• 8.985.774 stemmen

Lost in Space - Seizoen 1 (2018)

Show titel: Lost in Space

Ontwikkeld door: Matt Sazama, Burk Sharpless, Irwin Allen, Matt Sazama, Burk Sharpless en Irwin Allen

Met: Toby Stephens, Molly Parker en Ignacio Serricchio

Datum van release: vrijdag 13 april 2018

Plot Lost in Space

In het jaar 2046 ontdekt de familie Robinson met het ruimteschip Jupiter 2 een scheur in de ruimtetijd en storten neer op een onbekende planeet. Lichtjaren van de beoogde bestemming verwijderd moeten de Robinsons en andere kolonisten, die met hen zijn gestrand, strijden tegen een vreemde nieuwe buitenaardse omgeving, terwijl ze proberen de planeet te verlaten.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Impact

13 april 2018 (1 uur en 03 minuten)

In de verre toekomst gaat een familie aan boord van een sterrenschip om zich te vestigen op een andere wereld. Wanneer zich een incident voordoet, raken ze uit koers en verdwalen ze in de ruimte. De familie Robinson probeert nu haar weg terug naar de aarde te vinden.

2. 2. Diamonds in the Sky

13 april 2018 (56 minuten)

Een andere crash brengt meer reizigers naar de planeet, terwijl de Robinsons hun schip proberen te redden met de hulp van een mysterieuze nieuwe metgezel

3. 3. Infestation

13 april 2018 (55 minuten)

Flashbacks bieden inzicht in het verleden van dr. Smith. Er dreigt nieuw gevaar voor de Robinsons wanneer de brandstofvoorraad van het schip snel begint af te nemen.

4. 4. The Robinsons Were Here

13 april 2018 (1 uur)

De Robinsons leggen contact met een andere familie van overlevenden. Will probeert zijn vriend te beschermen als Judy ontdekt wat er is gebeurd aan boord van de Resolute.

5. 5. Transmission

13 april 2018 (48 minuten)

Terwijl het team een toren bouwt om de Resolute te contacteren, onderzoekt Maureen een planetaire anomalie en bereidt Will zich voor op een lastig gesprek met zijn vader.

6. 6. Eulogy

13 april 2018 (1 uur en 05 minuten)

Maureen twijfelt of ze zal vertellen wat ze heeft gezien in de lucht. Don leidt een missie om brandstof te vinden. De robot zorgt voor spanningen binnen de groep.

7. 7. Pressurized

13 april 2018 (52 minuten)

Terwijl dr. Smith verdergaat met een geheim project, zorgt seismische activiteit voor chaos op de planeet en komen twee teams voor onmogelijke keuzes te staan.

8. 8. Trajectory

13 april 2018 (57 minuten)

Maureen vindt een oplossing voor het brandstofprobleem, maar de uitvoering van haar plan blijkt moeilijker dan verwacht. Dr. Smith realiseert zich dat ze is ontmaskerd.

9. 9. Resurrection

13 april 2018 (47 minuten)

Judy gaat op zoek naar Maureen, terwijl Will en Penny een expeditie naar de grotten leiden. Dr. Smith heeft een nieuw ontsnappingsplan.

10. 10. Danger, Will Robinson

13 april 2018 (51 minuten)

Het vertrek van de Resolute komt naderbij en voor de Robinsons is het een race tegen de klok om van de planeet, en van dr. Smith, af te komen.

Met Toby Stephens (Black Sails) en Molly Parker (House of Cards) in de hoofdrol. Vanaf 13 april te zien op Netflix.

WB

Trailer belooft heel wat. Ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Hier heb ik veel zin in.

Zojuist de eerste aflevering gezien en dit is een blijvertje. Bizar dat sets en cgi tegenwoordig in series ook al zo'n hoog niveau hebben. Ook leuk dat de eerste aflevering niet per se alle personages probeert te introduceren, en eerst de focus op het centrale gezin legt. Een beetje zoals The Walking Dead dat in de pilot deed.

