• 8.985.339 stemmen

Lost in Space - Seizoen 1 (2018)

Show titel: Lost in Space

Ontwikkeld door: Matt Sazama, Burk Sharpless, Irwin Allen, Matt Sazama, Burk Sharpless en Irwin Allen

Met: Toby Stephens, Molly Parker en Ignacio Serricchio

Datum van release: vrijdag 13 april 2018

Plot Lost in Space

In het jaar 2046 ontdekt de familie Robinson met het ruimteschip Jupiter 2 een scheur in de ruimtetijd en storten neer op een onbekende planeet. Lichtjaren van de beoogde bestemming verwijderd moeten de Robinsons en andere kolonisten, die met hen zijn gestrand, strijden tegen een vreemde nieuwe buitenaardse omgeving, terwijl ze proberen de planeet te verlaten.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Impact

13 april 2018 (1 uur en 03 minuten)

In de verre toekomst gaat een familie aan boord van een sterrenschip om zich te vestigen op een andere wereld. Wanneer zich een incident voordoet, raken ze uit koers en verdwalen ze in de ruimte. De familie Robinson probeert nu haar weg terug naar de aarde te vinden.

2. 2. Diamonds in the Sky

13 april 2018 (56 minuten)

Een andere crash brengt meer reizigers naar de planeet, terwijl de Robinsons hun schip proberen te redden met de hulp van een mysterieuze nieuwe metgezel

3. 3. Infestation

13 april 2018 (55 minuten)

Flashbacks bieden inzicht in het verleden van dr. Smith. Er dreigt nieuw gevaar voor de Robinsons wanneer de brandstofvoorraad van het schip snel begint af te nemen.

4. 4. The Robinsons Were Here

13 april 2018 (1 uur)

De Robinsons leggen contact met een andere familie van overlevenden. Will probeert zijn vriend te beschermen als Judy ontdekt wat er is gebeurd aan boord van de Resolute.

5. 5. Transmission

13 april 2018 (48 minuten)

Terwijl het team een toren bouwt om de Resolute te contacteren, onderzoekt Maureen een planetaire anomalie en bereidt Will zich voor op een lastig gesprek met zijn vader.

6. 6. Eulogy

13 april 2018 (1 uur en 05 minuten)

Maureen twijfelt of ze zal vertellen wat ze heeft gezien in de lucht. Don leidt een missie om brandstof te vinden. De robot zorgt voor spanningen binnen de groep.

7. 7. Pressurized

13 april 2018 (52 minuten)

Terwijl dr. Smith verdergaat met een geheim project, zorgt seismische activiteit voor chaos op de planeet en komen twee teams voor onmogelijke keuzes te staan.

8. 8. Trajectory

13 april 2018 (57 minuten)

Maureen vindt een oplossing voor het brandstofprobleem, maar de uitvoering van haar plan blijkt moeilijker dan verwacht. Dr. Smith realiseert zich dat ze is ontmaskerd.

9. 9. Resurrection

13 april 2018 (47 minuten)

Judy gaat op zoek naar Maureen, terwijl Will en Penny een expeditie naar de grotten leiden. Dr. Smith heeft een nieuw ontsnappingsplan.

10. 10. Danger, Will Robinson

13 april 2018 (51 minuten)

Het vertrek van de Resolute komt naderbij en voor de Robinsons is het een race tegen de klok om van de planeet, en van dr. Smith, af te komen.

avatar van Roderix

Roderix

Een paar afleveringen gezien, en inderdaad begon redelijk goed maar nu verder gekeken, niet veel aan zelfs behoorlijk kinderachtig en de vertolkingen zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

Matige special effects, als je daar nog over kan spreken, en een decor die doet denken aan Star trek uit de jaren 70.

Dus voor mij niet interessant.

avatar van Nosferu_mm

Nosferu_mm

De eerste 2 - 3 afleveringen waren nog wel te doen. Maar wat al eerder gezegd is, Parker Posey verpest echt voor mij de totale serie. Een slecht geschreven rol en zeer slecht geacteerd. Ik irriteer me er enorm aan. Ik ga het seizoen wel afkijken, maar hoop eigenlijk elke aflevering dat zij dood gaat, dan is de serie wel vol te houden...

Een vrij teleurstellend seizoen. Ik begon een maand geleden met kijken en vergeleek de pilot met die van The Walking Dead. Een goede focus op de belangrijkste personages en de kwaliteit straalde er vanaf. Helaas volgde de rest van het seizoen ook de Walking Dead formule. Eindeloze problemen die ontstaan en geforceerde gesprekken tussen hoofdrolspelers. Het maakte de serie behoorlijk saai, hoewel er ook genoeg spannende momenten in zaten, zoals de laatste minuut van de achtste aflevering.

In de personages zat ook veel verschil. Tienerdochter Penny en voornamelijk slechterik Dr. Smith waren erg vervelend geschreven en het acteerwerk hielp daar ook niet bij. Als een personage nu al zo erg gehaat wordt, ben ik benieuwd hoe de schrijvers Dr. Smith volgend seizoen gaan behandelen.

avatar van WB

WB

De serie begon sterk met de eerste twee afleveringen. Halverwege zwakt het af en tegen het einde klimt het weer uit het dal. Moet zeggen dat ik de serie behoorlijk braaf vond, vol clichés, af en toe bijna Disney-achtig. Heb er dus ook even over gedaan voor ik weer zin had om 'm af te kijken. Acteerwerk niet heel sterk, bepaalde acteurs (karakters) zelfs behoorlijk irritant (Dr. Smith), maar wel mooie beelden en decors. Computereffecten waren prima, in tegenstelling wat ik af en toe hierboven lees. Uiteindelijk gisteren afgekeken en ben toch weer stiekem benieuwd naar seizoen 2.