Mijn Series +

Sorjonen - Seizoen 1 (2016)

Alternatieve titel: Bordertown

Finland / Frankrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Miikko Oikkonen
met Ville Virtanen, Matleena Kuusniemi en Anu Sinisalo

Detective Inspecteur Karl Sorjonen is één van de meest gerespecteerde officiers bij het Finse bureau. Wanneer zijn vrouw geneest van hersenkanker, besluit Sorjonen zijn familie te verhuizen naar een klein dorpje met de naam Lappeenranta. Dit dorpje grenst aan Rusland en is de perfecte locatie om een nieuw leven te beginnen. In de realiteit is het leven helemaal niet zo vredig in Lappeenranta. Moorden, verkrachtingen, kidnappings, prostitutie, drugshandel en hondengevechten zetten het leven van Karl Sorjonen voorgoed op zijn kop.

1. Nukkekoti Osa 1
  8. Nainen Järvessä Osa 1
  9. Nainen Järvessä Osa 2
  10. Loppupeli Osa 1
  11. Loppupeli Osa 2
Prima serie maar met te veel losse eindjes als het bij 1 seizoen blijft.

avatar van Fathead
Ik heb de serie niet uitgekeken, het was wel erg matig. De hoofdpersoon is leuk gecast, een soort Finse Theo Maassen, maar dan heb je gelijk het enige interessante personage te pakken.
Wel erg doods en humorloos allemaal en alle detectiveclichés passeren de revue.

De druppel was voor mij de scène dat Sorjonen een mindpalace-achtig stukje opvoerde met ongekookte spaghetti

avatar van james_cameron
Onderhoudende maar niet altijd even geslaagde misdaadserie, zich afspelend op de grens van Finland en Rusland. De personages zijn boeiend genoeg en visueel ziet alles er netjes verzorgd uit, maar meer dan eens worden de plotlijnen onnodig opgerekt, om vervolgens tegen het einde van de afleveringen afgeraffeld te worden. Eén en ander steekt sporadisch ook iets te toevallig in elkaar. Het open einde doet een tweede seizoen vermoeden- daar is nog wel wat winst te behalen.

avatar van Bottleneck
Een serie met vijf verschillende cases waarvan ik alleen de tweede (over drugs, aflevering 4 en 5), ondermaats vind. De rest is prima. Op een of andere manier spreken die kerel, het taaltje en de Finse setting me aan. Harde lui daar, met kille gelaatsuitdrukkingen; soort halve Russen al zal je dat nooit tegen ze moeten zeggen

avatar van hoffhaan
Mening bijgesteld naar 3.5 goede serie.

avatar van DjFrankie
Fijne serie met gruwelijke daden. Vooral in afl 8 dat verzin je niet.

Kari, de taal, de plot........ Top

avatar van FAC73
Fathead schreef:
Wel erg doods en humorloos allemaal en alle detectiveclichés passeren de revue.

Niet uitgekeken, maar wel tot de laatste aflevering gekomen afgaande op je spoiler?

Ik herken me hier wel redelijk in. Eerste 3 afleveringen zijn best okay, maar ik denk dat ik het daar ook maar bij laat.

avatar van Fathead
Het is drie jaar geleden, maar volgens mij was dat ongeveer halverwege.

avatar van Mrs Bruce Willis
Het is een beetje de Scandinavische "Midsummer Murders".
Gewoon leuk om zo nu en dan een ep te bekijken.

Na 2 afleveringen zie je tegen het einde altijd een stoet pliesie-auto's met toeters&bellen rijden, en dan weet je dat het allemaal goed komt.