De twee eerste episodes waren veelbelovend, geregisseerd door Neill Marshall. Daarna is het scenario toch wat flauwer en lijkt het op dat vlak richting series als 'Under the Dome' en dergelijke te gaan. Wat wil zeggen, veel rondlopen en tal van lussen zonder dat er eigenlijk veel gebeurd dat van belang is. Hopelijk komt er snel terug een ommezwaai in dat opzicht. Niet helemaal waar ik op hoopte, maar absoluut leuk tijdverdrijf. Ik verwachtte net iets meer avontuur en variatie. Nuja, van de robot ben ik sowieso al fan.

3 2 1 cut

Je zag dat idd al een beetje in de trailer. Spectaculair begin maar dan zie je vooral de karakters naar voren komen met verhaallijnen. Maar dat hoort bij vele series. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat ‘Netflix serie’ moe aan het worden ben. Ligt aan mij. Teveel geconsumeerd. En dan wordt het ‘meuk’.

horizons

Blargh. Die Parker Posey haalt de serie een vol punt naar beneden. Slecht acteren in een waardeloos geschreven rol.

avatar van Roderix

Roderix

Een paar afleveringen gezien, en inderdaad begon redelijk goed maar nu verder gekeken, niet veel aan zelfs behoorlijk kinderachtig en de vertolkingen zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

Matige special effects, als je daar nog over kan spreken, en een decor die doet denken aan Star trek uit de jaren 70.

Dus voor mij niet interessant.

horizons

...'t wordt met de scène meer en meer tenenkrommend met Posey.

3 2 1 cut

Ben gestopt na een aantal kijkbeurten. Vreemde sociale constructies en de huidige Amerikaanse Equality Soup vanuit Hollywood ligt er met dikke plakken zeer geforceerd bovenop. Het SF sausje verdween wel heel erg snel. En om dan toch in de culinaire hoek te blijven, ik kreeg er een vreemde nasmaak van.

Volgens mij ben ik de enige die hier wel enthousiast over is. Helaas nog niet alles gezien, dus ik wacht nog met stemmen.

WB

Nu zes afleveringen gezien. Het zwakt wel iets af in vergelijking met de eerste twee afleveringen, maar de setting blijft mooi. Mooie omgeving en prima effecten.

Ik kijk ook nog met plezier hoor, brawljeff. Alleen hoop ik dat er niet teveel zwakke vullertjes als episode 3 voorbij komen.

Met de opmerking van Nico, kan ik het echter helemaal niet eens zijn. Voor een TV-serie met dit budget zijn de effecten net opvallend kwalitatief, daar zijn zelfs de negatievere recensies het over eens. En ja, de omgevingen doen soms bewust denken aan 70s Star Trek, en dus aan de originele Lost in Space. Deze series waren destijds concurrenten van elkaar.

3 2 1 cut

Smaken verschillen natuurlijk en geniet absoluut van deze serie . Ligt ook een beetje aan mij want, zoals eerder al aangegeven, ik ben Netflix Serie Moe aan het worden. Kwantiteitsfactor.

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Ik heb nu 6 afleveringen gezien van deze reboot versie van het origineel uit de jaren 60 en ik vind deze serie tot nu toe goed. Het is geen hoogvlieger en het verhaal bevat enkele plotgaten, maar hij is te doen. De cast speelt prima en de CGI is mooi gedaan, al met al een leuke serie om te zien de makers zijn al met seizoen 2 bezig dus we kunnen er meer van genieten ik zeg veel kijk plezier.

avatar van larsk0

larsk0

Heel matig en saai.

horizons

Het beste zijn de laatste circa vijftien secondes.

Toch heel wisselend in kwaliteit. Alfevering 5 en 6 vond ik weer in stijgende lijn gaan en onverwacht goed.

Aflevering 7 was weer een 'filler', helaas. Maar daarna was het een pak beter tot en met het einde. Qua budget en doelpubliek is 'Lost in Space' iets dat moet concurreren met dingen als 'Under the Dome', 'Zoo', 'Revolution', 'The 100', ... En dan steekt dit er naar mijn mening toch met kop en schouders bovenuit. Want geen van die andere shows heb ik met volle 'goesting' uitgegeken, laat staan meerdere seizoenen volgehouden, wegens matig. De kwalitatievere afleveringen maken dat ik dat bij 'Lost in Space' wél kon, meer nog, ik vond het merendeel bijzonder fijn tijdverdrijf. Een halfje erbij uit sympathie. Dit is typisch iets dat ik als 12-jarige (ook al een eeuwigheid geleden) 's zondags samen met mijn vader zou bekeken hebben. Razend benieuwd naar wat nu volgt ... Danger, Will Robinson!

avatar van Nosferu_mm

Nosferu_mm

De eerste 2 - 3 afleveringen waren nog wel te doen. Maar wat al eerder gezegd is, Parker Posey verpest echt voor mij de totale serie. Een slecht geschreven rol en zeer slecht geacteerd. Ik irriteer me er enorm aan. Ik ga het seizoen wel afkijken, maar hoop eigenlijk elke aflevering dat zij dood gaat, dan is de serie wel vol te houden...

