ad
  • 8.078.210 stemmen

Sorjonen - Seizoen 1 (2016)

Show titel: Sorjonen

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 11

Datum van release: zondag 16 oktober 2016

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Sorjonen

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. Nukkekoti Osa 1

Detective Kari Sorjonen verhuist met zijn gezin van Helsinki naar het rustigere Lappeenranta, met de bedoeling om meer tijd met zijn familie door te brengen. Voor Kari betekent dit ook een nieuwe baan. Hij moet al meteen de dood van een jonge vrouw onderzoeken, wier lijk in het Saima-meer gevonden werd. Ondertussen besluit autohandelaar Esa Kuparinen een jong meisje, Katia, te kidnappen. Haar moeder Lena ontvangt een onheilspellende berichtje en trekt daarop van Sint-Petersburg naar Finland.

2. 2. Nukkekoti Osa 2

Autohandelaar Esa Kuparinen wordt dood teruggevonden. Er is maar weinig bewijsmateriaal, dus het belooft geen eenvoudige klus te worden. Terwijl Kari Sorjonen het onderzoek voert, is Lena, de moeder van het ontvoerde meisje Katia, nog steeds op zoek naar haar dochter. De sporen in beide onderzoeken leiden Kari en Lena naar het Saimaanharju-bos. Daar staat een mysterieus hutje, bekend onder de naam 'Doll's House'.

3. 3. Nukkekoti Osa 3

Lena en Kari ontmoeten elkaar in het Doll's House in een vijandige sfeer. Lena wil de zoektocht naar haar dochter alleen voeren. Omwille van de gespannen situatie besluit Kari werk en privé strikter gescheiden te houden. Om de verdwijning van Katia op te lossen neemt hij zijn toevlucht tot bijzondere technieken, want de tijd dringt, meer dan ooit.

4. 4. Sudenkorennot Osa 1

De werkloze apotheker Emilia Serala smokkelt drugs de grens over om geld in het laatje te krijgen voor haar en haar gezin. Lena's dochter Katia en Kari's dochter Janina worden goede vriendinnen. In een hotelkamer wordt het lichaam gevonden van de officier van het drugsteam. Algauw wordt duidelijk dat een lading drugs bestemd is voor een kinderschoolfeestje. Een nieuwe bedreiging voor de stad: Kari Sorjonen moet snel ingrijpen.

5. 5. Sudenkorennot Osa 2

Wanneer een jonge atleet dood wordt teruggevonden, blijkt er meer dan wat drugs in het spel. Het spoor leidt naar Rusland en daarvoor komt de hulp van de voormalige agente van de Russische veiligheidsdienst, Lena Jaakkola goed van pas. Het onderzoek leidt zelfs tot in Sint-Petersburg, maar de tijd dringt. De politie moet de zaak opgelost krijgen voor het eindejaarsbal van de school. De entourage van Mika, waaronder Kari's dochter Janina, is in gevaar.

6. 6. Raivotar Osa 1

Europol heeft de hulp van Finland nodig om een aantal illegale hondengevechten in de streek te onderzoeken waarvan videobeelden op het internet circuleren. Een avondje uit eindigt voor patholoog H.P. Lund in het bed van een vrouw, Natasha, die hem ernstig toetakelt. Sorjonen stort zich op beide zaken en die blijken al gauw een link met elkaar te hebben. Thuis moet Kari zijn vrouw Pauliina helpen bij haar nieuwe baan.

7. 7. Raivotar Osa 2

Lena infiltreert in een vechtclub om een spoor te vinden naar de criminelen die achter de hondengevechten zitten. Ze krijgt daarbij hulp van Haxen, een Zweeds-Deense inspecteur. Katia maakt van de afwezigheid van haar moeder gebruik om meer te weten te komen over hun verleden. Wanneer de bende een nieuw hondengevecht wil organiseren, is niet alleen Lena maar ook haar dochter Katia in groot gevaar.

8. 8. Nainen Järvessä Osa 1

In een meer wordt Elina Koivula gevonden, verstrikt in een vangnet voor vissen. Sorjonen wil het team meteen op de zaak zetten, maar wanneer de wagen van een lokale agent gestolen wordt, wordt de focus verlegd. De families Sorjonen en Jaakkola raken steeds meer met elkaar bevriend in ingeburgerd in Lappeenranta. Kari kan de zaak van Elina niet loslaten, al helemaal niet wanneer de gestolen auto teruggevonden wordt in Sint-Petersburg.

