Mijn Series +

Lost in Space - Seizoen 2 (2019)

Sciencefiction

ontwikkeld door Matt Sazama, Burk Sharpless en Irwin Allen
met Toby Stephens, Molly Parker en Maxwell Jenkins

In het jaar 2046 ontdekt de familie Robinson met het ruimteschip Jupiter 2 een scheur in de ruimtetijd en storten neer op een onbekende planeet. Lichtjaren van de beoogde bestemming verwijderd moeten de Robinsons en andere kolonisten, die met hen zijn gestrand, strijden tegen een vreemde nieuwe buitenaardse omgeving, terwijl ze proberen de planeet te verlaten.

1. Shipwrecked
  8. Unknown
  9. Shell Game
  10. Ninety-Seven
avatar van Esteban
Bij het zien van de poster en trailer voelde ik zo'n enthousiasme binnenin, dat ik niet anders kan dan besluiten dat die robot wel degelijk mijn hart gestolen heeft. Ook al was seizoen 1 qua scenario alles behalve top, het was wel een zeer kwalitatieve productie. De special effects waren ook opvallend goed voor zo'n TV-serie. In een interview met de makers gelezen dat er, omwille van het succes, méér budget vrijgemaakt werd voor het tweede seizoen en ze de boel eindelijk helemaal konden open trekken. Benieuwd.

avatar van horizons
Opvallend beter dan seizoen 1.

avatar van Binge-Watcher
Ben ik serieus de enige die zich dood ergert aan het zwakke acteerwerk van met name Maxwell Jenkins?? En dan die tenenkrommend kinderachtige dialogen... Ugh. Hoe is het mogelijk dat dit seizoen een gemiddelde van 3.90 heeft, wat zien jullie er in wat ik niet zie?

Ik zie het nergens expliciet staan, maar dit moet bedoeld zijn voor de doelgroep 10 tot 12 jarigen, anders kan ik het niet verklaren.

avatar van Esteban
Dit is dan ook een serie die zich op de hele familie (vanaf 11 jaar ofzo) richt, in geen geval enkel en alleen op een volwassen publiek. En ik zie vooral een science fiction van verrassend hoge kwaliteit. Zeker wat die effecten betreft. Zelf heb ik gen 10 tot 12 jarige die meekijkt, maar Lost in Space brengt mij wel terug naar de zondagnamiddagen waarop ik als 11-jarige samen met vader naar cheesy science fiction series keek op TV. En dat is volgens mij dan ook een beetje de bedoeling. Het werkt ook gewoon. Die robot heeft mijn hart gestolen. Ik vind Maxwell Jenkins OK, zonder meer. Goed genoeg voor wat de serie vraagt in ieder geval. In het tweede seizoen heeft heeft hij wel veel minder scènes die verwondering en dergelijke meebrengen, daar kan hij minder mee doen, klopt.

Het tweede seizoen (helaas nog niet alles kunnen kijken) vind ik vooral op vlak van scenario beduidend beter dan het eerste, maar ik leef wel iets minder mee omdat de wisselwerking tussen de robot en de Robinsons minder aanwezig is. Dat vond ik één van de sterke punten van S1.

avatar van Binge-Watcher
Ik ben het volkomen eens met het 2e deel van je verhaal, het scenario is stukken beter en geloofwaardiger. Voor mij is dat icm de goede special effects het pluspunt.

Ik blijf het daarentegen echt te kinderachtig vinden, het is een beetje als een lilliputter die zich als reus voor wil doen..
Goed scenario /verhaal en special effects, belabberd kinderachtig acteerwerk en tenenkrommende dialogen.

Wat ik al zei, en jij beaamd, het zal voor der hele familie zijn van 10 tot 80. Maar mij te kinderachtig uitgewerkt.

Ieder zijn ding

avatar van Binge-Watcher
Een mooi voorbeeld is aflevering 9 rond de 13 minuten, Judy weet dat haar ouders op die gasplaneet zweven in onderhoudsmachines, ze zoekt haar familie waarna ze een nis in word getrokken door haar zus... In plaats van eerst in paniek te roepen dat hun ouders vast zitten op die planeet gaan ze uitgebreid lopen bakkeleien over die robot en het plan van Will. Nou sorry maar dat is gewoon een meer dan kinderachtig zwakke vertoning en daar zit de serie bomvol mee. Dat gaat er bij mij dus echt niet in.