Mijn Series +

Borgen - Seizoen 3 (2013)

Denemarken

ontwikkeld door Adam Price
met Sidse Babett Knudsen, Birgitte Hjort Sørensen en Emil Poulsen

Politiek leider Birgitte Nyborg wordt onverwachts verkozen tot eerste vrouwelijke premier van Denemarken, maar komt er al snel achter dat haar nieuw verworven rechten en plichten hun tol eisen van haar privéleven en haar dierbaren.

1. I Danmark er Jeg Født
  9. Fornuft og Følelse
  10. Valget
avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
Netflix gaat in de loop van dit jaar de eerste 3 seizoenen uitzenden. Daarnaast komt er in 2022 een nieuw seizoen.

avatar van Kos
Kos
Wow, goed nieuws.

avatar van The Goss
Net de 3 seizoenen gekeken. Wat een heerlijke serie. Laatste seizoen wel iets minder dan 1 en 2, naar nog steeds goed.

avatar van 3 2 1 cut
Herkenbaar. Heb ook in een week de hele serie gekeken. Op zich is het natuurlijk al ‘verouderd’ maar toch ook wel politiek herkenbaar en, voor die tijd, ook politiek vooruitstrevend. Ik moet ook wel zo eerlijk zijn dat beide hoofdrolspeelsters eye-candy voor mij zijn. En dan vooral Sidse Babette Knudsen. De vrouw heeft veel uitstraling. Naast de (soms ietwat correct) politieke zaken wordt er ook goed aandacht besteed aan vrouwelijke punten als borstkanker, kinderwensen, ontrouw en moederschap. Soms worden Nyborgs tegenstanders wat karikatuur weggezet. En heel soms had ik het gevoel dat ik naar een toneelstuk zat te kijken. Maar dan wel met acteerwerk op hoog niveau !

Benieuwd naar serie 4 (2022 ?) want het (werkelijke) politieke beleid in Denemarken is niet wat de fictionele Nyborg voor ogen had. Ik vermoed dat de serie dus wat meer diversiteit zal hebben en er zal ws niet meer zoveel in gerookt worden als in de eerste 3 series .