ad
  • 8.111.006 stemmen

Vikings - Seizoen 2 (2014)

Show titel: Vikings

Seizoenen: 6 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: donderdag 27 februari 2014

Vikings

Afleveringen Seizoen 2 (2014)

1. 1. Brother's War

Ragnar sluit een verbond met koning Horik in de strijd tegen Jarl Borg. Ondertussen reist prinses Aslaug naar Kattegat.

2. 2. Invasion

Ragnar leidt een nieuwe reeks aanvallen op Engeland.

3. 3. Treachery

Terwijl de aanvallen op Wessex doorgaan, probeert Ragnar het hele Westen van England te veroveren. Ondertussen krijgt koning Egbert een nieuwe vijand tegenover zich. Jarl Borg heeft zo zijn eigen plannen voor zijn verblijf in Kattegat.

4. 4. Eye for an Eye

Ragnar ontmoet koning Egbert van Wessex om tot een compromis te komen. Rollo staat klaar om zijn troepen te leiden en Jarl Borg versterkt zijn grip op Kattegat.

5. 5. Answers in Blood

Lagertha en Ragnar zien elkaar onverwachts weer en Bjorn moet een keuze maken. Aslaug moet de waarheid van haar voorspellingen onder ogen zien en Athelstan worstelt met zijn geloof.

6. 6. Unforgiven

Koning Horik keert terug naar Kattegat met een verrassend voorstel voor Ragnar. Lagertha krijgt niet bepaald een warm welkom van haar nieuwe echtgenoot. Athelstan wordt de nieuwe vertrouweling van koning Ecbert.

7. 7. Blood Eagle

Ragnar en koning Horik hebben onenigheid en koning Aelle komt aan in Wessex. Ondertussen zoekt Ecbert een nieuwe bondgenoot.

8. 8. Boneless

De nieuwste voorspelling van prinses Aslaug komt uit. Ragnar en Horik hebben verschillende ideeën over het ware doel van hun reis naar Wessex.

9. 9. The Choice

Koning Horik zet een tegenaanval in tegen Koning Ecbert. Ragnar vindt dat ze eerst met de koning moeten praten, maar Horik weet zeker dat ze de strijd kunnen winnen. Het gevecht gaat door.

10. 10. The Lord's Prayer

Ragnar en Koning Horik gaan terug naar Kattegat en Ragnar vertrouwt in de mensen die hem altijd trouw zijn gebleven. Het is tijd om nieuwe verbonden aan te gaan.

avatar van brawljeff

brawljeff

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Seizoen 2 trekt de lijn van het eerste seizoen door en trekt je zelfs nog meer het verhaal in. Nieuwe personages doen hun intrede en er gebeuren een aantal verrassende en ingrijpende dingen. Je wordt zo nu en dan als kijker op een prettige manier op het verkeerde been gezet. Klein puntje van kritiek: Bjorn heeft een behoorlijke verandering ondergaan, kleine jongetjes worden groot, maar zijn moeder ziet er nog precies hetzelfde uit. Ach, het is ze vergeven.

avatar van brawljeff

brawljeff

De serie wordt voor mij al wat minder, zeker aangezien de personages mij nog niet heel erg interesseren. Iedereen lijkt op de automatische piloot te acteren en niemand de personages zijn vrij generiek. De sets en kostuums zijn wel prachtig om te zien, de zwaardgevechten zijn bruut en de ontknoping van dit seizoen zat zeer goed in elkaar. Ik weet niet zeker of ik fit verder ga kijken, maar dat komt dan vooral vanwege het aantal afleveringen van de latere seizoenen.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1915 berichten

Dit seizoen is wat mij betreft toch een pak minder dan het eerste. Er zitten een paar kolderieke scènes in die nauwelijks te bevatten zijn. Zoals die waar onze schildmaagd voor het hele dorp verklaart dat zoonlief bij papa Ragnar mag blijven, wtf was dat zeg. Het is uitkijken naar de vechtscènes, want op het geouwehoer tussendoor zit toch niemand te wachten. De priester verandert nog sneller van kamp dan Kim Kardashian van kleren. Ik prijs mezelf gewoon al tevreden dat de helft van de vikings niet gekleurd is zoals tegenwoordig de standaard in nieuwe "historische" TV en bioscoopproducties (cfr. Bridgerton, The Personal History Of David Copperfield, Mary Queen of Scots, The Spanish Princess, etc.)

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Het blijft leuk en vermakelijk, maar tegenover seizoen 1 moeten we toch eerlijk zijn, is dit een flink pak minder. De nieuwe personages die geïntroduceerd worden, zijn gewoon niet altijd even boeiend. Maar ook de gekende personages uit seizoen 1 maken heel erg ongeloofwaardige evoluties door en quasi iedereen verandert voortdurend van kamp. De kijker wordt op het verkeerde been gezet, maar het komt niet ten goede van het verhaal of de gehele geloofwaardigheid ervan. Tot op zekere zin is het gewoon niet realistisch meer. Ik vind ook de acteerprestaties al wat fletser overkomen. En ook qua kleurpatronen komen vaak dezelfde kleuren terug, waardoor wat gaat tegensteken. Ik vind het thema erg interessant en het blijft zeer vermakelijk, en hoewel ik zeker het seizoen heb gebingewatched, heb ik toch eerder het idee wat teleurgesteld te zijn na dit seizoen.