9. 9. Nainen Järvessä Osa 2

In de gestolen wagen wordt het lichaam van een lokale politicus teruggevonden. Sorjonen beseft dat er een link is met Elina Koivula, de vrouw die in het visnet vastzat. Zij is de belangrijkste bron van informatie voor de zaak, maar leidt aan geheugenverlies. Pauliina gaat op zakentrip naar Sint-Petersburg, met de burgemeester. Lena maakt meer tijd vrij voor haar dochter en legt zich minder toe op haar werk.

10. 10. Loppupeli Osa 1

Janina wordt onder het bloed wakker op een zeilboot, midden op het Saimaa-meer. DS Uusitalo en Lena treffen er het levenloze lichaam aan van sociaal werker Esko Kaartinen. De situatie ziet er nog slechter uit wanneer blijkt dat Janina sporen van het slachtoffer op zich draagt. Pauliina begrijpt niet waarom haar man niet alles op alles zet om hun dochter te redden. Kari is er rotsvast van overtuigd dat iemand zijn dochter erin wil luizen.

11. 11. Loppupeli Osa 2

De sporen in het onderzoek naar de moord op de sociaal werker wijzen naar één man: Lasse Maasalo, die meteen ondervraagd wordt door Sorjonen. Maar dat blijkt geen eenvoudige klus, zonder hard bewijsmateriaal. In de cel neemt Janina de tijd om grondig na te denken over wat er gebeurd is en over wie de moordenaar van Esko Kaartinen kan zijn. Dan begint een race tegen de tijd. Zonder afdoende bewijzen kan Maasalo niet langer aangehouden blijven...

• 20880 berichten

Prima serie maar met te veel losse eindjes als het bij 1 seizoen blijft.

avatar van Fathead

Fathead

Ik heb de serie niet uitgekeken, het was wel erg matig. De hoofdpersoon is leuk gecast, een soort Finse Theo Maassen, maar dan heb je gelijk het enige interessante personage te pakken.

Wel erg doods en humorloos allemaal en alle detectiveclichés passeren de revue.

De druppel was voor mij de scène dat Sorjonen een mindpalace-achtig stukje opvoerde met ongekookte spaghetti

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Onderhoudende maar niet altijd even geslaagde misdaadserie, zich afspelend op de grens van Finland en Rusland. De personages zijn boeiend genoeg en visueel ziet alles er netjes verzorgd uit, maar meer dan eens worden de plotlijnen onnodig opgerekt, om vervolgens tegen het einde van de afleveringen afgeraffeld te worden. Eén en ander steekt sporadisch ook iets te toevallig in elkaar. Het open einde doet een tweede seizoen vermoeden- daar is nog wel wat winst te behalen.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2017 stemmen

Een serie met vijf verschillende cases waarvan ik alleen de tweede (over drugs, aflevering 4 en 5), ondermaats vind. De rest is prima. Op een of andere manier spreken die kerel, het taaltje en de Finse setting me aan. Harde lui daar, met kille gelaatsuitdrukkingen; soort halve Russen al zal je dat nooit tegen ze moeten zeggen

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2027 stemmen

Mening bijgesteld naar 3.5 goede serie.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Fijne serie met gruwelijke daden. Vooral in afl 8 dat verzin je niet.

avatar van GJOE_mm

GJOE_mm

Kari, de taal, de plot........ Top

avatar van FAC73_mm

FAC73_mm

Fathead schreef:

Wel erg doods en humorloos allemaal en alle detectiveclichés passeren de revue.

Niet uitgekeken, maar wel tot de laatste aflevering gekomen afgaande op je spoiler?

Ik herken me hier wel redelijk in. Eerste 3 afleveringen zijn best okay, maar ik denk dat ik het daar ook maar bij laat.

avatar van Fathead

Fathead

Het is drie jaar geleden, maar volgens mij was dat ongeveer halverwege.

avatar van Mrs Bruce Willis_mm

Mrs Bruce Willis_mm

Het is een beetje de Scandinavische "Midsummer Murders".

Gewoon leuk om zo nu en dan een ep te bekijken.

Na 2 afleveringen zie je tegen het einde altijd een stoet pliesie-auto's met toeters&bellen rijden, en dan weet je dat het allemaal goed komt.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Wat mij betreft 1 van de betere series!

avatar van Kabat60

Kabat60

Heerlijke serie, leuke personages, en zo heerlijk lawaailoos. Telefoons die je bijna niet hoort overgaan, geen slaande deuren, geen racende auto's. Geen storende keiharde muziek. Lekker taaltje en beschaafde mensen met zachte stemmen. Die ogenschijnlijke koelte van die Scandinaviers, maar toch die warme begripvolheid t.o.v. elkaar. Mooi Fins glaswerk en mooie Finse meubelen. Geen over the top kleding of make-up. Goed gecast. Geen gezuip. Helemaal bingewaardig voor mij.