Een vrij teleurstellend seizoen. Ik begon een maand geleden met kijken en vergeleek de pilot met die van The Walking Dead. Een goede focus op de belangrijkste personages en de kwaliteit straalde er vanaf. Helaas volgde de rest van het seizoen ook de Walking Dead formule. Eindeloze problemen die ontstaan en geforceerde gesprekken tussen hoofdrolspelers. Het maakte de serie behoorlijk saai, hoewel er ook genoeg spannende momenten in zaten, zoals de laatste minuut van de achtste aflevering.

In de personages zat ook veel verschil. Tienerdochter Penny en voornamelijk slechterik Dr. Smith waren erg vervelend geschreven en het acteerwerk hielp daar ook niet bij. Als een personage nu al zo erg gehaat wordt, ben ik benieuwd hoe de schrijvers Dr. Smith volgend seizoen gaan behandelen.

avatar van renzoroy_mm

zojuist verlengd voor een 2e seizoen

WB

De serie begon sterk met de eerste twee afleveringen. Halverwege zwakt het af en tegen het einde klimt het weer uit het dal. Moet zeggen dat ik de serie behoorlijk braaf vond, vol clichés, af en toe bijna Disney-achtig. Heb er dus ook even over gedaan voor ik weer zin had om 'm af te kijken. Acteerwerk niet heel sterk, bepaalde acteurs (karakters) zelfs behoorlijk irritant (Dr. Smith), maar wel mooie beelden en decors. Computereffecten waren prima, in tegenstelling wat ik af en toe hierboven lees. Uiteindelijk gisteren afgekeken en ben toch weer stiekem benieuwd naar seizoen 2.

Serie is denk ik gemaakt voor rond de twaalf jaar en daarom voor mijn 2.5 ster iets te zoet na me smaak.

avatar van pachag

pachag

Ik vond dit prima wegkijk materiaal. Het is inderdaad zo'n 'serie voor de hele familie' en het is lekker 'feelgood'. Er zaten wel wat momentjes bij die ik overdreven vond of onlogisch of te toevallig. Dat maakt het allemaal wat ongeloofwaardig.

De serie deed me af en toe denken aan Terra Nova. Ook die serie kreeg heel uiteenlopende reacties.

Ik houd er wel van. Niet teveel nadenken, maar gewoon leuke, gezellige, luchtige, niet al te moeilijke sci-fi.

Voor moeilijkere, meer volwassen sci-fi hebben we weer andere programma's.

Ik geef het een 3,5 en ben heel benieuwd naar seizoen 2.

avatar van Kramer_mm

Kramer_mm

Over vijftig jaar zullen weinig mensen de aandrang voelen om een remake te maken van déze serie, maar wie zich niet al te veel stoort aan weinig diepgang en de schaamteloze product placement voor lief neemt, heeft aan ‘Lost in Space’ een prima tijdverdrijf.
Zie hier mijn volledige recensie.

avatar van Karst

Karst

Poeh, dat was niet een gemakkelijke zit. Ongelofelijk domme serie. Zonder overdrijven zitten er in iedere aflevering minstens drie á vier momenten waarop de (oplettende) kijker zich afvraagt hoe ze dit nu toch verzonnen hebben en waarom er niemand het script leest en even aangeeft dat het nergens op slaat. De schrijvers zouden zich moeten schamen.

Daarnaast één van de meest vervelende karakters in de afgelopen tien jaar in een hoofdrol. De kinderen doen het eigenlijk best heel redelijk in vergelijking met de volwassenen. Ook de special effects zijn prima, duidelijk aandacht aan besteed. Wat mij betreft tillen aflevering 8, 9 en 10 de boel naar een vijf, anders was ik op een drie uitgekomen.