• 8.985.805 stemmen

Comedians in Cars Getting Coffee - Seizoen 1 (2012)

Show titel: Comedians in Cars Getting Coffee

Ontwikkeld door: Jerry Seinfeld

Met: Jerry Seinfeld, Larry David en Ricky Gervais

Datum van release: donderdag 19 juli 2012

Eerst uitgezonden op: Crackle (Verenigde Staten)

Plot Comedians in Cars Getting Coffee

In Comedian in Cars Getting Coffee stapt Jerry Seinfeld telkens met een collega komiek (en soms een acteur of een president) in een van zijn vele klassieke auto’s, om ergens koffie te gaan drinken en verhalen uit te wisselen. Zo waren onder meer Ricky Gervais, Chris Rock, Steve Martin en Will Ferrell al te gast in de serie.

Afleveringen Seizoen 1 (2012)

1. 1. Larry David: Larry Eats a Pancake

19 juli 2012 (16 minuten)

Jerry Seinfeld en Larry David rijden rond in een Volkswagen Beetle uit 1952 naar John O'Groats in Los Angeles om wat koffie te gaan halen.

2. 2. Ricky Gervais: Mad Man in a Death Machine

2 augustus 2012 (13 minuten)

Jerry Seinfeld en Ricky Gervais rijden rond in een Austin-Healey 3000 naar het City Island Diner in City Island, New York om wat koffie te halen.

3. 3. Brian Regan: A Monkey and a Lava Lamp

9 augustus 2012 (15 minuten)

Jerry Seinfeld en Brian Regan rijden rond in een Dodge Challenger uit 1970 naar Rae's Diner in Santa Monica, Californië om wat koffie te halen.

4. 4. Alec Baldwin: Just a Lazy Shiftless Bastard

16 augustus 2012 (13 minuten)

Jerry Seinfeld en Alec Baldwin rijden rond in een Mercedes Benz 280 SL uit 1970 naar Fairway Market in New York City om wat koffie te halen.

5. 5. Joel Hodgson: A Taste of Hell From on High

23 augustus 2012 (11 minuten)

Jerry Seinfeld en Joel Hodgson rijden rond in een Volkswagen Karmann Ghia uit 1963 naar het Skylark Diner in Edison, New Jersey om wat koffie te halen.

6. 6. Bob Einstein: Unusable on the Internet

30 augustus 2012 (15 minuten)

Jerry Seinfeld en Bob Einstein rijden rond in een Mercedez Benz 300SEL 6.3 uit 1970 naar Jerry's Deli in Studio City, Californië en Nate 'n Al's in Beverly Hills, Californië om wat koffie te halen.

7. 7. Ted L. Nancy: You Don't Want to Offend a Cannibal

6 september 2012 (09 minuten)

Jerry Seinfeld en Barry Marden rijden rond in een Porsche 356 SC Cabriolet uit 1966 naar het Bendix Rider in Hasbrouck Heights, New Jersey om wat koffie te halen.

8. 8. Colin Quinn & Mario Joyner: I Hear Downton Abbey Is Pretty Good…

13 september 2012 (12 minuten)

Jerry Seinfeld en Colin Quin en Mario Joyner rijden in een Triumph TR6 uit 1976 naar het Fort Defiance Café in Brooklyn, New York om wat koffie te halen.

9. 9. Carl Reiner & Mel Brooks: I Want Sandwiches, I Want Chicken

20 september 2012 (17 minuten)

Jerry Seinfeld en Carl Reiner en Mel Brooks rijden rond in een Rolls Royce Silver Cloud II uit 1960 en een Porsche 911S uit 1970 naar Norm's Diner in Los Angeles, Californië om wat koffie te halen.

10. 10. Michael Richards: It's Bubbly Time, Jerry

27 september 2012 (18 minuten)

Jerry Seinfeld en Michael Richards rijden rond in een Volkswagen Bus uit 1962 naar The Malibu Kitchen in Malibu, Californië om wat koffie te halen.

11. 11. Christoph Waltz: Champagne, Cigars And Pancake Batter

12. 12. Tina Fey: Feces Are My Purview

13. 13. Aziz Ansari: It's Like Pushing A Building Off A Cliff

14. 14. Ricky Gervais: Madman In A Death Machine

15. 15. Seth Meyers: Really?!

16. 16. Norm Macdonald: A Rusty Car In The Rain

De serie die ooit begon als webserie is gekocht door Netflix en nieuwe afleveringen staan op het programma. Netflix heeft overigens, zoals zo vaak, een geheel eigen indeling van de seizoenen gemaakt.

Best lollig tijdverdrijf. Al was het maar vanwege de heel korte tijdsduur.

Niet alle gasten uiteraard even geslaagd.

Leuke show die zich lekker wegkijkt. De afleveringen zijn kort en vlot en wanneer de gasten lollig zijn, is het echt een plezier om naar te kijken. Helaas zijn lang niet alle gasten leuk waardoor dit seizoen op 3 sterren komt.

Leukste van het seizoen: Ricky Gervais / Alec Baldwin

Minst leuke van het seizoen: Michael Richards

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Ik ben hier net aan begonnen en wat flauw is: op Netflix krijg ik alleen afleveringen te zien met 'the usual suspects', komieken waarvan men aanneemt (neem ik aan) dat wij die wel kennen (hoewel ik Tina Fey niet kende). En ik treed Chris Rock bij: a three-star dinner with an asshole is a shitty meal, a hot-dog with a great person is a wonderful meal. Veel hangt dus af van de passagier.

Het is dus niet altijd, héél de tijd leuk. Ik zie ook net te veel close-ups van koffiemachines, de auto's… bwah, leuk, maar of ik nu veel over die auto moet weten… Ook wat te veel shots van Seinfeld en zijn gast die samen hard moeten lachen. Hoewel het bij Seinfeld meer een grijns is, want ik associeer dat net niet met hem. Hij is de dude die eigenlijk redelijk hard kan doorgaan wanneer heel zijn publiek in een deuk ligt, hij lijkt er altijd net iets boven te zitten.

Enfin… amusant, soms verrassend, soms grappig. Zo viel Baldwin me heel hard mee, ik wist niet eens dat die aan de basis een komiek was. Waltz was dan weer een miscast. Ook een wat troosteloze aflevering in een droevige IHOP. Die man is niet veel meer dan een grijns en veel verder kwam hij hier ook niet.

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Ik begin hier wel zin in te krijgen… één van de leukste items (als je op Netflix naadloos in de volgende aflevering rolt) is toch de spanning van: wie gaat het dit keer zijn? Norm McDonald! Nooit van gehoord en dat maakt me nieuwsgierig. Overigens toch wel grappig, deze man, die er wat pafferig uitziet… maar toch grappig. Die Kojak-immitatie… meermoet het soms niet zijn… 'She's a hooker!'.

En Seinfeld blijft ook grappig natuurlijk.

- You like hot sauce? (Seinfeld)

- I hate it!

- ???

- Well, you gotta try new things in life

- No, you don't!

Heerlijk.