infinity (1)

4 oktober 2007 (20 minuten)

Ryan keert terug naar zijn oude plek en is van plan nieuwe snufjes op kantoor te introduceren. Michael en Dwight proberen aan hem te bewijzen dat een persoonlijk tintje belangrijker is dan technologie. Ondertussen vertellen Jim en Pam op kantoor dat ze een relatie hebben.

4. 4. Dunder Mifflin Infinity (2)

4 oktober 2007 (20 minuten)

Ryan vervolgt zijn plan door een nieuwe website te introduceren. Michael maakt zich zorgen. Kelly probeert Ryan opnieuw voor zich te winnen en Angela is boos op Dwight.

5. 5. Launch Party (1)

11 oktober 2007 (20 minuten)

De nieuwe website wordt gelanceerd. Angela en de feestcommissie plannen een feestje. Dwight probeert het op te nemen tegen de site door veel te verkopen.

6. 6. Launch Party (2)

11 oktober 2007 (20 minuten)

7. 7. Money (1)

18 oktober 2007 (20 minuten)

Michael raakt in de schulden wanneer Jan zijn appartement renoveert. Hij probeert bij iedereen geld te lenen. Ondertussen brengen Jim en Pam de nacht door op Dwight's boerderij.

8. 8. Money (2)

18 oktober 2007 (20 minuten)

9. 9. Local Ad

25 oktober 2007 (20 minuten)

Dunder-Mifflin besluit een advertentie te produceren, maar Michael steekt hier een stokje voor. Dwight onderzoekt ondertussen 'Second Life', een website waarin hij zich in een virtuele wereld beweegt.

10. 10. Branch Wars

1 november 2007 (20 minuten)

Karen is nu regiomanager in Utica en probeert Stanley over te halen bij haar te komen werken. Michael protesteert.

11. 11. Survivor Man

8 november 2007 (20 minuten)

Michael gaat op survivalkamp in het bos. Op kantoor is een verjaardagsfeestje gaande.

12. 12. The Deposition

15 november 2007 (20 minuten)

Jan spant een proces aan tegen Dunder-Mifflin en Michael wordt aangewezen als getuige. Darryl en Jim spelen een tafeltennistoernooi.

13. 13. Dinner Party

10 april 2008 (20 minuten)

Jim en Pam gaan noodgedwongen met Michael en Jan mee uit eten. Het wordt al snel ingewikkeld wanneer Andy en Angela ook worden uitgenodigd en Dwight's jaloezie het overneemt.

14. 14. Chair Model

17 april 2008 (20 minuten)

Michael heeft het gevoel dat hij bij Jan weg moet gaan. Kevin en Andy voeren strijd om parkeerplekken.

15. 15. Night Out

24 april 2008 (20 minuten)

Michael en Dwight verrassen Ryan wanneer ze naar New York komen om met hem uit te gaan. In Scranton moeten de medewerkers op zaterdag werken aan de nieuwe website. Jim komt met een plan.

16. 16. Did I Stutter?

1 mei 2008 (20 minuten)

Stanley valt uit tegen Michael tijdens een vergadering. Toby probeert Michael te overtuigen dat Stanley gestraft moet worden. Dwight koopt Andy's auto. Pam moet een oude bril dragen in plaats van haar lenzen.

17. 17. Job Fair

8 mei 2008 (20 minuten)

Michael probeert een stagiair te vinden. Jim, Andy en Kevin gaan golfen om een klant te winnen.

18. 18. Goodbye, Toby (1)

15 mei 2008 (20 minuten)

Toby verlaat Dunder-Mifflin en Michael plant van pure vreugde een afscheidsfeestje. Angela weigert te helpen, dus Michael vraagt Phyllis. Dwight en Meredith pesten Holly, een nieuwe HR-leidinggevende.

19. 19. Goodbye, Toby (2)

15 mei 2008 (20 minuten)

Seizoen 4 kenmerkt zich met een aantal dubbelafleveringen in het eerste gedeelte van het seizoen. Ondanks dat ze best leuk zijn, had dit voor mij niet meteen gehoeven. De kortere formats vind ik eigenlijk sterker. Buiten dit zijn er wel veel veranderingen dit seizoen. Ryan werkt op het hoofdkantoor, Jim en Pam hebben dan eindelijk een relatie (wel jammer ergens dat je hun date waar vorig seizoen mee eindigde niet getoond werd), Andy en Angela krijgen een relatie (en Dwight is bijzonder jaloers en afgunstig) en Toby vertrekt.

Er valt voldoende te lachen dit seizoen, zeker de bijrollen van Creed en Stanley blijven erg geestig, maar niet elke aflevering slaat even goed aan. Het etentje bij Michael en Jan thuis is ergens pijnlijk grappig, maar duurt ook veel te lang en begint daarmee te storen. Ook vind ik de rol van Ryan niet meer leuk, nu hij wat machtiger is met zijn nieuwe functie. Hij was leuker als salesmedewerker toen hij een beetje het ongewenste slachtoffer van Michael was. Alsnog een prima seizoen, maar wel iets minder dan de vorige edities.

Iets minder dan de voorgaande twee seizoenen, maar nog steeds erg grappig. Zoals hierboven al vermeld is, waren de vele dubbelafleveringen niet per se nodig geweest. Daarentegen vond ik de karakterontwikkeling van Ryan juist wel grappig gevonden. Michael was dit seizoen erg in vorm, Dwight heb ik grappiger gezien. Benieuwd naar het volgende seizoen.

Blij dat deze reeks op Netflix staat. Tig jaar geleden heb ik de eerste 3 seizoenen gezien, maar nu eindelijk tijd voor seizoen 4. En 't is weer lachen. Alleen de langere speelduur werkt niet helemaal in het voordeel. Werkt beter in kortere episodes.

avatar van Joeri77DB

Joeri77DB

Zit nu in de eerste aflevering seizoen 4 en ik lach me kapot, ijzersterke grappen : what, you've thrown Daryl out of the window? You shot Dwight ? En how did Sprinkles looked like? Really dead, just, like a dead cat...genieten , ben weer verder kijken !